Gå til innhold

Den store billigmat-tråden! First Price, Coop X-tra, Euroshopper

Abigor

69 stemmer

1. 1. Hvilken billigmat liker du best?

• First Price
      35
    • Coop X-tra
      13
    • Euroshopper
      3
    • Ingen - liker ikke billigmat
      8
    • Rema1000/Land Lord
      9
    • Andre billigmerker
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring med billigprodukter:

FP

Godt:

Nudler

Appelsin- og eplejuice

Tacolomper

Ketchup

Sjokoladekjeks

Deres variant av jaffa-kjeks (smaker akkurat likt)

Appelsinbrus

Colaen er helt ok

fiskekaker

Fiskegrateng

Tortillachips m/ost

Baconsnacks

All pasta

Ost- og skinkepizza

Vondt:

Fiskepinner (smaker tran)

Snitzel (tørre og smakløse)

Coop X-tra

Godt:

Brun lapskaus

Pasta

Det jeg kommer på i farta. Lenge leve billigmerker!

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

For en måneds tid siden sendte jeg en mail til ICA om hvorfor de ikke hadde Euroshopper Energy Drink i sitt sortiment. Som svar fikk jeg at de takket for innspillet, men at de dessverre ikke hadde fornyet kontrakten med Euroshopper. Det skal forsvinne ut av ICA-hyllene!

EDIT: Selv handler jeg stort sett merkevarer, men enkelte ting kan være godt. Som for eksempel Euroshoppers pizza margherita. Det er den beste frossenpizzaen jeg har smakt. I tillegg kan du ta på eget fyll, hvis du synes margherita er kjedelig. Den koster 13-17 kroner, og er en enkel porsjonspizza.

Mener du at de ikke har energy drinken i Norge? Den er helt vanelig i Sverige og Finland. Ganske digg at den koster bare 6kr for en 250ml og 10kr for en 500ml. I Finland har de også en 330ml på flaske som smaker appelsin i motsetning til de i Sverige osm smaker "orginalt"

Lenke til kommentar

For en måneds tid siden sendte jeg en mail til ICA om hvorfor de ikke hadde Euroshopper Energy Drink i sitt sortiment. Som svar fikk jeg at de takket for innspillet, men at de dessverre ikke hadde fornyet kontrakten med Euroshopper. Det skal forsvinne ut av ICA-hyllene!

EDIT: Selv handler jeg stort sett merkevarer, men enkelte ting kan være godt. Som for eksempel Euroshoppers pizza margherita. Det er den beste frossenpizzaen jeg har smakt. I tillegg kan du ta på eget fyll, hvis du synes margherita er kjedelig. Den koster 13-17 kroner, og er en enkel porsjonspizza.

Mener du at de ikke har energy drinken i Norge? Den er helt vanelig i Sverige og Finland. Ganske digg at den koster bare 6kr for en 250ml og 10kr for en 500ml. I Finland har de også en 330ml på flaske som smaker appelsin i motsetning til de i Sverige osm smaker "orginalt"

Nå har de ikke Euroshopper i det hele tatt. Jeg har hvertfall ikke sett det på lenge. 8 kroner koster en dansk energidrikk jeg har glemt navnet på på Rema 1000. Det er den billigste i Norge.

Ellers er energidrikkutvalget i Norge langt bedre enn i Storbritannia, Tyskland og Danmark for den saks skyld. Av de landene jeg har vært i, er det vanvittig mye i Norge, Sverige, Finland og Østerrike, og mindre i andre land.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hva er det som får brød til å holde seg ferskt? Jeg kjøpte nemlig kneipbrødet til First Price, og det var helt akeptabelt med en pris på 6kr. Da jeg var i butikken virket det like ferskt og fint som dyrere merker, men allerede en dag senere var det like tørt som en uke gammelt brød.

Lenke til kommentar

Kneip er vel et brød som selges dagsferskt. Det er mye luft og tørker fort ut antakelig.

Brød er noe som er kjekt å bake selv. Man får mye for lite og det smaker bedre, syns jeg da. De aller fleste kjøpbrød er mindre gode. Det beste kjøpbrødet for min del er Pandabrød.

Er i det store og hele godt fornøyd med Landlord/Rema 1000 produkter.

Alt til taco er bra. Salsaen er for mild, det er det eneste, men det kan jo fikses enkelt.

Makrell i tomat går det også en del av.

Disse store forpakningene med kokt skinke er fine, familieskinken til Gilde har faktisk mye mindre kjøttprosent. Xtra-skinke og Xtra-hamburgerrygg er meget bra.

Juicene til Rema 1000 er helt ok. Bare synd at det er forsvinnende lite granateplejuice i granateplejuicen.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6495889

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...