Gå til innhold

14" til foto og videoredigering 15-18 000kr

P0nduz

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å leter ettter en ny laptop og vet ikke om jeg finner de beste alternativene så derfor spør jeg ekspertene om hjelp.

Det jeg trenger er:

14" med 1600*900 eller høyere oppløsnning

mulighet for å sette inn 8 gb ram eller mer

god batteritid minst 5-6 timer (kan kjøpe ekstra batteri men ikke slik at jeg må bytte batteri for å oppnå batteritiden)

kvalitet maskinen skal helst vare 3-4 år.

maskinen skal brukes til:

photoshop

web programering

noe enkel videoredigering

word web osv..

Jeg har sett på 2 modeller:

HP ProBook 6460b

Lenovo ThinkPad T420

Takker på forhånd for andre forslag

JC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 2 stk dell ultrasharp skjermer en på "kontoret" og en hjemme med IPS-Panel.

Ser ikke helt poenget med å bruke noen tusen ekstra for å få IPS på laptopen også da den mye av tiden vil stå tilkoblet i docking blir kun enkel redigering som skal foretas på laptop skjermen

har også lest/hørt at IPS på laptop ikke er godt nok enda men det har kanskje utviklet seg det siste halvåret?

Takker for raske svar:) heller mest mot en Lenovo T420

Lenke til kommentar

Jeg hadde den overhodet førte laptopen som ble levert med IPS panel, en Thinkpad T60.

Skjermen var god, men kunne likevel ikke måle seg mot min NEC skjerm på skrivebordet, og etter et år var også lysstyrken blitt svært mye dårligere.

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-9320-9876

En test her.

Nå har jeg en Thinkpad T61 og Multicom Kunshan P150. Begge med Tn panel, men det er himmelvid forskjell på de panelene. Den til P150 begynner virkelig å nærme seg IPS panelet, men da foruten innsynsvinkel. Med det mener jeg at de beste Tn panelene faktisk er ganske greie i bruk om en da ikke skal jobbe med kritiske fargejusteringer i feltet osv. og heller vente til man er hjemme/kontoret for den type jobber.

For min del har jeg sluttet å prioritere laptop skjermen, og heller se på de andre egenskapene som jeg mener er viktigere. Uansett må en ha en større skjerm på kontoret/hjemme, slik at god skjerm ikke er kritisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...