.vision Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Hei godtfolk! Jeg har akkurat flyttet inn i en kjellerleilighet hvor jeg sliter litt med dårlige signaler på enkelte enheter, spesielt X360. For min del ved bruk av mac, er det lite problematisk. Veksler mellom 3-4 striper (4 striper = fullt) og jeg har bra med hastighet. Xboxen har stort sett 1 stripe, men kan både dette ut, og noen ganger faktisk fullt. Litt info: Det finnes dessverre ingen muligheter til kabling, så ser derfor på muligheter til å sette opp repeater eller noe sånt. Jeg har en D-link 615 med meg nå, er det noe muligheter til å få brukt den til noe? Jeg er ingen kløpper på dette, så takker for all hjelp. Endret 16. august 2011 av .vision Lenke til kommentar
War Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Sjekk om den støtter bridging Isåfall kan du sette den opp og slå av routing i den. Hva med å sette routeren et annet sted ? Kan du kable der den står? Evt sette et AP nærmere deg. Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hva med en EOP løsing fra der router står til et multi Swich \ Multi AP ned i kjellerleiligheten. da blir det noe lignende slik: Inet - modem \ router fra isp. - kabel mellom strøm adapter og router. - ny kabel mellom strøm adapter i kjelleren og switch i kjelleren eventuelt router eller AP. da har du kablet nettverk via strømnettet i huset og ned til kjelleren da har du enten en switch eller trådløst enhet alt etter som hva du ønsker for og spre nettverket videre Lenke til kommentar
.vision Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Jeg er usikker på om jeg får brukt EOP ettersom det er forskjellige målere for hver hybel? Uansett så måtte det ha vært en "siste løsning". Jeg håper på å kunne bridge, slik at jeg slipper å be utleier allerede nå om å flytte rundt på router eller sette opp ekstra utstyr for å forsterke nettet. Nettet fungerer som dere ser ganske greit på maskinen, så det burde være mulig å bridge. Det er vel eneste løsning, hvis man ikke skal få satt opp noe oppe hos han? Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 du kan bruke en WIFI range booster men hvor godt det funker tør jeg ikke og kommentere da jeg ikke har brukt dette før. NETGEAR Universal WiFi Range Extender http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601558 for oppsett av denne ville jeg godt rundt i leiligheten med laptopen og sjekket hor jeg får best signal og satt denne her for og forsterke det signalet videre ut i leiligheten. en annen mulighet er og brige WIFI signalene fra laptopen og ut igjennom Lan portenn på laptopen og inn i en wierless switch Lenke til kommentar
.vision Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Takker for forslaget. Jeg har tenkt på det samme som du sier til slutt der. Jeg har en macbook ekstra hvor man kan bruke internettdeling. Skal teste dette først, og se om det gir utslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå