Gå til innhold

Idémyldring: We are the world (Diskusjon 2011 for veldedighet)


Gavekort

Røde Kors  

56 stemmer

  1. 1. Hva skal pengene gå til?

    • Afrikas Horn
    • Røde Kors (Hjelpearbeid)
    • Japan
    • Vann for Livet (brønner i Afrika)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne gått med på å gi penger til radiumhospitalet eller noko sånt. Ellers er det jo fine saker vi har å velje mellom, men det er ekstremt vanskeleg å falle ned på ein.

 

Jeg tenkte å slippe lett unna ved å bruke Røde Kors, nettopp fordi de har en flott betalingstjeneste som ikke trenger en mellommann.

 

Om du klarer å finne slike systemer for andre veldedige prosjekter, så skal jeg gladelig ta en ny avstemning.

Lenke til kommentar

Men da trengs det fortsatt en mellommann for å samle inn og telle opp donasjonene. Med mindre vi vil gi i "blinde" og ikke vite hvor mye vi klarte å samle inn totalt (noe som ikke vil motivere folk til å gi).

 

Se for eksempel på hvordan Røde Kors-systemet fungerer for Nerd Aid-innsamlingen:

http://www.minaksjon.rodekors.no/start-min-egen-innsamling/afrikas-horn/innsamling.aspx?CollectionId=785

 

Her kan man se hvor langt man har kommet i forhold til målet, det er lettvint å gi med kreditkort, man kan velge om donasjonen skal vises under fullt navn eller anonymt, og de som driver innsamlingen kan svare på hver enkelt donasjon. En slik interaktivitet vil sikkert motivere folk til å gi mer enn de ville ellers.

Lenke til kommentar

Men da trengs det fortsatt en mellommann for å samle inn og telle opp donasjonene. Med mindre vi vil gi i "blinde" og ikke vite hvor mye vi klarte å samle inn totalt (noe som ikke vil motivere folk til å gi).

 

Å få til at noen er mellommann burde ikkje vere så vanskeleg. Eg gjer det gjerne eg, for eksempel.

 

Men det verkar jo som om "min innsamling"-sida vil fungere.

Lenke til kommentar

La nå påmelding være åpen i minst 24 timer til da ;)

 

Ellers savner jeg et søknadsskjema og fyller inn mitt eget:

 

Bruker: TSP

Manglende sangstemme: Ja

Giverglede: Ja

Singstar-erfaring: Ja

Kor-erfaring: Ja (Da jeg var sånn 5-7 år :wee: )

 

Var det ellers noe mer som trengs for å kvalifisere? :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...