Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forskjell mellom forelskelse og betatt/liker/interessert?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen mellom at man er forelsket og liker/betatt/interessert? Tror jeg kanskje er forelsket, men vet ikke helt. Har aldri følt noe sånt før. Men etter det jeg har lest og hørt så kan jeg ikke være forelsket så tidlig.

Hvor går grensene og forskjellene for dere? Finnes det noe "fasit" svar?

Postet av anonym: b18939d9d829b385a0a6d6a4e8d35fc0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok veldig individuelt, så fortell hva du føler. :)

Det er så mye, vet ikke helt hvor og hvordan jeg skal starte. Litt vanskelig å forklare, men når jeg tenker på henne eller ser bilder av henne så blir jeg rolig på en måte. Får en deilig følelse i kroppen og alt virker så klarere, samtidig som at alt virker så mye mer behagelig og avslappet. To motsetninger på en gang på en måte. Og når jeg snakker med henne så kjenner jeg at adrenalinet fyker til værs. Blir mye mer konsentrert og alt går mye raskere og kjenner at hele meg blir varm og at pulsen er på topp. Samtidig så er hun den vakreste jeg noen gang har sett. Og dette er alt fra fjeset til hvilken som del av kroppen. Og det samme med øynene, og små detaljer som hvordan håret faller, smilehull, øyeform eller en liten føflekk.

Tenker på henne veldig ofte. Ser bare for meg oss to sammen, og hvor vakker hun er, og hvordan jeg skal gå fram. Kan se på bilder av henne veldig lenge om gangen. Sikkert timesvis hvs jeg hadde hatt sjansen. Noen ganger får jeg også en form for en svært behagelig frysning nedover ryggmargen. I hele kroppen for den saks skyld. Blir på en måte fjern når jeg tenker på henne, men på en god måte.

Er mye annet som jeg ikke kan sette ord på. Ser nå at jeg faktisk er forelsket. Har bare lest at jeg ikke kan være det pga alder og at vi ikke kjenner hverandre så godt. Men som sagt så er det vel individuelt :love:

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du egentlig? :p Du nevner ofte "for ung alder til å være forelsket", men utifra skriveferdighetene og tankene dine virker du ikke som en 13-åring ;)

16 :) Fyller 17 i januar. Har bare lest litt rundt at personer som er så unge ikke har "ekte" forelskelser og bryr seg mest om utsende og ikke kan være i seriøse forhold(det siste har jeg selv sett med egne øyne at ikke stemmer).

Takk for at du synes jeg skriver relativt bra :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Det er fullt mulig å være forelsket i en alder av 16, men det er jo da ungdommen er attraktiv så at utseende er en viktig faktor for vedkommende er ikke så rart.

Utifra det du selv skriver og hvordan du beskriver følelsene du har for henne, vil jeg si at du er forelsket. Eller like godt betatt.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å være forelsket i en alder av 16, men det er jo da ungdommen er attraktiv så at utseende er en viktig faktor for vedkommende er ikke så rart.

Utifra det du selv skriver og hvordan du beskriver følelsene du har for henne, vil jeg si at du er forelsket. Eller like godt betatt.

Hva er forskjellen mellom betatt og forelsket da :)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Vil si at å være betatt er en enda sterkere forelskelse. Men da må en også ha nærmere relasjoner til den man er betatt av.

Lenke til kommentar

Vil si at å være betatt er en enda sterkere forelskelse. Men da må en også ha nærmere relasjoner til den man er betatt av.

Hehe, ok trodde det var omvendt :p At betatt var litt svakere enn forelskelse. Tør liksom ikke helt å si at jeg er forelsket eller betatt(kommer an på hva som er hva) ennå, for å så oppdage at jeg kan ha enda sterkere følelser :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...