Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin som rebooter i tide og utide..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står den bare i login?

Har du sett den reboote eller er det BSOD med påfølgende reboot?

Muligens bsod,har sett det en gang at det var bsod,men kan komme bort til den og da har den rebootet selv..Slår seg alltid på osv,og får logget inn,men den bare tar omstart selv,med påfølgende beskjed om at systemet er gjenopprettet etter bla bla bla...

Lenke til kommentar

Har ikke anledning til å gå igjennom minidumpen din, men har du først sjekket temperatur forholdene? Slike rebooter som du beskriver her er ofte forbundet med at maskinen jobber hardt og genererer mer varme ennden klarer å kvitte seg med. Da overopphetes cpu og maskinen slår seg av som en sikring mot skade på maskinen din. Hvis du ikke har kjennskap til temaet, test ut speedfan som kan gi deg en god rapport på temeraturstatusen din. Sjekk også i hvilke tilfeller den rebooter. Sett f.eks. maskinen et sted med bedre lufting.

Laptop'er kan være veldig sårbare da det er mindre komponenter og små luftehull. Mange opplever at deres laptop dør etter å ha plassert den i sofa eller på seng. Myke underlag gjør at maskinen synker ned på underlaget og så stenges luftehullene under maskinen.

Stasjonære maskiner har samme problemstillingen, men blir oftest pakket inn i alskens "saker". Alternativt kan også vifte og kjølere inne i maskinen være veil dimmensjonert.

Støv og skitt i vifter og kjøleribber er også et problem mange steder.

Tenker du fikk noe å sjekke ut der, selv har jeg en laptop med samme problemet som jeg ikke har funent noen løsning på ennå.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ingen temp problemer da dette er sjekket ut..

Ser for meg drivere eller noe.Skal prøve og kjøre stress test

Edit*

Stress test gjennomført uten problemer..

Men den rebootet senere og da var det yk51x86.sys som stod i BSOD..

Endret av oizann
Lenke til kommentar
Important: Some malware camouflage themselves as yk51x86.sys, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the yk51x86.sys process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It is one of the Top Download Picks of 2005 of The Washington Post and PC World.

Sjekk også dette innlegget.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hvilken maskinvare har du?

Lillebroren min hadde et liggnende problem som du beskriver med en pc jeg satte i sammen for ham tidligere i sommer. Den skrudde seg randomly av, noen ganger med en gang, andre ganger etter opptil flere timer. Det første som slo meg også var problemer med varmen. Dette fant jeg fort ut ikke stemta, da temperaturene var laaaaangt under en temperatur som kan være skadelig. Det viste seg tilslutt at det og fjerne driverene (med driver cleaner eller hva det nå heter igjen) til skjermkortet og heller installere de som fulgte med i esken løste hele problemet.

Dersom dette ikke fungerer, kan du selvsagt starte i safe mode for å se om maskinen klarer seg gjennom natten uten omstart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...