Gå til innhold

Automasjon Fagskole

Smooshball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Det kan du. Eneste kravet er at du har fagbrev. Er litt usikker på hva som har første prioritet. Om de som har automasjon fagbrev kommer inn før deg eller om dere stiller likt. Men vil tro det først nevnte. Og for å svare på spørsmålet ditt: nei det er ikke bare for automatikere.

Søkte selv på fagskole automasjon. Kom inn, men takket nei. Har fagbrev som skipselektriker.

Her er noen av de linjene du kan gå med elektriker fagbrev (finnes sikkert flere)

- Automasjon

- Elkraft

- Elektronikk

- Mekatronikk

- Masse forskjellig innen IT

Sjekk ut denne Div. fagskole linjer

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Ikke noe problem:)

Litt usikker på om den går under vanlig fagskole. Men det er jo bare å sende en mail til skolen å spørre. Men hvis de går under fagskole så kommer du nok inn med fagbrev.

Angående om du stiller sterkere kan jeg ikke svare på. Men hvis du har noe som er relevant så stiller du sterkere.

Jobber ikke som trikker nå lengre nei. Når jeg var ferdig som lærling gjorde jeg min førstegangstjeneste. Og nå tar jeg opp fag på privatskole for å få generell studiekompetanse og R1&R2 + Fysikk 1. For å komme inn på ingeniør senere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, takker for svar :thumbup:

Tenkte på noe alla

http://www.sots.no/f.../automatisering

Har lyst til å komme meg på rigg eller noe i fremtiden så forhåpentlig vis så stiller jeg litt sterkere om jeg går dette :hmm:

Siden du takket nei, jobber du nå som trikker? eller har du gått mere skule?

Hei

Hvordan går det med automasjon fagskolen?

Har selv 4 år som elektriker på land og 5 år som skipselektriker, sikkerhetskurs.. men ikke sjans å få jobb på plattform. Så nå er det å begynne på fagskole og håpe det hjelper:) Regner med at man stiller sterkt med elektro og automatiker utdannelse + høyspent kurs etterhvert. Evt lære seg noe mekanisk/hydraulisk også.

Drømmen hadde jo vært teknisk sjef etterhvert på en fast innstallasjon:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Går greit på skolen, uvant å bare studere å ikke jobbe.

Har allerede vært bedrifter på skolen for å kapre 2. års studentene. De sa også at jeg kommer til å stille sterkere når jeg er ferdig, og siden jeg er den den eneste skipselektrikeren i klassen så gleder meg jeg litt til neste år :green:

For å bli teknisk sjef trenger man vel Chiefs papirene også, som tar lang tid.

Sikter mer mot Sjefs Elektriker stillingen her :thumbs:

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du kan bli teknisk sjef på faste innstallasjoner :)

Litt kjedelig at mekaniske utdannelser alltid skal være leder for trikkere, for eksempel maskinist/chief.

Automasjon/elektro er jo en mere komplisert jobb der du vil få bedre systemforståelse etterhvert. Håper fagskolen også kan gjøre noe med dette, så man kan jobbe seg oppover litt.

Første gang jeg noen gang har gledet meg til skole, skal bli artig:) Særlig andre året som du sier, får håpe det er litt offshore selskaper innom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...