P0nduz Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei Driver å leter ettter en ny laptop og vet ikke om jeg finner de beste alternativene så derfor spør jeg ekspertene om hjelp. Det jeg trenger er: 14" med 1600*900 eller høyere oppløsnning mulighet for å sette inn 8 gb ram eller mer god batteritid minst 5-6 timer (kan kjøpe ekstra batteri men ikke slik at jeg må bytte batteri for å oppnå batteritiden) kvalitet maskinen skal helst vare 3-4 år. maskinen skal brukes til: photoshop web programering noe enkel videoredigering word web osv.. Jeg har sett på 2 modeller: HP ProBook 6460b Lenovo ThinkPad T420 Takker på forhånd for andre forslag JC Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 hvorfor så liten skjerm? jeg mener at hvis du skal jobbe med bilde og video redigering så er 14" ganske irriterende å jobbe med er det vekten og eller störrelse som gjör at du går for dette? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Kan jo være at han skal bruke den både hjemme og på jobb (hvor han har større skjerm). Docks er fint slik. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 både vekt og størrelse. uansett hvilken maskin det blir er det kun for å bruke når jg ikke er på "kontoret" der har jeg 2 stk 24" som jeg bruker. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 lycantrophe! trynet på bildet ditt ser ut som en jævla pikk heehe no offence Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Haha, hva i svarte. Thinkpadserien har jeg jevnt over et godt inntrykk av. Ser over modellserien nå. Ser ut som om Thinkpad T4XX-serien er noe for deg. Endret 16. august 2011 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Til fotoredigering ville jeg ha sett på de av Lenovo'ene, HP Elitebook'ene og MacBook Pro'ene som har IPS-panel i skjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Dell har også noen modeller med IPS-panel (Dell ultrasharp). Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 har 2 stk dell ultrasharp skjermer en på "kontoret" og en hjemme med IPS-Panel. Ser ikke helt poenget med å bruke noen tusen ekstra for å få IPS på laptopen også da den mye av tiden vil stå tilkoblet i docking blir kun enkel redigering som skal foretas på laptop skjermen har også lest/hørt at IPS på laptop ikke er godt nok enda men det har kanskje utviklet seg det siste halvåret? Takker for raske svar:) heller mest mot en Lenovo T420 Lenke til kommentar
Protest Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg hadde den overhodet førte laptopen som ble levert med IPS panel, en Thinkpad T60. Skjermen var god, men kunne likevel ikke måle seg mot min NEC skjerm på skrivebordet, og etter et år var også lysstyrken blitt svært mye dårligere. http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-9320-9876 En test her. Nå har jeg en Thinkpad T61 og Multicom Kunshan P150. Begge med Tn panel, men det er himmelvid forskjell på de panelene. Den til P150 begynner virkelig å nærme seg IPS panelet, men da foruten innsynsvinkel. Med det mener jeg at de beste Tn panelene faktisk er ganske greie i bruk om en da ikke skal jobbe med kritiske fargejusteringer i feltet osv. og heller vente til man er hjemme/kontoret for den type jobber. For min del har jeg sluttet å prioritere laptop skjermen, og heller se på de andre egenskapene som jeg mener er viktigere. Uansett må en ha en større skjerm på kontoret/hjemme, slik at god skjerm ikke er kritisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå