Gå til innhold

erfaringer med genesis data

Anbefalte innlegg

for et par måneder siden slo lynet ned i elva som renner forbi huset vårt. (det går en vei imellom så det er en avstand på ca 20-30 meter fra vannet og huset....)

uansett.. jeg merket egentlig ikke hva som hadde skjedd før det var for seint.

alt av eletrisk i huset stod og flimret i et kvarter eller noe etterpå.

jeg gikk kjapt over alt det eletriske og til min store glede så virket det som alt funket som det skulle....... men....

så gikk det litt tid og kamerata mine kom på besøk for litt spilletid. da klaget en av gutta på at maskina (datamaskina) ikke funket som den skulle.

hadde akkurat satt inn et raid. (ocz vertex2 x2) så tenkte det var raidet som hadde "detti" ned bare... fikk maskina opp igjen på en disk og tilsynelatende så dette ut til å fungere..

så gikk det litt tid og maskina datt ned igjen.. ingen kontakt med disker osv..

meldte fra til forsikringa da jeg har slik "superforsikring" hos if.. tenkte de ville være sitt ansvar bevisst osv.. vel da begynte rotet....

lang lang historie kort.. jeg avtalte med forsikringen at data skulle til et firma som heter "genesis" for å sjekke data..

det tok votter og vinter før vi kom så langt.

en fyr kom trillende inn i oppkjørselen med en hummer (am jeep).. og slengte boksen i bagasjerommet... ingen kvittering på hentet osv.. (tenkte at ok.. i værste fall så kommer ikke boksen tilbake.. den er jo allikevel ødelagt så..

maskina kom tilbake pakket inn i plast og luktet gammelt askebeger.. full av ekstra riper osv.. fulgte ikke med noe sjekkeskjema av noe slag osv. så bortsett fra at den ble brukt som "askebeger"/"luftrenser på røykerom"? så visste jeg ikke noenting om hva som var testet og hvordan osv..

en stund senere kommer forsikringa på besøk for å ha et "møte". (jeg skjønte da at her var det noe fryktelig galt)... de hadde med en rapport fra genesis som sa at pc var i orden.. alt så fint ut.. de hadde masse bilder osv.. det stod bla i rapporten at det ikke var tegn til brann osv.. det stod også at de hadde hatt pc stående på i 3 døgn uten å oppdage noen problemer.. i rapporten står det at det manglet en pci slot deksel.. (hadde tatt ut et lydkort som ikke funket etter lynnedslag osv for å "lure" pc igang)... i tillegg stod det at det var to disker som var koblet fra (raidet mitt som jeg koblet ut for å få pc til å poste.. da den ikke ville poste med diskene stående i.. eller det kunne ta flere minutter for pc å poste osv..)

det stod ingenting i rapporten om hva de hadde testet og hvordan osv..

er det noen andre som har hatt noen erfaringer med dette selskapet???

det jeg lurer på er om dette selskapet er en liten "dekkoperasjon" for "if" og at de driver med s-vindel og b-drageri eller om det kun er et lite røykepauserom eller noe..

fint med litt innputt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut frå at det er genesisdata.no det er snakk om.

Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Organisasjonsnummer:

952 352 946

Navn/foretaksnavn:

GENESIS Frank Elstad

Organisasjonsform:

Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse:

Haakon Den Godes Vei 20 B

0373 OSLO

Adressa på nettsida og i registeret samsvarar ikkje, men utover det ser firmaopplysningane ut til å vere korrekte (har ikkje inspisert papira).

Basert på historia og desse opplysningane ser eg røykeromteorien som mest sannsynleg.

Eg er ingen elektrikar, men vil påpeike ein teori, som eg ikkje nødvendigvis har kompetanse til å vurdere sannsynleghet for: Det elektriske anlegget ditt har fått seg ein smell, og gjev ujamn straum som gjer PC-en ustabil - dette skjer ikkje hjå Genesis, som ikkje brukar ditt anlegg.

Historia får Genesis til å virke relativt slurvete (særleg med tanke på lukta som er nevnt), men ikkje nødvendigvis ulovleg. Eg har ingen erfaring med firmaet, og om det er kun det du leitar etter kan du jo vente på andre svar. Om du er meir interessert i ei vurdering av saka di vil eg råde deg til å rapportere tråden og be om at den vert flytta til juss- eller forbrukarforumet (ikkje sikker på kva som er mest passande i ei forsikringssak). Det finst mange trådar om større verksemder som Komplett og Netshop her på forumet, som òg fortel om testrapportar som manglar rot i røynda, så det er ikkje ukjent.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Går ut frå at det er genesisdata.no det er snakk om.

Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Organisasjonsnummer:

952 352 946

Navn/foretaksnavn:

GENESIS Frank Elstad

Organisasjonsform:

Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse:

Haakon Den Godes Vei 20 B

0373 OSLO

Adressa på nettsida og i registeret samsvarar ikkje, men utover det ser firmaopplysningane ut til å vere korrekte (har ikkje inspisert papira).

Basert på historia og desse opplysningane ser eg røykeromteorien som mest sannsynleg.

Eg er ingen elektrikar, men vil påpeike ein teori, som eg ikkje nødvendigvis har kompetanse til å vurdere sannsynleghet for: Det elektriske anlegget ditt har fått seg ein smell, og gjev ujamn straum som gjer PC-en ustabil - dette skjer ikkje hjå Genesis, som ikkje brukar ditt anlegg.

Historia får Genesis til å virke relativt slurvete (særleg med tanke på lukta som er nevnt), men ikkje nødvendigvis ulovleg. Eg har ingen erfaring med firmaet, og om det er kun det du leitar etter kan du jo vente på andre svar. Om du er meir interessert i ei vurdering av saka di vil eg råde deg til å rapportere tråden og be om at den vert flytta til juss- eller forbrukarforumet (ikkje sikker på kva som er mest passande i ei forsikringssak). Det finst mange trådar om større verksemder som Komplett og Netshop her på forumet, som òg fortel om testrapportar som manglar rot i røynda, så det er ikkje ukjent.

takkar for tips

tja veit'kje om eg gidde å dra opp noe rettssak osv.. må uansett vente på en siste tilbakemelding frå "if" for å se kva siste ordet frå dem blir

Lenke til kommentar

Ingen skjema/kvittering på henting og utlevering...

Tar seg tid til å notere PCI deksel som mangler, men du får slengt med ekstra riper og røykelukt...

De har sikkert ikke hatt maskinen på imens den stod der i 3 dager...

For et tullete selskap, med ett slikt profesjonellt nivå representerer de ikke det gode navn
Dersom du forklarte for IF hvordan prosessen hadde gått for seg burde de revurdere bruken av selskapet.

Virker maskinen som den skal nå?
Ta maskinen med til en kamerat og test den der?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...