Ole3 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg har et par oppkjøringsramper som jeg bruker når jeg skal under min Ford Mondeo. Jeg sliter med å få rampene til å ligge stabilt ved opp- og nedkjøring fordi de sklir på asfalten. Har dere noen gode tips for å få rampene til å ligge i ro? Takk for svar! //Ole Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg håper virkelig ikke du jobber under bilen mens den står på slike ramper? Det eneste som er sikkert er bukker. Koster noen hundrelapper på Biltema. Når det er sagt, så kan du jo prøve å legge noe tungt foran rampene. Da bør de holde seg noenlunde på plass. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg vil nå påstå at slike ramper er mer sikre enn bukker.. bilen står tross alt på hjulene, og rampene er laget for å holde bilen. Man må vel bare prøve å presse dem inn mot hjulet slik at hjulet griper til rampen fremfor å skyve den. Kan vel hende at noen små gummimatter på starten av rampen kan hjelpe. 1 Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg sprettet opp en gammel sykkelslange og limte fast under rampene mine, funket veldig bra... 1 Lenke til kommentar
Mr_user Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Prøv (Om det ikkje er det du har gjort) å få drivhjula oppa først, så dei får tak, og ikkje bare skubba rampa framfor seg, eller så kan du prøve å leggje ein planke opp på rampa, for å ikkje få så bratt stigning. 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Takk for alle svar! Gummi høres ut til å være en god ide! Jeg tror jeg prøver med noen rimelige Biltema gulvmatter eller et bagasjeromsunderlag. Problemet jeg har hatt så langt, før jeg "feiget ut" og gikk over til jekk og bukk var at jeg ikke kunne stoppe halvveis i oppkjøringen. Det tiendels sekundet det tok å trykke inn clutchen og erstatte den med brems var nok til at bukkene stakk av. Mondeoen er ikke særlig morsom å jekke på, lav som den er og med mye mykt gods, så ramper bør være en god løsning så lenge hjulene ikke skal av. //Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå