Gå til innhold

LG Optimus 3D P290 eller Apple iPhone 4?

Xrange

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe en LG Optimus 3D P920 eller en Apple Iphone 4.

Jeg vil helst ha LG'en, men har ikke hørt så mye om den.

Er det noen som har erfaringer med LG Optimus 3D? Har den norsk tastatur?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har nå hatt optimus 3d i ca. tre uker.

Jeg er storfornøyd! Jeg har bra video og gode bilder fra ferien, alt i 3d! :)

Den har dugelig med internminne og det er lenge til jeg går tom for minne enda jeg har installert bla. copilot med fullt europakart på telefonens internminne.

Skjermen er stor og lettlest, selv i dagslys.

Det eneste er at man mister en del lysstyrke om man skulle bruke 3d, så det aktiverer jeg helst innendørs.

3d bruker man kun når man skal ta 3d-bilder og 3d-video, eller om man skulle finne på å se en 3d-film.

Filmer i 3d ligger ute på forskjellige nettverk og kan lastes ned. De må være i formatet "side by side", ofte forkortet til "SBS".

Jeg har brukt telefonen til å se Avatar i 3d, ikke fordi det er en bra film, men fordi det er 3d og fordømt fett å se 3d-film på telefonen.

Tastaturet som kom med telefonen var heller så som så, og jeg erstattet det med swiftkey, noe som var anbefalt av www.mobili.no .

Dette fungerer mye bedre enn det originale tastaturet, men begge tastaturene skal ha norske bokstaver.

Lg sin "launcher" brukte jeg egentlig aldri.

Den ble byttet ut med Launcher pro etter en time eller så, mest fordi jeg har brukt det da jeg tidligere hadde htc desire.

Men Lg sin løsning var fiffig nok, med kategori-inndeling på applikasjonene.

Telefonminne dukker raskt opp i windows når man kobler til usb og aktiverer dette på telefonen.

Det jeg der merket var at det går fordømt raskt.

Optimus 3d gir jernet når det kommer til filkopiering til og fra pc, jeg har aldri opplevd maken.

Det dreier seg også da om en telefon som kan filme i 720p med doble bildestrømmer (3d) og i full hd, 1080p når det dreier seg om vanlig 2d-video. Telefonens internminne må nok ha høy hastighet for å klare dette.

Dette går rett og slett mye, mye fortere enn noen annen telefon jeg har hatt.

Jeg vil her nevne iphonen min som den verste av dem alle. Guds død!

Kort fortalt:

Telefonen jobber raskt med det du vil den skal jobbe raskt med, det være seg filbehandling, video, spill eller nettsurfing.

Det eneste negative jeg kan komme på er dårlig batterilevetid ved tung bruk.

Men slik jeg ser det får den være unnskyldt her.

Det stakkars batteriet skal tross alt sveive i gang bla. en tokjerners prosessor, en grafikkbrikke som skal drive doble bildestrømmer ved 3d, samt en stor og lyssterk skjerm.

Det er nok bedre for din del med en optimus 3d enn en iphone.

Iphone er best å sammenligne med aids.

Dette kan jeg grunngi ved en annen anledning.

Lykke til med telefonkjøp. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...