Gå til innhold

Nettbrett til skole?


Quaric

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er i alle fall mye enklere å drasse med seg enn en større og tyngre bærbar. Applikasjoner til de ulike formålene finnes, men det er likevel ikke helt kurrant. Penn og papir i matten er f.eks mye enklere på alle måter bortsett fra at du må betale for litt bly og papir. Notatskriving er det ypperlig på, så fort du får dreisen på å skrive fort.

 

Har selv en iPad2.

Lenke til kommentar

Jeg hadde HP TC1000 da jeg gikk på skolen, jeg tenkte også bruken på notater og matte, for meg gikk jeg raskt over til penn og papir igjen. Nå har jeg ikke testet av noe disse 2000-ish tablets, men TC1000 gjorde ikke jobben lettere for meg. Hangman der i mot var morsomt tho :)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at akkurat matte er og forblir lettere på penn og papir, men resten er i alle fall mye bedre på pc siden det er lettere å holde orden på notatene. Aner ikke hvordan nettbrett funker til bruken, men det har etterhvert begynt å komme en god del businessapps, og man slipper å måtte lade dem i løpet av skoledagen. Lyst til å komme med en oppdatering etterhvert på positive/negative ting ved det? :)

Lenke til kommentar

Leste tidligere gjennom en tråd på XDA av ren nysjerrighet. Der er det noen rimelig gode innlegg om folks erfaringer med spesifikt Eee Transformer og studier.

 

La meg påpeke... ønsker ikke å reklamere for Transformeren i seg selv. Vil absolutt ikke at en stakkar på studiebudsjett skal investere i et verktøy som muligens ikke passer oppgaven det er tiltenkt. Eier selv en Transformer, og derfor er det den delen av tabletverdenen jeg oppsøker info om. Siden det ikke har kommet andre utdypende erfaringer, håper jeg tråden kan være av nytte uansett hvilken tablet man måtte ende opp med, om noen i det hele tatt.

 

Dog, kan ikke se for meg en tablet som studieverktøy uten noen form for tastatur tilkoblet. Det er ikke dermed sagt at Transformer er eneste/beste kandidat. Man kan koble tastatur på de aller fleste tablets såvidt jeg vet.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Det meste jeg bruker it's learning til er stort sett legge inn og laste opp dokumenter, sjekke fag, skolearena, også skrive meldinger. Hvis alt dette fungerer fint er jo det helt herlig.

 

Når det kommer til matten med geogebra og slikt drit, så brukes det så sjeldent at jeg kan leve med å måtte dra frem en pc de gangene det skal brukes. Foretrekker matte med penn og papir ellers.

Lenke til kommentar
Dog, kan ikke se for meg en tablet som studieverktøy uten noen form for tastatur tilkoblet. Det er ikke dermed sagt at Transformer er eneste/beste kandidat. Man kan koble tastatur på de aller fleste tablets såvidt jeg vet.

Riktig. Apple har f.eks de trådløse (hvorvidt de er de beste kan jeg ikke si noe om, men for meg fungerer det i alle fall flott).

Logitech lager også tastaturer som jeg regner med går til de fleste brett.

 

Men altså; matte, fysikk og sånne fag er og blir lettere på papir.

Lenke til kommentar

Har brukt min til litt matte nå, det går greit. Men! Android mangler seriøst gode apps til akkurat dette, den beste appen jeg har sett hittil er tabnotes, men den har litt bugs og skriften blir for stor til å kunne brukes til noe avansert matte eller forelesningsnotater.

 

Tror det hadde gått fint å erstatte penn og papir med transformeren, dersom man hadde hatt en god app, selv om penn og papir uansett vil være best. Er dog praktisk med tabnotes, som gjør notatene om til pdf, som kan lastes opp til pc hjemme :)

 

Vil ikke anbefale å kjøpe kun for studier med andre ord, blir for tungvint med dårlige apps

Lenke til kommentar

 

Takk for tips! Begge skal testes.

 

Noen som kan anbefale en penn som funker bra til "nøyaktig" skriving? Har wacom bamboo, men tuppen på den er så bred at det blir vanskelig å skrive skikkelige regnestykker med parantes osv, og å lage punkt er et helvete.

 

Kan forøvrig anbefale sketchbook pro til dem som liker å tegne osv. Foretrekker den faktisk over tabnotes til matematikk og notater etter å ha prøvd den skikkelig idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...