Gå til innhold

Opphever forbudet mot salg av Tab

Anbefalte innlegg

Apple kan saksøke andre for en filleting, mens andre kan saksøke andre når dem faktisk har god grunn til det. At noen produkter har noen likhetstegn er ikke godt nok grunnlag for å gå amokk med å saksøke andre.

Velger du bevisst å ignorere det faktum at salget av Galaxy Tab 10.1 faktisk ble stoppet? Kaller du det en filleting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple kan saksøke andre for en filleting, mens andre kan saksøke andre når dem faktisk har god grunn til det. At noen produkter har noen likhetstegn er ikke godt nok grunnlag for å gå amokk med å saksøke andre.

Velger du bevisst å ignorere det faktum at salget av Galaxy Tab 10.1 faktisk ble stoppet? Kaller du det en filleting?

Så du mener at det ikke var galt å stoppe salget når det ikke var grunnlag for det (utenom tyskland) etter en uke når salget av Galaxy Tab kunne fortsette?

Hadde den tyske retten gjort den jobben dem skulle ha gjort, så ville ikke Galaxy Tab ha blitt stoppet til å begynne med.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Så du mener at det ikke var galt å stoppe salget når det ikke var grunnlag for det etter en uke når salget av Galaxy Tab kunne fortsette?

Forbudet ble opphevet fordi det viste seg at den lokale domstolen i Tyskland ikke hadde myndighet til å forby salget i hele EU. Den er fortsatt forbudt solgt i Tyskland.

http://techcrunch.com/2011/08/16/galaxy-tab-apple-samsung/

Ja, er jo det jeg sier. Hadde domstolen i tyskland gjort alt rett, så ville ikke dem ha stoppet Galaxy Tab i europa utenom tyskland siden dem ikke hadde myndighet til å forby salget i hele EU siden Samsung er et søk-koreanskt selskap.

Lenke til kommentar

Ja, er jo det jeg sier. Hadde domstolen i tyskland gjort alt rett, så ville ikke dem ha stoppet Galaxy Tab i europa utenom tyskland siden dem ikke hadde myndighet til å forby salget i hele EU siden Samsung er et søk-koreanskt selskap.

Ikke lur deg unna, nå. Salget ble fortsatt stoppet, fordi domstolen mener Apple kan ha rett (saken er enda ikke avgjort, så ting kan forandre seg) i at Samsung kopierte «iPad-opplevelsen.»

Lenke til kommentar

Ikke lur deg unna, nå. Salget ble fortsatt stoppet, fordi domstolen mener Apple kan ha rett (saken er enda ikke avgjort, så ting kan forandre seg) i at Samsung kopierte «iPad-opplevelsen.»

Poenget her er at dem ikke bare kan stoppe opp noe i hele europa uten å være helt sikker på saken.

Jeg mener at når dem etter en uke måtte stoppe opp ban'en av Galaxy Tab siden dem ikke hadde myndighet til å ha den bannet i europa, så spør jeg deg da. Hadde egentlig dem myndighet til å banne Galaxy Tab i hele europa i fra starten av da?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg mener at når dem etter en uke måtte stoppe opp ban'en av Galaxy Tab siden dem ikke hadde myndighet til det så spør jeg deg da. Hadde egentlig dem myndighet til det i fra starten av da?

Nei, retten i Düsseldorf hadde aldri myndighet til å forby salg av Galaxy Tab i hele EU. Har dette noe med Apple og selve søksmålet å gjøre? Er det Apples feil at retten gjorde en slik tabbe?

Lenke til kommentar

Jeg mener at når dem etter en uke måtte stoppe opp ban'en av Galaxy Tab siden dem ikke hadde myndighet til det så spør jeg deg da. Hadde egentlig dem myndighet til det i fra starten av da?

Nei, retten i Düsseldorf hadde aldri myndighet til å forby salg av Galaxy Tab i hele EU. Har dette noe med Apple og selve søksmålet å gjøre? Er det Apples feil at retten gjorde en slik tabbe?

Så hvorfor bruke inkompetente dommere som ikke kan gjøre jobben sin da?

Man kan jo nesten få mistanke om at dommerene var kjøpt og betalt av Apple for dette.

Lenke til kommentar

Man kan jo nesten få mistanke om at dommerene var kjøpt og betalt av Apple for dette.

Hahaha, virkelig? Du kan ikke være seriøs nå.

Du nekter å innse at Apple kan ha rett, og velger heller å tro at det tyske rettssystemet er korrupt?

Lenke til kommentar

Hahaha, virkelig? Du kan ikke være seriøs nå.

Du nekter å innse at Apple kan ha rett, og velger heller å tro at det tyske rettssystemet er korrupt?

