johome Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg har ganske nylig tatt overgangen ifra Windows XP til Windows 7. Noe jeg ikke får til i W7 er å importere utvalgte bilder i fra digitalkamera'et mitt. W7 velger rett og slett å importere alle bildene. I XP var det enkelt å kun importere de bildene jeg vil Jeg har nemlig en del bilder på kamera'et som jeg ikke vil importere... Hvordan gjør man det ? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Noe jeg ikke får til i W7 er å importere utvalgte bilder Jeg pleier å åpne en Windows Explorer (utforsker), navigere til minnekortet, markere filen(e) jeg vil ha over og bruke copy og paste til folderen hvor jeg vil ha dem. Endret 16. august 2011 av seriksen 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Jeg klarte det ved å Copy/Paste bildet Ser ut som om jeg må ta et og et bilde av gangen. Isåfall er det grusomt tungvindt i forhold til XP sin løsning. Der kunne jeg ganske enkelt bare krysse av for all de bildene jeg ville ha , og deretter bare importere dem... Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Jeg klarte det ved å Copy/Paste bildet Ser ut som om jeg må ta et og et bilde av gangen. Vet ikke hvordan du gjorde det i XP, jeg har alltid gjort det på samme måte. Mulig du hadde et program installert som du mangler på Win7. For å ta flere av gangen klikker du på et bilde og holder shift-tasten nede når du kikker på neste, da velger du et område. Holder du Ctrl-tasten nede mens du klikker legger du til et og et i utvalget. Endret 16. august 2011 av seriksen 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Takker så meget. Da fikk jeg det til , og dette er omtrent like bra som med XP Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan holde inne ctrl-knotten med du klikker på de bildene du vil markere, så kan du importere flere bilder på en gang, er det mange bilder i en serie/rekke kan du markere første bilde og holde inne shift-knotten og klikke på siste bilde i serien, da markerer du alle på en gang innen markerte område. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå