Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i testikkelen

Superman19

Anbefalte innlegg

Hei, har oppdaget et litt ekkelt problem de siste dagene. Jeg har på en måte fått en ekstra testikkel (kan sikkert være noe helt annet også, men jeg kaller det en ekstra testikkel her for enkelhetens skyld) som ligger over den høyre testikkelen. Denne er ganske bløt, og det er mulig den henger sammen med den vanlige testikkelen. Dette gjør at jeg de siste dagene har hatt svake smerter her av og til. Den høyre testikkelen ser da ut som er mange ganger større enn den andre på grunn av tyngden fra den ekstra testikkelen. Er det noen som vet hva dette kan være ut fra min beskrivelse? Jeg vil også si at dette er noe jeg har kjent de siste 3-4 dagene, og som jeg ikke har hatt noe problem med før..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sånt du MÅ til fastlegen med uansett, så det er bare til å bestille en time.

Skal ikke påstå et det er testikkelkreft,men nesten alle som oppdages før kreftcellene har spredd seg blir friske.

Ja, må vel bare gjøre det uansett om jeg vil eller ikke.. Hvordan fungerer fastlegeordningen nå som jeg har flyttet? Ganske tungvindt å må ta toget i nesten 2 timer for en legetime.

Lenke til kommentar

Hmm, har du nå herjet for mye med junior i det siste nå da...

Det kan ligne på betennelse i bitestikkelen, ja.

Trøsten for deg er at det kan være mange "uregelmessigheter" hvor de fleste er ufarlige.

Vet ikke hvor lenge du skal vente før du evt. kontakter lege, det er vel bare å bestille time med det samme. Og skulle dette gå over i mellomtiden, er jo alt såre vel.

Og for ordens skyld, det med legen er ingen ting å kvi seg for. De har kjent på og tatt i mye før.

Lenke til kommentar

Var til legen i dag og fikk vel svar på hva det skyltes. Det va noe som het Hydrocele Testis, som vil si at det er en vannansamling i pungen. Altså veldig lite farlig heldigvis! Skal på ultralyd, og fikk time til en uriolog, så da satser vi på at det ordner seg:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...