Prusk Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Saliga London - feit fisk! Stygg var den også.. Den hadde jo nesten gjeddefasong. Villaks er vel normalt en del slankere, samt har litt mer markert spiss på finner. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Saliga London - feit fisk! Stygg var den også.. Den hadde jo nesten gjeddefasong. Villaks er vel normalt en del slankere, samt har litt mer markert spiss på finner. Oppdrettslaks er en så stor nedtur å få på kroken for meg,at selv om den hadde veid 38 kg så hadde jeg ikke orka å postet det på nett... Men sikkert en fin fight,viktig å ta søpla opp av elvene. Hovedgrunnen er at oppdrettslaksen genetisk blir raskere større,og deretter jager vekk villfisk,ikke finner den veien tilbake til elva heller. Rett og slett en ufisk... Skal fiske etter sjøørret på søndag,kanskje det kommer ett lite filmklipp eller bilde av hoppende villfisk. 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Tenkte meg selv ut etter sjøørett på søndag. Men ikke gjort det fisket før da... Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Tenkte meg selv ut etter sjøørett på søndag. Men ikke gjort det fisket før da... Ikke noe vanskelig form for fiske,det er verre å finne fisken som er villig til å bite.. Takk og lov for at jeg har ca. 20 års erfaring med sjøørretfiske,da vet jeg hvor jeg skal dra ihvertfall... Forøvrig så er dette tiden å handle inn nytt fiskeutstyr,kjøpte meg faktisk noen ambassadørsneller til 70 % avslag i prisen. Det som er enda mer morsomt er at de nevnte snellene var satt ned noen prosent fra før. 902 kroner for 2 sneller som egentlig koster 1999 per stykk er ikke mindre enn ett kupp... Mange butikker med 50% tilbud nå,så løp og kjøp. Endret 8. oktober 2011 av sykkeliten Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Skal selv kjøpe meg vadebukse og sko. Blir vell noe diverse fluer og annet. Ellers en stang passende til noe sjø fiske og gjedde hadde vært greit.Tenker da på å også kjøpe min første multiplikator snelle, kan bruke men har ikke eget utstyr. Noen som har noen tips om rimelig passende utstyr? Blir til sjøfiske, noe sjøørett og torsk makrell. Blir også noe kast i Øyeren og Nitelva etter gjedda. Kanskje jeg finner meg en tur i en Lakselv også til neste sommer, men hovedsakelig for fluefiske det. Passer ikke helt med lett utstyr som brukes på Romeriksåsen med 0,12 sene og 6 grams spinnere. Går dårlig med det hvis noe større fisk går på der. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Abu sin ambasadør 6700 eller 6500 med 200 meter 0.40 fireline,eller annen multifilament vil holde i massevis,særlig til gjedda,og så holder de lenge(husk stålfortom). Jeg vil anbefale deg å kjøpe fiskesett,med mindre du finner meget gode tilbud på løst sett,og gå da særlig for sett der det følger med multifilement av typen fireline). Vadebuksen burde være romslig,ofre de kan være kaldt å fiske selv om sommeren,så slipper man å kjøpe neoprenvadere når det blir kaldt. Vadebukse er forøvrig genialt på fjelltur,jeg bruker den til å krysse elver. Fluer finner du billig her: http://www.gjedda.no/ Ta en tur innom coop obs,de har solgt ut fiskeutstyr med stor rabbat i hele landet. Eller sjekk innom ei lokal sjappe,de kan ofte lavere priser en nettbutikker nå. Ellers er skittfiske.no ei god side,og de har bra tilbud på flere multiplikatorsneller nå. http://skittfiske.no/aspx/produkter.aspx?t=716&g0=1&g1=22&visavdeling=1&g0txt=&g1txt=02.%20Multiplikatorsneller Se under supertilbud på skittfiske for komplett vadepakketilbud,da får du både jakke,sko og vadebukse. Endret 8. oktober 2011 av sykkeliten Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vadere blir dette : http://www.guideline.no/CROSSWATER+WADERS.b7zFA-xfZ0B-hTN9OCT-tRJ6lVBt6705hRnQ58.ips?template=norWebshop http://villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Vadeutstyr/Vadesko/Korkers-Predator-Kling-On Får det til 2200kr for skoa + bukse noe jeg mener er en grei pris da. Vilmarksbutikken og Gero Sportsfiske er butikker som er i område. Det samme med Glømmi Sport som jeg har 2 min gangtid til, også en mx sport. Men gutta i butikken har ikke noe særlig med kunnskap. Noen anbefaling til stang jeg kan kjøpe til bruket jeg tidligere nevnte? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Se under supertilbud på skittfiske for komplett vadepakketilbud,da får du både jakke,sko og vadebukse. Vært inne å sett på dette tidligere i uka. Ikke hatt vadere tidligere så det med strl som gjør meg noe usikker på å kjøpe dette over nett. Skoene i pakken har også filtsåle, noe jeg ikke tror vil passe da jeg fisker mye i skog og da gange på stier med lyng og kratt. Skogsbilveier er vell heller ikke noe filtsåle vil like etter mange turer. Hadde tenkt gummisåle egentlig. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Noen anbefaling til stang jeg kan kjøpe til bruket jeg tidligere nevnte? Jeg ville gått for en shimano beastmaster : http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=49476 Eller annen stang i samme vektklasse,finnes mye bra,spørsmålet er mest på hvor mye penger man skal bruke... Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Vært inne å sett på dette tidligere i uka. Ikke hatt vadere tidligere så det med strl som gjør meg noe usikker på å kjøpe dette over nett. Skoene i pakken har også filtsåle, noe jeg ikke tror vil passe da jeg fisker mye i skog og da gange på stier med lyng og kratt. Skogsbilveier er vell heller ikke noe filtsåle vil like etter mange turer. Hadde tenkt gummisåle egentlig. Filtsåle er best i vannet ,synes nå jeg,men gummisåle er jo best når man skal på land å traske litt rundt. Jeg bruker noen ganger vanlige joggesko og vadebukse når jeg fisker i elv,det er jo også en mulighet. Men finnes mye bra å velge i mellom,guideline er ett sikkert valg uansett. Når det gjelder str.så er det jo bare å prøve ei bukse i en fysisk butikk,man trenger jo ikke å handle der man prøver. Endret 8. oktober 2011 av sykkeliten Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Noen anbefaling til stang jeg kan kjøpe til bruket jeg tidligere nevnte? Jeg ville gått for en shimano beastmaster : http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=49476 Eller annen stang i samme vektklasse,finnes mye bra,spørsmålet er mest på hvor mye penger man skal bruke... Ja, spørsmålet er alltid pris. Dette er ikke noe som blir brukt veldig mye så ikke tenkt å legge altfor altfor mye i det. Men tenkte meg en pris på max 2000kr for snelle med line og stang. Skal sjekke videre på markedet og snakke med andre jeg kjenner. Men takker for tips Filtsåle er best i vannet ,synes nå jeg,men gummisåle er jo best når man skal på land å traske litt rundt. Hørt også at filt er best i vannet. Men vet ikke hvorfor da Med tanke på bare navnet tenker jeg det at filt fort kan bli ødelagt og slitt når jeg går på stier med kratt busker og røtter. Men er jo bare hva jeg tror, vet jo ikke... Slik jeg vet er Guideline ja noe som er relativt sikkert. Snakket med Villmarksbutikken og var dette som de ville anbefale til den prisen. Lenke til kommentar
Minecrafter Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 hvor kan jeg finne sluker med rustfrie kroker? er lei av å alltid ha rustne kroker i fiske skrinet. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 hvor kan jeg finne sluker med rustfrie kroker? er lei av å alltid ha rustne kroker i fiske skrinet. Jeg har ikke det problemet,men så skyller jeg fiskeutstyret i ferskvann når jeg kommer hjem. Finnes rutfrie kroker,men også de får rustfarge når de ligger i ett skrin med kroker som ruster. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Tørke utstyret etter bruk, og bytt ut krokene med noe annet en de som sitter på nå du kjøper er ofte dårlig kvaitet. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Skifter som regel krokene på wobblerne mine 1-2 ganger pr sesong. Det avhenger jo av kor mye hver enkelt krok har blitt brukt og om den har sittet i bunn og dermed sløvet spissen på kroken. Liker helst å ha helt nye kroker med det eg fisker så kan finne på å skifte selvom forrige krokene ser helt greie ut. Tørr å påstå at det er det som gjør at eg klarer å kroke flere lakser nå enn før da samme kroker satt på til det kom rust i de. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Fisken kan være lunefull, men stort sett er den sulten og dum. Jeg tror det viktigste med en sluk er at fisken SER den. Så må man passe på at den føres med riktig hastighet i riktig dybde. Derfor kommer en langt med blanke sluker i pent vær og mørke sluker til mørk himmel. Sluker med påmalte øyne, finner, gjeller og skjell er pene å se på, men det er unødvendig. I gamle dager laget man sluker og andre lokkegreier av skjell og slikt, og man fikk da fisk den gangen også. 1 Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 i fjor sommer fikk jeg en to rsk på 8 kilo på stang Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Men det heter da fiskesnøre, ikke tråd. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Men det heter da fiskesnøre, ikke tråd. Det er vell like mange som kaller det line? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå