Mr. Man Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Jeg har da 130 Torrenter jeg seeder på ( TTI, Norbits og Torrentleech ) . veldig mangen av torrentene mine er det ganske mangen leechere på nesten hele tiden men jeg får nesten ikke noe opp hastighet. altså jeg har 50/15 nett og får bare 100-200 kb/s opp med så mangen aktive filer som jeg har. Til tider kan jeg ha 500- 800 Kb/s opp, men skjeldent. Jeg er connectable og ( tror ) jeg har de riktige settingsa. Har søkt litt rundt på google/youtube osv men ikke hjulpet så mye. Så jeg lurer da på hvordan jeg har så VELDIG ustabil opp hastiget, når jeg først har 800 kb/s opp så detter den FORT ned til 100 kb/s når det er MANGEN leechere på den filen, jeg vet at folk med bedre internet får prioritering på Upload hastigheten men fortsatt, jeg har 50/15 nett og burde ivertfall igge rundt 1mb/s opp når jeg har så mangen aktive torrenter... noen forslag? Ligger ofte rundt 150-250 opp, er ikke godt nok... også har jeg funnet ut at det MÅ være noe gale fordi at fetteren min var på nettet vårt med hannes pc, og han hadde 800-1.4 mb/s i snitt opp. Endret 16. august 2011 av Mr. Man Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Først av alt - sensurer bildet ditt slik at bare relevant info dukker opp. Visse deler av bildet ditt strider imot forumrettningslinjene (jeg anntar du forstår hva jeg refererer til) og du kan risikere at tråden blir stengt av moderatorer om du ikke retter på dette ASAP. Bare hiv bildet inn i paint og svart-ut eller kutt vekk det som er irellevant. jeg anntar det var instillingene dine du ville vise uansett. Føst av alt - ta en test på tptest.se når ingenting annet bruker linjen. Da får vi først av alt sjekket at upload hastigheten din er korrekt. Det sagt - det er ikke så enkelt å seede som du kanskje tror. på sider som torrentleech som har så mange flinke seedere så er det amnge andre faktorer som spiller inn enn bare at du har ledig upload kapasitet. Du kan fort komme borti en situasjon der det er så mange seedere med raske upstreamer at selv om du har ledig kapasitet så blir du ikke brukt særlig mye av leecherene. Her er en del faktorer som spiller inn for å få brukt upload streamen godt: - Vær tidlig inne på seedingen av en torrent. Jo lenge du har seedet jo større sjanse som regel er det for at du blir brukt av nedlastere som kilde. - Seed samme torrent så lenge som mulig (som hjelper mot det samme som nevnt over) - Ideelt sett hjelp å seede på torrenter som har relativt få seedere men mange leechere. Dette er dog ikke alltid så enkelt å finne, men det er ikke alltid de mest populære torrentene som er mest produktive for dette. - Hvis du har muliget for det (f.eks. om du har en 24/7 server) så får du definitivt best resultat av å seede uavbrudt. Det henger igjen sammen med punkt 1. Ellers er det selvfølgelig viktig t du er connectable - men det sjekker du jo fort i Utorrent sin innebygde test om du skulle være noe usikker. Det er vel omtrent så mye hjelp som jeg kan gi. Det er kort sagt ikke så enkelt å bygge opp ratio som man skulle tro på trackere som har mange gode seedere. Det blir en slags konkurranse mellom deg og andre seedere ofte som gjør at du kanskje ikke får brukt din fulle kapasitet fullt ut om du ikke tar hennsyn til punktene nevnt over. -Stigma Endret 16. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Først av alt - sensurer bildet ditt slik at bare relevant info dukker opp. Visse deler av bildet ditt strider imot forumrettningslinjene (jeg anntar du forstår hva jeg refererer til) og du kan risikere at tråden blir stengt av moderatorer om du ikke retter på dette ASAP. Bare hiv bildet inn i paint og svart-ut eller kutt vekk det som er irellevant. jeg anntar det var instillingene dine du ville vise uansett. Føst av alt - ta en test på tptest.se når ingenting annet bruker linjen. Da får vi først av alt sjekket at upload hastigheten din er korrekt. Det sagt - det er ikke så enkelt å seede som du kanskje tror. på sider som torrentleech som har så mange flinke seedere så er det amnge andre faktorer som spiller inn enn bare at du har ledig upload kapasitet. Du kan fort komme borti en situasjon der det er så mange seedere med raske upstreamer at selv om du har ledig kapasitet så blir du ikke brukt særlig mye av leecherene. Her er en del faktorer som spiller inn for å få brukt upload streamen godt: - Vær tidlig inne på seedingen av en torrent. Jo lenge du har seedet jo større sjanse som regel er det for at du blir brukt av nedlastere som kilde. - Seed samme torrent så lenge som mulig (som hjelper mot det samme som nevnt over) - Ideelt sett hjelp å seede på torrenter som har relativt få seedere men mange leechere. Dette er dog ikke alltid så enkelt å finne, men det er ikke alltid de mest populære torrentene som er mest produktive for dette. - Hvis du har muliget for det (f.eks. om du har en 24/7 server) så får du definitivt best resultat av å seede uavbrudt. Det henger igjen sammen med punkt 1. Ellers er det selvfølgelig viktig t du er connectable - men det sjekker du jo fort i Utorrent sin innebygde test om du skulle være noe usikker. Det er vel omtrent så mye hjelp som jeg kan gi. Det er kort sagt ikke så enkelt å bygge opp ratio som man skulle tro på trackere som har mange gode seedere. Det blir en slags konkurranse mellom deg og andre seedere ofte som gjør at du kanskje ikke får brukt din fulle kapasitet fullt ut om du ikke tar hennsyn til punktene nevnt over. -Stigma Ned & opp hastigheten er som den skal være, men er bare det at den hopper veldig opp og ned. F.eks når en fyr laster ned en torrent som jeg seeder på så kan jeg ha 500 kb/s opp men den hopper veldig ofte ned, er liksom ikke mellom 200-500 kb/s på den filen da, hopper fra 0-500kb/s, den er MYE mere nede på 50kb/s en oppe på 500kb/s selvom det er lite seedere på filen. Også skjekker jeg hvor mye ned hastiget de som laster ned har og er ganske mangen som har 5mb/s + ned hastighet... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Alt jeg kan si er at dette ikke er så unormalt. Jeg vet at det ikker noe galt med mitt eget oppsett - men jeg også har funnet det vanskelig å bruke all tilgjengelig kapasitet når jeg vil det. Det hjelper som sagt mye å seede lenge og tidlig (det har vært et my mindre problem når jeg har hatt serveren min gående. At hastigheten vil variere mye opp og ned er også ikke særlig uvanlig. Jeg tror kort sagt ikke at det er snakk om en "teknisk feil" i problemstillingen du nevner, så det er vanskelig å forelå en enkel "fiks". Kanskje noen andre kan spille inn med forslag som jeg ikke har tenkt på. -Stigma Endret 16. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
kservice Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei jeg lurte på noe, bruker den her posten da den er ganske nærme det jeg lurer på, og håper det er ok. jeg har en 5/5Mb linje, og bruker utorrent til å laste ned med, jeg får sånn ca 600kbs på nedlastning vet ikke om dette er bra eller ikke,. problemet mitt er at når jeg bruker disse settingene så får jeg ikke lest dagbladet engang pga utorrent tar alt av linja mi virker det som, er dette riktig? håper noen kan hjelpe meg med å sette opp utorrent for meg så jeg kan surfe og laste ned samtidig stor takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå