Olum Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Oslo er landets mest folkerike kommune. Vi har hatt et Høyre/FrP-bystyre siden 1997. 12. september skal det stemmes, både på bystyret og i bydelene. Bydelene i Oslo har flere innbyggere og høyere budsjett enn mange av kommunene, så valget her er også viktig. Dette er tråden for å diskutere partienes politikk i Oslo. Jeg oppfordrer brukere til å gjøre det samme for sine kommuner, da det ofte er vanskelig å ha oversikt over hva de forskjellige partiene faktisk mener på kommunenivå. Her følger en oversikt over partiene i Oslo (jeg har garantert glemt noen): Oslo Arbeiderparti Oslo Fremskrittsparti Oslo Høyre Rødt Oslo Miljøpartiet De Grønne (fant ikke ut om de har en egen side for Oslo) Oslo Kristelig Folkeparti Oslo Senterpartiet Oslo Sosialistisk Venstreparti Oslo Venstre Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ikke dumt å ha egen tråd for Oslo, men sier meg fornøyd med byrådet vi har idag, så kommer nok til å stemme på høyre. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Er det mulig å stemme en kandidat nedover lista? Selv om jeg ikke ser på det som veldig sannsynlig, klarer jeg ikke helt se for meg Carl I. Hagen som en samlende ordfører. Han er i ferd med å ødelegge hele valget for FrP. Om ikke noe ekstraordinært skjer, kommer jeg nok til å stemme FrP, med en personstemme til bl.a. Fabian Stang i Høyre, og Jøran Kallmyr og Henning Holstad fra FrP. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det er det, ser at det er flere som prøver seg på facebook med stemmekapring. http://www.facebook.com/pages/Uansett-stemmer-jeg-p%C3%A5-%C3%98ystein/163277890416089 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Vil anbefale alle her å krysse opp ungdommer på listen, så man får friskt blod inni den litt kommunegrå samlingen som sannsynligvis sitter fra før av. 1 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Jeg ser at FrP har Karoline Aspli (født i 92) på en 48. plass i Oslo. Aner ikke hvordan det står til med de andre partiene. Problemet her er vel at unge politikere er så lite synlige, jeg aner ikke hva hun mener. Jeg vil ikke stemme på noen utifra alder, jeg vil stemme på dem fordi jeg mener de fortjener min stemme og en plass høyere på lista. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg ser at FrP har Karoline Aspli (født i 92) på en 48. plass i Oslo. Aner ikke hvordan det står til med de andre partiene. Problemet her er vel at unge politikere er så lite synlige, jeg aner ikke hva hun mener. Jeg vil ikke stemme på noen utifra alder, jeg vil stemme på dem fordi jeg mener de fortjener min stemme og en plass høyere på lista. Unge politikere, spesielt i Oslo, har det ganske vanskelig å komme på trykk. Jeg vet at Oslo Unge Høyre f.eks har mange gode unge kandidater. De er mer aktiv på stands og gateaksjoner i Oslo. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Synes AP og spesielt SV har vært flinke med å løfte opp unge kandidater, ikke bare innen kommunevalget men også når det har vært stortingsvalg. Stor honnør til dem! Endret 23. august 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg misliker hvordan valgomatene som jeg prøvd så langt gir partier større vekting selv når en svarer ingen mening/svært lite viktig f.eks. "synes du at ZXY bør innføres" også om en velger ingen mening og trykker på neste spørsmål/sak så ser en at grafen for partiene hopper frem, parti A +5 poeng, parti B +4, parti C +4, parti D +2 etc... når de burde stå stille. Som de fleste av oss vet så lover partiene mye og gjør ofte det motsatte så mitt spørsmål er, finnes det et sted på nettet hvor jeg kan se hvordan partiene har stemt på saker? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg bor i Oslo, så jeg vil ha denne i mine innlegg. Jeg tror jeg Stanger i år. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 vi må få ett skifte spesiellt i Oslo og Bergen. det er sannelig på tide! 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Vil anbefale alle her å krysse opp ungdommer på listen, så man får friskt blod inni den litt kommunegrå samlingen som sannsynligvis sitter fra før av. Helt enig, jeg gjorde det i dag. Kjenner jo flere av de unge på listen til Høyre så de av de jeg har sansen for fikk personstemmer av meg Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 vi må få ett skifte spesiellt i Oslo og Bergen. det er sannelig på tide! Prognosene sier noe annet. I Bergen tror jeg ville hatt godt av ett skifte. Men jeg erskuffet over i Trheim at Rita og AP gjør det bra og sannsynligvis kommer til å beholde makten. Hun har virkelig gjort en dårlig figur. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 det hørtes ikke slik ut. pga en sak hvor folk som skal holde kontroll på om man overskrider arbeidstiden ikke klarer å gjøre jobben sin, så betyr ikke det at hun gjør en dårlig figur. det var vel nesten utelukkende at folk jobber for mye der borte. Det er det vel faktisk folk som skal ta seg av og neppe fra politisk hold. Og Monica Mæland, jeg er så lei det kvinnfolket der. frem til neste kommune og fylk. valg, så vil de blå ha styrt i Bergen i 12 år . Jeg bare håper at venstresiden får mer innflytelse ved avgjørelser i Bergen... Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Partier du har glemt å putte på listen. Demokratene. Det Liberale Folkepartiet Kristent Samlingsparti Kystpartiet Norges Kommunistiske Parti Pensjonist Partiet Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Veldig fint om Høyre og Venstre får makten i Oslo. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Jeg er sånn halvfornøyd med valget. Selvfølgelig meget flott at vi fortsatt har et blått flertall, men det er synd å se at FrP har mistet halvparten av oppslutningen. Venstre tok jo faktisk igjen FrP. Også litt irriterende at SV ikke landet under sperregrensa. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 FRP har stukket fingeren i jorda og krever ikke lenger å få sitte i et borgerlig byråd. Jeg ser litt lysere på et H/V/KRF byråd enn et FRP/H byråd. Men det skal bli spennende å se hva som nå kommer fram av forhandlingene. Kilde: Aftenposten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå