Gå til innhold

[Løst] Sporingshjelp til iphone 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du aktivert noen form for sporing, som den gjennom MobileMe? Hvis ikke er det dessverre ikke mye du kan gjøre.

Jeg har faktisk gjort det, eller en kompis gjorde det for meg. Men er det slik at hvis sim-kortet er blitt tatt ut så fungerer det ikke? fordi jeg får beskjed om at det ikke er noen forbindelse og sånt. Eller kan det være at den er slått av?

Lenke til kommentar

Den kan være slått av, den kan befinne seg i et område uten dekning, eller den som har den kan ha skrudd av både sporing og GPS-en.

Noen sier at det ikke fungerer hvis SIM-kortet er tatt ut, men jeg er litt usikker. Det er derimot sikkert at det ikke vil virke hvis SIM-kortet er tatt ut og telefonen ikke er koblet til et trådløst nettverk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Trådstarter: Jeg er også veldig usikker på om MobileMe fungerer uten SiM-kort eller ikke...

Får du ikke kontakt med din iPhone i det hele tatt?

Og har du tastelås på den?

Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg er også veldig usikker på om MobileMe fungerer uten SiM-kort eller ikke...

Får du ikke kontakt med din iPhone i det hele tatt?

Og har du tastelås på den?

Får ingen kontakt, og ja det var tastelås på den.

Prøvde dette med min iPad WIFI bare for å teste. Ba programmet om å spore den opp og noen dager senere da jeg logga meg inn på nett, med iPaden, ble den funnet.

Ser altså da ingen grunn til at det ikke skal være mulig å spore den uten SIM-kort.

FINN IPHONE

Lykke til

Da får jeg bare krysse fingrene for at den er skrudd av nå, så får jeg sporet den opp hvis den blir slått på igjen :) si hvis det er en som har funnet den, og har valgt å beholde den. blir jo på en måte som å stjele noe, men samtidig ikke. Burde jeg anmelde han eller hva?

Lenke til kommentar

Da får jeg bare krysse fingrene for at den er skrudd av nå, så får jeg sporet den opp hvis den blir slått på igjen :)

Kan den ha gått tom for batteri?

si hvis det er en som har funnet den, og har valgt å beholde den. blir jo på en måte som å stjele noe, men samtidig ikke. Burde jeg anmelde han eller hva?

Hvis han eller hun ikke vil returnere den, selv etter at du har oppnådd kontakt, så bør du absolutt anmelde personen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Da får jeg bare krysse fingrene for at den er skrudd av nå, så får jeg sporet den opp hvis den blir slått på igjen :) si hvis det er en som har funnet den, og har valgt å beholde den. blir jo på en måte som å stjele noe, men samtidig ikke. Burde jeg anmelde han eller hva?

Hvis du er heldig, er batteriet tomt, og vil "finneren" forhåpentligvis lade den etterhvert..

Så du burde sende melding til den via MobileMe

Hjelper ikke å anmelde "han/hun" ettersom du ikke vet hvem som har den! men du kunne meldt den stjålet til politiet og oppgitt tlf.nr på iPhonen.. Kunne de kanskje ringt deg opp når nr blir aktivt..hjelper forøvrig ikke hvis Sim-kortet blir byttet ut, noe han/hun sannsynligvis gjør...

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

Da får jeg bare krysse fingrene for at den er skrudd av nå, så får jeg sporet den opp hvis den blir slått på igjen :)

Kan den ha gått tom for batteri?

Tviler på at den er godt tom for batteri.. enten så ble den skrudd av/ødelagt om jeg mistet den i bakken. Ellers har noen tatt den og fjerna sim-kortet eller noe slikt.. Hvis han/hun har gjenopprettet iphonen min, vil sporingsgreiene bli fjernet fra iphonen da?

Lenke til kommentar

Hvis han/hun har gjenopprettet iphonen min, vil sporingsgreiene bli fjernet fra iphonen da?

Det er korrekt.

Hvis du mener alt håp er ute så bør du anmelde det til politiet, stenge abonnementet hos operatøren og få IMEI-nummeret sperret slik at telefonen blir fullstendig ubrukelig uansett hvilket SIM-kort som brukes.

Lenke til kommentar

Hvis han/hun har gjenopprettet iphonen min, vil sporingsgreiene bli fjernet fra iphonen da?

Det er korrekt.

Hvis du mener alt håp er ute så bør du anmelde det til politiet, stenge abonnementet hos operatøren og få IMEI-nummeret sperret slik at telefonen blir fullstendig ubrukelig uansett hvilket SIM-kort som brukes.

Hva hjelper det å anmelde det til politiet? Hver gang det har skjedd noe som jeg har anmeldt har det ikke hjelpet noe. sim-kortet er allerede stengt. Men jeg har tenkt til å se om sporet den opp litt til. Men takk for all hjelp folkens! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...