rankine Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Min 4 år gamle selvbygde pc vil ikke lenger starte. Når jeg skal starte den, starter viftene som normalt, men etter noen sekunder virker det som om strømmen blir skrudd av og på med ca 1 sekunds intervaller. Viftene blir stående og "pulsere" på en måte, og ingen ting skjer, og det dukker ikke opp noen lys på HK som tilsier at noe er galt. Her blir den stående, den reagerer ikke på start/restart-knapper, og å kutte strømmen til strømforsyningen er den eneste måten å få skrudd av. Jeg har prøvd å koble fra alt av harddisker, nettverkskort og skjermkort. Jeg har også prøvd å ta ut ram-brikkene etter tur. Har til og med prøvd med en annen prosessor. Ingen ting fungerer. Prøvde også og jumpstarte PSU-en, og da går i hvert fall PSU-vifta normalt. Noen som kan komme med noe fornuftig? Jeg tenker at det må være hovedkortet eller strømforsyningen som har gått, men noen som vet hvilken? Specs: Asus P5B Intel Core 2 Duo E6600 MIST 800W (Denne er et år gammelt, hadde tidligere MIST 600W, men denne ble ødelagt og fikk ny på garanti) Gainward Geforce 8800 GTS 2x Corsair Value Select 1GB PC6400 Endret 16. august 2011 av rankine Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Sjekk kondensatorer for synlige lekkasjer, både i PSU og på hovedkort. http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague Lenke til kommentar
rankine Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Alle kondensatorene på hovedkortet ser ut til å være greie. PSU-en vil jeg ikke åpne for å ikke miste reklamasjonsretten, så jeg kan ikke se alle kondensatorene, men de jeg så så helt greie ut. Noe annet jeg kan gjøre? Ingen tanker om noe annet som kan være galt? Har uansett planer om å oppgradere pc-en, så jeg kan jo bestille nytt hovedkort++ og prøve med det. Funker det fortsatt ikke må det vel være PSU-en. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Har du mulighet for å låne en PSU, så ville jeg prøvd det. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Jeg fikk testet med en annen PSU uten at det hjalp noe, så jeg regner med at det er hovedkortet som er ødelagt. Siden jeg uansett har planer om å oppgradere, bestiller jeg nytt og satser på at alt går fint da Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Prøv PSUen i en annen pc også Bare for å verre på den sikre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå