Gå til innhold

Systemet er ustabilt! (4,2/440/9.5x)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenkte å overclocke litt mer idag og kjører nå foreløpig på 4,2GHz. FSB Freq.: 440 & CPU Multiplier: 9,5x

 

Problemet er at systemet ikke er stabilt på hverken 1,40625 og 1,41250 på CPU voltage. Jeg vet ikke om jeg skal tørre å stille voltagen høyere enn dette.

 

F.eks så får jeg opp critical error på steg 2(se vedlegget under:)

post-121186-0-50171800-1313508253_thumb.png

 

Temperaturen under "standard" stress-test i Intel Burn Test (se vedlegget under:)

post-121186-0-72687800-1313508281_thumb.png

 

Jeg vet ikke om jeg skal stille på NB Voltage'en, isåfall hva skal jeg stille den på? Noe rundt 0,4?

 

Jeg håper dere kan hjelpe meg!

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er vel ekstremt høye temps for en core2? men kan hende at instabiliteten kommer av annet enn volten til cpuen selv. jeg har selv opplevd at å overklokke hovedkortet og senke multiplieren og Vcore gjør systemet mer stabilt, nå kjører jeg i7 men. ja, du kan tweake litt muligens oppgradere kjøler.

Lenke til kommentar

Er det? Hm..

 

Hva mener du med å overklokke hovedkortet? Tenker du da på, feks jeg har ASUS hovedkort, at jeg overklokker ved hjelp av EPU-6 Engine programmet som ser slik ut?:

 

post-121186-0-15310900-1313581263_thumb.png

 

Eller hva tenkte du? Hvis jeg senker multiplieren, senker jeg ikke klokken også da? Stilles ikke vcoren automatisk når jeg klokker ved hjelp av ASUS programmet?

 

Oppgradere kjøler? Tror ikke det, kjører vannkjøling, men på lavest hastighet på viften (1100rpm).

 

EDIT: isåfall hva burde jeg senke multiplieren til da? 7-8x?

vcore? den kjører nå (automatisk) ifølge aids64 på rundt 1,36-1,37

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...