Om Apple KAN ha rett, hva stopper opp Samsung i å vise at dem KAN ha rett i stedet da?

Finnes mange produkter som Samsung helt sikkert kommer til å dra frem i retten 25 august som vil bevise at Apple har stjelt mye design i fra andre i iPad og iPhone.

Jeg tror faktisk at Samsung vil vise at Apple har kopiert MANGE andre og at Apple da ikke har grunnlag til å gå å saksøke andre da for å eventuelt kopiere noe i fra dem. Og at dem mest sannsynligvis vil vinne denne rettsaken på grunn av det.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Om Apple KAN ha rett, hva stopper opp Samsung i å vise at dem KAN ha rett i stedet da?

Er det noe som stopper Samsung? Eller vil de bare vi skal tro at de blir nektet å motbevise Apple?

http://venturebeat.com/2011/08/12/samsung-had-warning-that-apple-was-trying-to-ban-galaxy-tab-10-1-in-eu/

Jeg tror faktisk at Samsung vil vise at Apple har kopiert MANGE andre og at Apple da ikke har grunnlag til å gå å saksøke andre da for å eventuelt kopiere dem.

Den som lever får se. :)

Lenke til kommentar

Er det noe som stopper Samsung? Eller vil de bare vi skal tro at de blir nektet å motbevise Apple?

http://venturebeat.com/2011/08/12/samsung-had-warning-that-apple-was-trying-to-ban-galaxy-tab-10-1-in-eu/

Jeg tror faktisk at Samsung vil vise at Apple har kopiert MANGE andre og at Apple da ikke har grunnlag til å gå å saksøke andre da for å eventuelt kopiere dem.

Den som lever får se. :)

Nei, er ingenting som stopper Samsung i å vise at dem har rett. Og det vil dem få sjangsen til 25 august. Og er her jeg vil tro at Samsung kommer til å vinne hele rettsaken.

EDIT: Personlig tror jeg Apple er i trøbbel. Link.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nei, er ingenting som stopper Samsung i å vise at dem har rett. Og det vil dem få sjangsen til 25 august. Og er her jeg vil tro at Samsung kommer til å vinne hele rettsaken.

Det blir spennende å se resultatet, ja. Men i motsetning til enkelte (*host*) vil jeg ikke «ta seieren» på forskudd.

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se resultatet, ja. Men i motsetning til enkelte (*host*) vil jeg ikke «ta seieren» på forskudd.

Men bare for å se om du er seriøs i det du snakker om. Hva får deg til å tenke at Apple kommer til å vinne dette når alle vet at Apple har kopiert andres design som er blant annet i fra Samsung i iPad 2 f.eks?

Lenke til kommentar

Men bare for å se om du er seriøs i det du snakker om. Hva får deg til å tenke at Apple kommer til å vinne dette når alle vet at Apple har kopiert andres design som er blant annet i fra Samsung i iPad 2 f.eks?

Fordi jeg ikke forstår hvorfor ingen har tatt Apple til retten (og lyktes med det) for å kopiere deres produkter. Ja, Samsungs bilderamme er svært lik, så hvorfor har ikke de gjort noe?

Å påstå at det er fordi «ingen er så slemme som Apple» er tull. Hvis de hadde en reel sak hadde de tatt det videre.

Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke forstår hvorfor ingen har tatt Apple til retten (og lyktes med det) for å kopiere deres produkter. Ja, Samsungs bilderamme er svært lik, så hvorfor har ikke de gjort noe?

Å påstå at det er fordi «ingen er så slemme som Apple» er tull. Hvis de hadde en reel sak hadde de tatt det videre.

Jeg vil heller si at Samsung ikke er slemme når det kommer til design i fra forskjellige produkter. For jeg er meget sikker på at Samsung har skjønnt det for lenge siden at ting vil i de fleste tilfeller se noen lunde likt ut om man lager produkter som andre bedrifter også lager. Som mobiltelefoner f.eks.

Samsung ser rett og slett ikke vitsen i å saksøke andre fordi noe ser likt ut til noen produkter i fra Samsung. Fordi dette er noe som er nesten umulig å komme seg unna i dag.

Lenke til kommentar

Samsung ser rett og slett ikke vitsen i å saksøke andre fordi noe ser likt ut til noen produkter i fra Samsung. Fordi dette er noe som er nesten umulig å komme seg unna i dag.

Jeg respekterer og forstår din teori, men jeg er ikke enig. Men, da ingen av oss har detaljert kjennskap til hvordan Samsung «tenker og fungerer», foreslår jeg vi stopper diskusjonen rundt dette for nå og heller fortsetter hvis nye fakta kommer på bordet.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...