eriknor Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Kanadagås Bildet er fjernet. Beskrivelse: Om noen syns fuglen er blass, skyldes det motlyset. Ikke lett å øke kontrastnivået heller når halsen er så nære kanten i histogrammet. I det hele tatt er fugler med hvit og svart fjærdrakt ikke så lett å treffe med eksponeringen. Link til bildesiden Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Under de gitte forutsetninger så er dette veldig bra egentlig! Tilter jeg skjermen litt bakover så blir det enda bedre..... Liker dessuten fuglebilder med "nedovervinger", bet ikke helt hvorfor.... Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Flott, nært portrett av gåsa. Ser dem ofte nå i formasjoner der de drar sydover. Savner litt blå himmel her jeg. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Godt det er kamera og ikke hagle du bruker. Ville blitt en fulltreffer. Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 likte spes de nydelige vinger,likte igrunn det blass utryket oxo,var fint til fjærene,og du får en fin 4 er av meg,ønsker deg en fin dag Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Selve gåsa er veldig flott, detaljert, skarp, fint eksponert. Men du sliter her med samme problem jeg har på mange av mine bilder av flygende fugler - en veldig kjedelig bakgrunn. Jeg har nesten gitt opp å fotografere fugler mot en helt grå himmel. Men som sagt, fuglen er flott. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Selve gåsa er veldig flott, detaljert, skarp, fint eksponert. Men du sliter her med samme problem jeg har på mange av mine bilder av flygende fugler - en veldig kjedelig bakgrunn. Jeg har nesten gitt opp å fotografere fugler mot en helt grå himmel. Men som sagt, fuglen er flott. Du har rett i det med himmel, men i dette tilfelle ønsket jeg å gi det et inntrykk av studiobilde med hvit bakgrunn. Lenke til kommentar
karoald Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Fin med kvit bakgrunn her og ellers god skarphet. Lenke til kommentar
reginarr Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ble da vellykket dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg