Gå til innhold

Ixus 400 - dårlig skjerm

Anbefalte innlegg

Har nå hatt Ixus 400 i ca 4 mnd og har erfart at etter at anti-refleks belegget på LCD skjermen begynner å bli slitt blir skjemens kvalitet MYE dårligere. Jeg har stort sett oppbevart mitt kamera i en myk solbrille-pose (type frog-skin (Oakley)), likevel er anti refleks belegget slitt. Andre kameratype-eiere som har samme erfaring, evt motsatt erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Ixus v1 som har vært i daglig bruk i snart 2 år og ikke fått noe kluss med skjermen enda. Det har da også for det meste blitt oppbevart i e orginalt canon ixus etui av litt stivt alkatar (usikker). Vil anbefale deg å anskaffe deg en slik. Kosta noen hundre lapper hos en lokal foto butikk.

Har også nå et Sony DSC-P71 som har blitt brukt på trening og båten osv. Kun oppbevart det i en liten skinnpose slik som deg (den til Koss porta pro head settet) og heller ikke her merker jeg noen for for slitasje. På begge kameraene er skjermen litt dyper inni kamera, slik at de ikke er i kontakt med feks bordplata eller andre flater. Og dermed ikke blir oppskrapt. Vil tippe samme løsningen er på ditt?..

Lenke til kommentar

Saken er at skjermen er ikke oppskrapet eller noe, kun slitt. Når jeg (noen ganger) oppbevarer kameraet i lommen uten noen form for beskyttelse gnis skjemen mot innsiden av jakkelomme etc og tror det forårsaker slitasjen. Ixus 400 skjermen er også trukket litt inn fra selve kamerahuset så bordplater etc sliter nok ikke på skjermen.

Lenke til kommentar

Alt gir jo slitasje på skjermene... Kamera i denne prisklassen syns jeg fortjener å bli oppbevart i vesker beregnet til det. Hvertfall når det begynner å vise på dem at det trengs.. Ellers er det vel ikke så mye en kan gjøre uten om å skifte skjermen hvis den begynner å bli slitt..

Noen andre som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...