Gå til innhold

[Løst] Spill-PC fra 6-8000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min stasjonære PC er nå blitt altfor gammel og jeg vurderer å skaffe meg en ny. Har en bærbar PC som duger til surfing, webdesign, bilder/film og slike ting, men til spill så holder den ikke mål. Har også Xbox360, men jeg savner spesielt strategispill og andre spill som krever mus + tastatur. Jeg har null og niks peiling på PC og det er veldig lenge siden jeg handlet PC(annet enn en grei bærbar) så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg har bruk for heller.

Den skal brukes til spill og fint lite annet. De spillene jeg hadde i tankene er titler som Diablo 3, Battlefield 3, Heroes VI, The Witcher 2, SW The Old Republic, Starcraft 2 osv. Jeg krever ikke å kunne spille max på alt, men det hadde jo vært greit å kunne unngå å måtte skru ned på for mye.

Prisen jeg ser for meg er en plass mellom 6-8000. Grunnen til det er rett og slett det at jeg har ikke allverden å bruke på slikt for tiden, og jeg er heller ikke noe hardcore gamer som sitter time etter time hver eneste dag, så det ville vært litt bortkastet å bruke 10000 og oppover. Jeg har forsåvidt ingen anelse hva 6-8000 kan gi meg heller så det er litt av grunnen til at jeg starter denne tråden. Jeg regner med at 4-6000 blir for lite om jeg vil ha en bra PC som holder en stund?

Jeg har null og niks peiling på PC så det å bygge den selv kan kanskje bli problematisk. Husker jeg brukte komplett.no sin PC bygger(handle komponenter og komplett setter den sammen) for endel år siden, men vet ikke om det er noe lurt fortsatt? Prisen går kanskje kraftig opp da? Det var i hvert fall en god mellomløsning for meg på den tiden, for da kunne jeg velge blandt endel komponenter som slike ferdig PC'er ikke kunne tilby, samt at jeg slapp å sette den sammen selv. Skjerm + mus og tastatur har jeg fra før så det trenger jeg ikke. Jeg kommer heller ikke til å drive med overklokking og slikt.

Det var vel egentlig det meste jeg kom på i farta. Spør i vei om det var noe jeg glemte. Setter pris på om noen kan gi meg noen tips og svar :)

Edit:

Eller hva med komplett sine pakker? Hvor bra er egentlig "Komplett Gamer a20" og "Komplett Gamer - Crysis 2"? Luker jeg ut alt det jeg ikke trenger så ligger disse to rundt min prisklasse.

Endret av _Vargaz_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens jeg venter.

Hvor lang tid bruker vanligvis Komplett på å bygge en PC og sende den?

I ordren står det:

645162 Komplett Student - Gamer

1 stk må bestilles til lager – normal leveringstid dager fra bestilling

Men har sett på alle delene og de er alle på lager, så regner med at PC'en kan bygges når som helst. Bestilte på onsdagskvelden og ordren står fortsatt som åpen.

Lenke til kommentar

Mens jeg venter.

Hvor lang tid bruker vanligvis Komplett på å bygge en PC og sende den?

I ordren står det:

645162 Komplett Student - Gamer

1 stk må bestilles til lager – normal leveringstid dager fra bestilling

Men har sett på alle delene og de er alle på lager, så regner med at PC'en kan bygges når som helst. Bestilte på onsdagskvelden og ordren står fortsatt som åpen.

Tar vanligvis en 4-5 virkedager om alle varene er på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...