LMH1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hva heter det å ha en server som kan sikkerhetskopiere mellom 2 maskiner (Servere) slik at hvis jeg laster ned større ting så kan mellom proxy serveren fungere som en boosting av nettverket? Finnes det noen programvare som funger slik uavhengig av operativsystem? Er det nat man kan bruke å lage en kopi av f.eks (ftp://ftp.uninett.no/) på serveren slik at når alt er lastet ned derfra, kan jeg f.eks bruke nat å overføre adressen fra ftp://ftp.uninett.no/ til f.eks ftp://minserver? Slik at hvis en bruker på mitt nettverk går til ftp://ftp.uninett.no/ så lastes filene fra min server istedenfor internett? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Squid er ein proxy server du kan sjå på som kan hjelpe å booste internetthastigheita. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Virker den bra? Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
frodrikk Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Litt sent svar men jeg prøver. Sjekk ut Ipcop http://ipcop.org/ dette er et eget OS som installeres også må du ha den addonen som heter update axelerator eller noe sånt(dette er basicly squid). Hvis du har dette får du et WebGUI og du kan enkelt konfigurere og administrere cachen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå