Tassen10 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Går det ann å fryse fisken uten å ta ut invollene? Eller.. er det lurt? Var så trøtt her en dag jeg kom hjem fra fisketur, så jeg lurte om det gikk? Det går, men det er i utgangspunktet ikke å anbefale. Det skyldes blant annet at fisken blir vanskeligere å tilberede. Mange velger derfor også å filitere fisken før den fryses. Ellers er jeg enig med de som hevder at fisk som fryses med innvoller raskt får dårligere smak og har kortere holdbarhet. Lenke til kommentar
Tassen10 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 De fleste fiskesettene holder god kvalitet og er et trygt valg for nybegynnere. Blant annet er du da sikret at stang og snelle passer sammen (Størrelser). Sølvkroken har en del greie fiskesett, men personlig ville jeg absolutt gått for Shimano. Her er noen tips og fiskesett http://www.elbe.no/fisk/produkter/fiskesett/no http://fiskeutstyr.blogspot.no/2011/04/usikker-pa-valg-av-fiskeutstyr.html http://www.solvkroken.no/produkter/fiskeutstyr/fiskesett-kombo/haspelsett_0/ Lenke til kommentar
settings Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) fisking før: deg, kroken og fisken. fiking nå: deg, kroken, fisken og 20 polakker. Noen som har tips på makrellfiske med stang fra brygge? kjøpe kastedupp og hive uti? Endret 11. august 2012 av settings Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Kastedupp går, men alt er egentlig effektivt på makrell. En sølv/blå sildesluk på 20-35g fungerer utmerket, og er litt mer spennende enn duppfiske. Flere som driver med kystmeite? Er ikke så lenge siden jeg startet med det, og det er veldig spennende. Har blant annet fått noen fine sandflyndrer! Og en knurr Endret 12. august 2012 av Kontorstol 2 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Har vært lite aktiv her i det siste så må nokk slenge opp et par bilder av årets fangster. Kan legge til alle ble sluppet ut igjen bortsett fra laksen som var min første laks. Endret 3. januar 2013 av Mørkeblå 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Håper da for all del du ikke slipper fisk du har lagt i lyngen ut igjen! Det er absolutt ikke bra for fisken å behandle den slik. Når du skal sette ut igjen må du passe på hvordan du håndterer fisken og hva du legger den fra deg i! Fisken tar stor skade av å behandle den slik, og vil kunne få problemer videre. Ved Catch and Reales må man være forsiktig med fisken og behandle den rett. Endret 16. september 2012 av k-h-s Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Trenger man virkelig å diskutere catch nd release overalt hvor det diskuteres? VIlle forreste aldri satt ut en eneste ørret/røye under 300g! Mat, yumm yumm! Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Er dette en bra/grei tid å fiske etter sjøørret i havet? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Se hva jeg fikk når jeg fisket for noen dager siden! http://www.youtube.com/watch?v=hxlGQQr9ceo&feature=plcp 3 Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen som kan anbefale en god havfiskesnelle? Ikke av de aller største. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen som kan anbefale en god havfiskesnelle? Ikke av de aller største. Shimano Stradic 2500 Meget bra til middels tung sjøørret og laks Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen som kan anbefale en god havfiskesnelle? Ikke av de aller største. Shimano Stradic 2500 Meget bra til middels tung sjøørret og laks Takk for svar, men er ikke ute etter haspelsnelle. Vil ha en havfiskesnelle med ganske stor spole (Ikke disse gigantene man bruker til haifiske osv.) slik at det blir lettere å fiske/sveive inn på 2-300 meters dyp. Skal brukes mest til å fiske brosme/lange og evt. kveite. Kan fort vekk få ei lange på 15-20 kilo og da er det greit med ei god snelle med en litt større spole. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) x Endret 3. januar 2013 av Mørkeblå Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Håper da for all del du ikke slipper fisk du har lagt i lyngen ut igjen! Det er absolutt ikke bra for fisken å behandle den slik. Når du skal sette ut igjen må du passe på hvordan du håndterer fisken og hva du legger den fra deg i! Fisken tar stor skade av å behandle den slik, og vil kunne få problemer videre. Ved Catch and Reales må man være forsiktig med fisken og behandle den rett. Hvorfor er det ikke bra å legge fisken i lyng og legge den ut i havet igjen?? Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Bare tull å sette ut fisk igjen! Jeg tar det jeg får, og det stekes enten på fjellet der og da, ellers blir det kalasmiddag for kjente og kjære når jeg kommer hjem igjen. Får jf ekstremt mye fisk, mere enn jeg trenger så slutter jeg å fiske. Er faktisk møkklei av alt maset om c & r! Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Folk får ha forskjellige meninger om catch and release. Jeg fisker for gleden sin skyld, selv om jeg er utrolig glad i stekt fisk. Har selv et vann som er utrolig bra fiske i. Aldri sett noen som har fisket der og jeg vil gjerne holde dette vannet bra ved å ikke ta opp alt jeg for i hytt å pine. Hadde alle tatt opp all fisken kunne du sjøl tenkt deg hvordan det hadde vært idag. Det er en grunn til at f.eks laksen er fredet i mange elver og forskjellige kvoter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå