Gå til innhold

bærbar student PC 15" 5-6k lang baterilevetid

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en gutt på 20år som skal ha meg ny bærbar. Noen som har noen forslag til bærbare pcr som har lang batteri levetid (4+t) Må ha minst 15" pga hater små pcer. Skal være til rund 5k helst ikke så mye høyere.

PS: noen som vet batterilevetiden på denne, og om det er mulig og få noe bedre for denne prisen?

Bærbare 15,6" fra mpx

mvh Gernia

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I pris er den god, ytelse er den brukbart, men jeg tviler på den gjør det så veldig bra i batterilevetid når den har harddisk.

Så jeg ville ikke regnet med over 2 timer batterilevetid hvis det ikke står noe annet under kontorbruk/surfing.

Hva å heller vurdere SSD disk, kanskje Atom prosessor + intel skjermkort?

Da burde du ha mulighet med litt lengere batterilevetid.

Lenke til kommentar

Den holder nok rundt 3 timer med nettsurfing, et par timer film og en god time spilling på batteriet.

Er ikke så mange kandidater med god batteritid i din størrelse/priskategori.

Her er et par eksempler på maskiner med god batteritid:

http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298

http://www.dustinhome.no/asus-u31sd-ci3-21-4gb-500-gt520m-133-w7hp-silver/product/5010598293

Men de passer ikke inn til kravet ditt om størrelse/pris.

Lenke til kommentar

Hei!

Er en gutt på 20år som skal ha meg ny bærbar. Noen som har noen forslag til bærbare pcr som har lang batteri levetid (4+t) Må ha minst 15" pga hater små pcer. Skal være til rund 5k helst ikke så mye høyere.

PS: noen som vet batterilevetiden på denne, og om det er mulig og få noe bedre for denne prisen?

Bærbare 15,6" fra mpx

mvh Gernia

Batteritiden står i testen på dinside.no som Mpx linker til. 2 timer videospilling og nesten 6 timer på tomgang. Den billigste modellen i testen som bare koster 3790,- har vesentlig bedre batteritid. Den har ikke noe dedikert skjermkort, men hvis ikke grafikkytelse er noe viktig er dette mye maskin for pengene.

Lenke til kommentar

Hei!

Bærbare 15,6" fra mpx

mvh Gernia

Batteritiden står i testen på dinside.no som Mpx linker til. 2 timer videospilling og nesten 6 timer på tomgang. Den billigste modellen i testen som bare koster 3790,- har vesentlig bedre batteritid. Den har ikke noe dedikert skjermkort, men hvis ikke grafikkytelse er noe viktig er dette mye maskin for pengene.

6 timer idle ja, men er sjeldent man bruker maskinen helt "idle". Oftest har man WLAN påskrudd for å kunne surfe over trådløst nett - noe som nesten halverer batteritiden i forhold til helt idle nivå. Så mellom 3 og 4 timer med nettsurfing over WLAN er mest realistisk scenario.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...