Gå til innhold

Forbedre Xbox live internet styrke

Anbefalte innlegg

hehe, nei nei... du skrur av den gamle antenna og skrur på den nye:)

jeg skrur av den gammle? jeg har en helt vanlig router (linksys) som gir internet til hele huset, og det er den jeg skal skru av? eller hvilken er det du mener?

Endret av speedskater
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neinei.. du bytter bare antennen på routeren.. selve routeren skal det ikke gjøres noe med.. når du ser bak på ruteren så vil du se at du kan skru av antennen (fordi det ser ut som om du kan skru av antennen), og da er det bare å skru på den nye.. dette gjelder absolutt ALLE routere.. (er it tekniker å kan bekrefte at sånn er det på alle nye routere) du mister selvfølgelig en del dekning i huset, men det er egentlig til fordel siden jeg regner med at du ikke vil dele nettet ditt med naboen? Med den nye antennen får du maks dekning i den retningen du stiller antennen og vesentlig dårligere rundt, men tilstrekkelig nok at andre pc'er i hustanden ikke kommer til å merke forskjell.. så kjøp ny antenne å gled deg til maks dekning på xbox'en:) funker det ikke, så skal jeg betale det antenna di kosta!

Lenke til kommentar

neinei.. du bytter bare antennen på routeren.. selve routeren skal det ikke gjøres noe med.. når du ser bak på ruteren så vil du se at du kan skru av antennen (fordi det ser ut som om du kan skru av antennen), og da er det bare å skru på den nye.. dette gjelder absolutt ALLE routere.. (er it tekniker å kan bekrefte at sånn er det på alle nye routere) du mister selvfølgelig en del dekning i huset, men det er egentlig til fordel siden jeg regner med at du ikke vil dele nettet ditt med naboen? Med den nye antennen får du maks dekning i den retningen du stiller antennen og vesentlig dårligere rundt, men tilstrekkelig nok at andre pc'er i hustanden ikke kommer til å merke forskjell.. så kjøp ny antenne å gled deg til maks dekning på xbox'en:) funker det ikke, så skal jeg betale det antenna di kosta!

aha! nå skjønner jeg vettu! igjen, takk skal du ha! imorgen skal det games 8) (og kjøpes ny antenne!)

hoho, you just made my day, no wait, week! month! ;)

Lenke til kommentar

haha, im so glad!:) kos deg med skikkelig nett på xbox'en (btw; Xbox ruuuuuuler!!)

Ok, har bestillt og motatt den nå, det er kun en ledning på den så det burde være enkelt å sette den opp, men alikevel spør jeg, hvor er det den skal sitte? jeg har en slik ruter:

http://www.google.no/imgres?q=linksys+wireless+broadband+router+2,4ghz&um=1&hl=no&sa=N&noj=1&tbm=isch&tbnid=eSC5caZy8JmXuM:&imgrefurl=http://salestores.com/linksy05.html&docid=yY_g3DuPw6zQcM&w=503&h=466&ei=W51PTr_NDPPc4QTTqbjABw&zoom=1&iact=hc&vpx=314&vpy=82&dur=208&hovh=216&hovw=233&tx=81&ty=141&page=1&tbnh=137&tbnw=148&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1173&bih=559

Linksys, 2,4 ghz, men skal kabelen sitte på baksiden av routeren, eller skal den sitte noe annet sted? fordi jeg finner ikke en ingang som passer til kabelen på routeren? :S

Ja, jeg mener vi har en ny router, og den burde da ha en slik ingang (du kan du se på bildet jeg sendte og sjekke om det er en ny router som skal ha en ingang til slike kabler)

Lenke til kommentar

er litt brisen men skal forklare så gosdt jeg kan:P ser du di to antennene påp ruteeren din? skru AV en av dem å skru på den nye antenna:)

de kan ikke skrus av! :((( MEN! vet DU hva???? jeg har alltid hatt xboxen i liggende stilling, da fikk jeg 1 og 2 bar, nå satt jeg den opp i stående stilling, og jeg fikk freaking 3 og 4 bar ONLY, jeg så ikke snurten av 1 eller 2 barene!!!!!!! Jeg eide så hard i cod at det ikke er mulig, før fikk jeg så vidt over 10 kills, i gjennomsnitt 7-8 og 10+ deaths, nå fikk jeg 23-5 HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA!!!! og det eneste jeg gjorde var å sette den opp!!! jeg har spillt med 1-2 bar i over 1 år!!! 1 fu*ings ÅR!!! og nå har livet mitt blitt såå mye bedre!!! haahahahahaha! >:))

anyways, takk for at du svarte, og ga meg support! nå har jeg ihvertfall en directional antenne til overs som jeg kan pointe andre steder enn xboxen! :D

jeg er bare så overlykkelig nå! skal spille meg halvt i hjel imorgen!!

Ps. jeg tror jeg jizza på meg når jeg snipa :S :D

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAAAHA!!!! SÅ JÆVLI LÆTTIS! jaja, kjipt anteenna ikke funka da.. men skaffer du deg noengang en dlink router (dir-600 er jævla fin) så VET JEG 100% at antenna passer. den koster også sånn ca 250 spenn på siba :p men så rart med xbox'en da :D betyr vel sikkert at det er samme type antenne i den som på routeren kanskje. hmm, men drit fett at det funka, å så jævla lættis at alt du trengte var å sette opp maskin :D :D :D

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAAAHA!!!! SÅ JÆVLI LÆTTIS! jaja, kjipt anteenna ikke funka da.. men skaffer du deg noengang en dlink router (dir-600 er jævla fin) så VET JEG 100% at antenna passer. den koster også sånn ca 250 spenn på siba :p men så rart med xbox'en da :D betyr vel sikkert at det er samme type antenne i den som på routeren kanskje. hmm, men drit fett at det funka, å så jævla lættis at alt du trengte var å sette opp maskin :D :D :D

ok, dette her var rart, når jeg satt den opp, så fikk jeg instant 4 bar, og nå er jeg nedpå 1 bar igjen, det KAN ha vært noe med tidspunktet jeg spillte på, men jeg vil helst ha 3-4 bar 24/7, så jeg tror nesten jeg går til innkjøp av en slik router du viste meg, men er du 130% sikker på at det vil funke? hvis jeg kjøper den routeren, har jeg brukt 500+ kr på å få bra signal til xboxen så det må funke, det skal ikke være et, vi får håpe på det, men det skal være 110% sikkert.

Men før jeg eventuelt kjøper en slik router, må jeg vite hvordan man setter den opp, vet du det?

Lenke til kommentar

det kan di som selger deg routeren gi deg ett klart svar på.. er veldig lett, for antennen på routeren jeg viste deg, er særdeles lett å skru av.. kontakten til antennen som sitter der heter no sånt som RP-SMA hunn og hann. det samme som antennen du har kjøpt. nederst på antennen på dir 600 så er det gjengetak (ruglete nederst så du får bedre tak til å skru).. skru den av og skru på ny antenne.. ekke så mye mer jeg får utdypt, for det er en simpel prosess egentlig.. men i data sjappa så viser di deg sikkert i detalj hvordan du kan bytte antenne.. har både dir600 og en ganske lik antenne som din så er 1000% sikker!!! :D men ta med antennen di i butikken og få di til å skru på den nye antennen, bare for å være sikkert.. kjedelig å kløne vis man ikke har helt peil på hva man gjør.. http://www.google.no/imgres?q=change+antenna+dir+600&um=1&hl=no&biw=1080&bih=1247&tbm=isch&tbnid=vhzgXBMGRKUI4M:&imgrefurl=http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php%253Fp%253D533899&docid=SyFY7BW7yCDPVM&w=704&h=604&ei=HMZUTueyHIr3sgaV-cAQ&zoom=1 her ser du baksiden av dir-600: og antennen du ser vrir du mot venstre(mot klokka), husk og holde i gjengene nederst på antennen. kontakten på den nye antennen er mest sannsynelig blank å vakker og har noe som kan ligne på en mutter. sett på antennen å skru til den nye antennen med denne "mutteren". men igjen da; få folka i buitikken til å vise deg om du er usikker, går veldig fort, å di skl ikke ha noe extra for det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...