Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Nå spiller jeg Call of duty med 1 or 2 bar, og jeg vil gjærne ha 3 og 4, men kan styrken forbedres ved at jeg kjøper og kobler til en av disse: http://shopping.kelkoo.no/ssc-112201-xbox-360-wireless-adapter.html Hvis en av de kan forbedre styrken, kan noen være så snille og peke ut hvilken? Takk til den som kan hjelpe meg ut av 1 bar marerittet! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 anbefaler deg absolutt å kutte ut trådløst, da det IKKE duger til gaming... men vis du hater kabler, så kan du alltids anskaffe deg en kraftigere ruter. da det er ruteren som pleier å være problemet å ikke adapteret.. kjøp denne her, og installer dd-wrt. da kan du guffe opp spenningen i ruteren og såklabert få mer en 1 stinkende bar på xbox'en;) Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Kabel er uansett det beste. Er mye som kan slå ut på signaler. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 anbefaler deg absolutt å kutte ut trådløst, da det IKKE duger til gaming... men vis du hater kabler, så kan du alltids anskaffe deg en kraftigere ruter. da det er ruteren som pleier å være problemet å ikke adapteret.. kjøp denne her, og installer dd-wrt. da kan du guffe opp spenningen i ruteren og såklabert få mer en 1 stinkende bar på xbox'en;) Nå bruker jeg linksys 2,4 GHz, men problemet er at routeren er i 2 etasje, og jeg sitter i 1 og spiller, så det er det som er problemet, så derfor lyrer jeg på om det er best å kjøpe en slik kabel, så lurer jeg på om den hjelper på internet styrken! Kabel er uansett det beste. Er mye som kan slå ut på signaler. Så du foreslår at jeg kjøper en kabel som er på linken jeg la ut? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg mente nettverks kabel, det er det beste til gaming uansett. Har du Xbox 360 slim eller hva? Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) alternativ 2 er og sette på noe som heter directional antenna på ruteren og rette denne nedover mot 1 etasje.. da får du mest sannsynelig maks dekning på xbox'en. men som sagt, beste investeringen er en lang ethernet kabel.. MASSE ulemper med trådløst nett vis man skal spille.. men at ruteren er i 2 etasje er egentlig ikke noe problem.. det er firmwaren på ruteren som suger... dd-wrt kan tweake strøm å masse andre farlige ting som absolutt kan forbedre dekning på routeren.. dette er også gratis!:D:D også så vidt jeg vet er ruoteren din støttet... så drit i adapter til xbox'en! det er dyrt å IKKE vært di sure penga du sponser microsoft med.. Endret 16. august 2011 av deekarlsen Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 alternativ 2 er og sette på noe som heter directional antenna på ruteren og rette denne nedover mot 1 etasje.. da får du mest sannsynelig maks dekning på xbox'en. men som sagt, beste investeringen er en lang ethernet kabel.. MASSE ulemper med trådløst nett vis man skal spille.. men at ruteren er i 2 etasje er egentlig ikke noe problem.. det er firmwaren på ruteren som suger... dd-wrt kan tweake strøm å masse andre farlige ting som absolutt kan forbedre dekning på routeren.. dette er også gratis!:D:D også så vidt jeg vet er ruoteren din støttet... så drit i adapter til xbox'en! det er dyrt å IKKE vært di sure penga du sponser microsoft med.. Og hvor får jeg tak i en slik directional antenna? Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 søk på komplett.no mpx.no nortek.no osv osv..... mange forskjellige merker... gå for den billigste for den er uansett 10x bedre enn den som følger med som standard.. denne her f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623089 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 søk på komplett.no mpx.no nortek.no osv osv..... mange forskjellige merker... gå for den billigste for den er uansett 10x bedre enn den som følger med som standard.. denne her f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623089 SUPERT!!! Men tror du denne vil gi bedre styrke på xbox liven hvis jeg peker den ned mot xboxen? routeren står foresten RETT over xboxen! Så er du 110% sikker? siden jeg vil ikke drive å prøve meg fram her, bruker jeg 300kr, så vil jeg at det skal funke, men du er temmelig sikker på at det skal funke som rakkern? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Vil du ikke bruke 300 kr å prøve, kjøpt deg nettverkskabel. Koster en brøkdel av prisen og den fungerer 120 %. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Vil du ikke bruke 300 kr å prøve, kjøpt deg nettverkskabel. Koster en brøkdel av prisen og den fungerer 120 %. Kan ikke ha tilkobling fra routeren til xboxen, de står i hver sin etasje.... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Nja, det er ikke fullt så mange ulemper med trådløs. Slik jeg har det idag må jeg bruke trådløs. Gidder ikke og dra en 20m kabel igjennom stua så inn på rommet. Er sjeldent jeg opplever problemer. Styrken er som regel på maks. Men det kommer helt ann på hvor xboxen ligger i forhold til routeren din osv. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Nja, det er ikke fullt så mange ulemper med trådløs. Slik jeg har det idag må jeg bruke trådløs. Gidder ikke og dra en 20m kabel igjennom stua så inn på rommet. Er sjeldent jeg opplever problemer. Styrken er som regel på maks. Men det kommer helt ann på hvor xboxen ligger i forhold til routeren din osv. Xboxen ligger rett under routeren (routeren ligger i 2 etasje) men likevel har jeg crappy styrke.... Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) er 1000% sikker på at det vil fungere siden antennen om følger med ruteren sprer signalene i 360 grader og ikke i en bestemt retning.. les litt om trådløse antenner på wiki:) veldig spennende lesestoff faktisk men kort oppsumert; rettningsbestemte antenner fokuserer signalene i en bestemt retning, det gjør IKKE en såkalt omni-directional anntenna (sender signalene 360 grader). Endret 16. august 2011 av deekarlsen Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 eller rett å slett bare legg antenna på ruteren på sida.. da sender ruteren signalene 360 grader loddrett å ikke vannrett Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 er 1000% sikker på at det vil fungere siden antennen om følger med ruteren sprer signalene i 360 grader og ikke i en bestemt retning.. les litt om trådløse antenner på wiki:) veldig spennende lesestoff faktisk men kort oppsumert; rettningsbestemte antenner fokuserer signalene i en bestemt retning, det gjør IKKE en såkalt omni-directional anntenna (sender signalene 360 grader). Så hvis jeg ikke tar helt feil nå så har routeren min en omni-directional anntenna som sender signaler i alle retninger, så jeg må bare kjøpe en antenne fra komplett (den du viste meg) og jeg vil dermed få 3-4 streker når jeg spiller call of duty? har du prøvd dette selv? du vet at det vil forbedre styrken betraktelig? ps. skal lese om det nå ^_^ Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 er 1000% sikker på at det vil fungere siden antennen om følger med ruteren sprer signalene i 360 grader og ikke i en bestemt retning.. les litt om trådløse antenner på wiki:) veldig spennende lesestoff faktisk men kort oppsumert; rettningsbestemte antenner fokuserer signalene i en bestemt retning, det gjør IKKE en såkalt omni-directional anntenna (sender signalene 360 grader). Så hvis jeg ikke tar helt feil nå så har routeren min en omni-directional anntenna som sender signaler i alle retninger, så jeg må bare kjøpe en antenne fra komplett (den du viste meg) og jeg vil dermed få 3-4 streker når jeg spiller call of duty? har du prøvd dette selv? du vet at det vil forbedre styrken betraktelig? ps. skal lese om det nå ^_^ det stemmer. du har nå en omni-directional antenne. og ja kompis, dette vet jeg kommer til å fungere. har selv brukt retningsbestemt antenne over tid og det har fungert helt knirkefritt. selvfølgelig kan omni antenne være praktisk i ett hjem med flere pc'er spredt i hustanden, men har du behov for maks signal i en retning, er directional beste løsning. bye it, try it and love it;) med min antenne (faktisk har den nesten samme spec som den jeg viste deg) kan sende over en distanse på 1,3 km(!) vis du har en lik antenne i andre enden. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 er 1000% sikker på at det vil fungere siden antennen om følger med ruteren sprer signalene i 360 grader og ikke i en bestemt retning.. les litt om trådløse antenner på wiki:) veldig spennende lesestoff faktisk men kort oppsumert; rettningsbestemte antenner fokuserer signalene i en bestemt retning, det gjør IKKE en såkalt omni-directional anntenna (sender signalene 360 grader). Så hvis jeg ikke tar helt feil nå så har routeren min en omni-directional anntenna som sender signaler i alle retninger, så jeg må bare kjøpe en antenne fra komplett (den du viste meg) og jeg vil dermed få 3-4 streker når jeg spiller call of duty? har du prøvd dette selv? du vet at det vil forbedre styrken betraktelig? Supert, tusen takk for hjelpen!! Skal kjøpe en slik antenne idag!! Hvis jeg får 4 bar fra første sekund skal jeg..... jeg vet ikke, det finnes ikke ord da! Så vi får se men takk for hjelpen og info'n! Ha en fortsatt fin dag! ps. skal lese om det nå ^_^ det stemmer. du har nå en omni-directional antenne. og ja kompis, dette vet jeg kommer til å fungere. har selv brukt retningsbestemt antenne over tid og det har fungert helt knirkefritt. selvfølgelig kan omni antenne være praktisk i ett hjem med flere pc'er spredt i hustanden, men har du behov for maks signal i en retning, er directional beste løsning. bye it, try it and love it;) med min antenne (faktisk har den nesten samme spec som den jeg viste deg) kan sende over en distanse på 1,3 km(!) vis du har en lik antenne i andre enden. 1 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) er 1000% sikker på at det vil fungere siden antennen om følger med ruteren sprer signalene i 360 grader og ikke i en bestemt retning.. les litt om trådløse antenner på wiki:) veldig spennende lesestoff faktisk men kort oppsumert; rettningsbestemte antenner fokuserer signalene i en bestemt retning, det gjør IKKE en såkalt omni-directional anntenna (sender signalene 360 grader). Så hvis jeg ikke tar helt feil nå så har routeren min en omni-directional anntenna som sender signaler i alle retninger, så jeg må bare kjøpe en antenne fra komplett (den du viste meg) og jeg vil dermed få 3-4 streker når jeg spiller call of duty? har du prøvd dette selv? du vet at det vil forbedre styrken betraktelig? det stemmer. du har nå en omni-directional antenne. og ja kompis, dette vet jeg kommer til å fungere. har selv brukt retningsbestemt antenne over tid og det har fungert helt knirkefritt. selvfølgelig kan omni antenne være praktisk i ett hjem med flere pc'er spredt i hustanden, men har du behov for maks signal i en retning, er directional beste løsning. bye it, try it and love it;) med min antenne (faktisk har den nesten samme spec som den jeg viste deg) kan sende over en distanse på 1,3 km(!) vis du har en lik antenne i andre enden. bare en liten ting til: Hvordan setter man den opp? jeg har en linksys router, med tre ledige internet porter, skal jeg bare ta en internet kabel og koble de sammen da? Endret 16. august 2011 av speedskater Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 hehe, nei nei... du skrur av den gamle antenna og skrur på den nye:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå