Gå til innhold

Hvordan få over 60hz i cs med geforce kort?

Anbefalte innlegg

At CS ikke støtter mer enn 100 (99?) FPS forandrer ikke det faktum at når man snakker om FPS og Hz så er det to vidt forskjellige ting man diskuterer. En økning i Hz medfører ikke nødvndigvis en økning i FPS.

men nå er det faktisk slik at en skjerm som kjører på 100hz ikke setter noen begrensninger for frameraten i cs, hvorpå en på 60hz tvinger frameraten ned til 60 fps. hos meg støtter ikke skjermen høyere enn 75hz i 1600x1200, noe som gjør at jeg har 75fps konstant.

men, joda.. hz og fps er to vidt forskjellige ting. bare ikke i cs. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Regedit:HK_LMSYSTEMCurrentControlSetClass"Monitor"00xMODES kan du legge inn Hz for hver oppløsning du ønsker. Dersom du ikke har brukt noe 3party tools, burde det kun ligge en entry med den høyeste oppløsning skjermen(driverene) støtter og tilsvarende hz. Dersom du oppretter Keys for flere oppløsninger, hvor du så kopier innholdet fra max entry'en, kan du erstatte tall nummer 3 for den hz du ønsker.

(Sånn jeg har opplevd det med Win2K og NVidia/ATi iaff)

Lenke til kommentar
At CS ikke støtter mer enn 100 (99?) FPS forandrer ikke det faktum at når man snakker om FPS og Hz så er det to vidt forskjellige ting man diskuterer. En økning i Hz medfører ikke nødvndigvis en økning i FPS.

men nå er det faktisk slik at en skjerm som kjører på 100hz ikke setter noen begrensninger for frameraten i cs, hvorpå en på 60hz tvinger frameraten ned til 60 fps. hos meg støtter ikke skjermen høyere enn 75hz i 1600x1200, noe som gjør at jeg har 75fps konstant.

men, joda.. hz og fps er to vidt forskjellige ting. bare ikke i cs. :)

CS er ikke noe eksplisitt eksempel, men dette har noe med Win2K/XP å gjøre. Om skjermen kjører på 60 Hz kan man likevel ha en FPS på 100 i CS, men dette avhenger som nevnt av vsync.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...