Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av objektiv til 1000D


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et nytt objektiv i 1000D'en min.

Kunne tenkt meg noe som ca. 28-250/300 med makro.

Bør ikke koste mer enn 3-4 tusen brukt.

trenger ikke stabilisator men må ha bra skarphet ved full zoom.

Vet at dette jeg ikke får all verden til denne prisen, men må vite hva som er de beste kjøpene i denne prisklassen.

 

:)

Endret av Ballajazzhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe meg et nytt objektiv i 1000D'en min.

Kunne tenkt meg noe som ca. 28-250/300 med makro.

Bør ikke koste mer enn 3-4 tusen brukt.

trenger ikke stabilisator men må ha bra skarphet ved full zoom.

Vet at dette jeg ikke får all verden til denne prisen, men må vite hva som er de beste kjøpene i denne prisklassen.

 

:)

Forsiktig nå,du risikerer å bli hengt av proffgutta her inne ved at du stiller amatørmessige spørsmål :dribble:

Lenke til kommentar

Forsiktig nå,du risikerer å bli hengt av proffgutta her inne ved at du stiller amatørmessige spørsmål :dribble:

 

Her er det rom for alle.

 

 

Vi trenger litt info om hva du ikke liker med objektivet du har.

Og hva du skal ta bilder av.

 

 

Det å ha et alt i et objektiv er noe som ikke gir den gode bildekvaliteten, men heller fleksibilitet. Skal du ha god bildekvalitet så må vi kanskje se på 3 objektiv for å dekke dine behov. Kanskje vi kan klare oss med 2 stk også.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe meg et nytt objektiv i 1000D'en min.

Kunne tenkt meg noe som ca. 28-250/300 med makro.

Bør ikke koste mer enn 3-4 tusen brukt.

trenger ikke stabilisator men må ha bra skarphet ved full zoom.

Vet at dette jeg ikke får all verden til denne prisen, men må vite hva som er de beste kjøpene i denne prisklassen.

 

:)

 

Regnet med at folk forstår at jeg er nybegynner når jeg har 1000d.......

Lenke til kommentar

Forsiktig nå,du risikerer å bli hengt av proffgutta her inne ved at du stiller amatørmessige spørsmål :dribble:

 

Her er det rom for alle.

 

 

Vi trenger litt info om hva du ikke liker med objektivet du har.

Og hva du skal ta bilder av.

 

 

Det å ha et alt i et objektiv er noe som ikke gir den gode bildekvaliteten, men heller fleksibilitet. Skal du ha god bildekvalitet så må vi kanskje se på 3 objektiv for å dekke dine behov. Kanskje vi kan klare oss med 2 stk også.

Er hovedsaklig ute etter et allround objekt siden jeg ikke vet helt hva jeg kommer til å ta mest bilde av.

 

"Med makro" får du ikke på en telezoom. Dvs - du kan få et makroobjektiv det står "makro" på, men det vil ikke være et makroobjektiv.

 

Kikk på (i stigende bildekvalitet):

EF-S 55-250 IS

EF 70-300 IS

EF 70-200/4L

 

Alle disse vil fint supplere kitobjektivet ditt. :)

 

Er det Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS du tenker på?

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg noe som ca. 28-250/300 med makro.

Bør ikke koste mer enn 3-4 tusen brukt.

trenger ikke stabilisator men må ha bra skarphet ved full zoom.

 

Det du spør etter er umulig å oppdrive. Billig, skarpt og alt-i-ett med macro går ikke, ett av kriteriene må forsvinne.

 

Et gjennomgående problem med alt-i-ett-zoomer er forvrengning og generelt dårlig skarphet. De er også eksepsjonelt lyssvake på max brennvidde (250-270mm) hvor det er aller viktigst. Klarer du å leve med dette, har Tamron et par 18-200/250/270-objektiver som skal dekke brennvidde- og pris-delen. Macro får du ikke, men uansett er det bare leke-macro på zoom-objektiv. Beste inngang til macro er Canon 100mm f2.8 til 2600-3200kr brukt, og da får du et kjapt og superskarpt portrettobjektiv med på kjøpet (glemmesak med Sigma/Tamron-alternativene).

 

Kan du leve uten brennvidde-spennet, blir alternativene som nevnt over. Av disse er det bare 70-200mm f4 L jeg personlig kunne tenkt meg å bruke penger på. Det er skarpt som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...