Gå til innhold

Eyefinity korrigere gap mellom skjermer

Daggy

Anbefalte innlegg

Jeg har omsider fått testet Eyefinity på mitt 6950 kort.

Og det fungerer overraskende bra!

Men for meg som hovedsaklig spiller racingspill, er det litt viktig at skjermen overlapper hverandre bra, da man kan blitt litt svimmel, hvis kantene ikke følger hverandre helt :)

Men det virker ikke som jeg får lov til å justere disse med mindre skjermene er identiske? Har prøvd å lese meg litt opp på det, men har ikke funnet noe svar. Jeg har 2 stk BenQ 2420HD og 1 stk BenQ 2412HD.

Alle har lik oppløsning. Kan det være fordi en er koblet til med vga kabel? Har en DVI->VGA adapter på skjermkortet. Den oppdages som en analog crt skjerm av windows. Har ingen DVI kabel for hånden akkurat nå, men kan eventuelt teste det. Hvis ikke noen andre har noen tips?

Håper på noen svar :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heheheeh, velkommen til klubben.

Har AKKURAT samme oppsettet selv, og svaret er skremmende dumt men akk så irriterende uansett.

Problemet er at 2412 skjermen din er 23.4 tommer og de andre 24 tommer i fysisk størrelse.

Når skjermene har ulik størrelse så skrur ATi av Bezel Correction...

I tilegg sjekker de ganske så lavt ned, så alternativet er at skjermen din må FLASHES om til å oppgi 24 tommer eller de andre må ned på 23.4 tommer, noe som ikke er mulig hos BenQ (Har ikke funnet noe på det enda, da det er EDID infoen som må forandres)

Men dessverre for deg betyr dette at ditt 69xx kort ikke vil funke optimalt da du må ned på gammel driver fra i jul.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=322616

Om du så bytter ut driveren med en hacket variant som nevnt på WideScreen Gaming forum her:

http://widescreengamingforum.com/node/12464

Så for å få det til har du en lang vei foran deg med restarts og modifiseringer.

Regn også med at du vil bli bundet til en driver, jeg kjører 10.12 modifisert enda og venter på ny build av den modifiserte sorten før jeg oppdaterer, ellers mister jeg bezel korrigeringen.

Kantene blir ikke perfekte, men de blir supre for bilkjøring og funker fett i rFactor.

Lenke til kommentar

Takk for rask respons!

Har brukt den siste timen til å lese meg opp,

og jeg har tydeligivs brent meg på dette, hadde ikke satt meg helt inn i dette på forhånd. Men hvorfor kan ikke ATI låse opp dette, hvorfor er det så vanskelig?

Som du sier, ser jeg av info fra Moninfo programmet at den er 23,4".

Jaja :roll:

Lenke til kommentar

Om du bruker 10.12 driveren og venter på ny driver fra TwL så kan du forandre EDID i software og ha denne funksjonen i funksjon slik som jeg har.

Alternativt kan du ofre ytelse og bruke SoftTH som driter i skjermstørrelser og er hva Nvidia og ATi burde se etter når det gjelder innstillinger som kan gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...