Trond Stordal Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Rallarrose Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 vakre farger her, lurer litt på komposisjonen da bakgrunnen deler motivet i 2 ... hvordan ville det vært med et lavere kamera standpunkt?? Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 vakre farger her, lurer litt på komposisjonen da bakgrunnen deler motivet i 2 ... hvordan ville det vært med et lavere kamera standpunkt?? Tja, har kamera nesten i torva her, måtte få med fjøset da det har noe med historien å gjøre. Men det kunne sikkert vært løst på en anen måte... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Synes motivet er vakkert og skarpheten og fargene sitter som et skudd Men jeg ville nok gått for en større blenderåpning i et forsøk på å legge bakgrunden litt mer ut av fokus. Nå vet jeg ikke hvilke type objektiv du bruker her, men et 18 mm objektiv har vel en maks åpning på f/3.5 eller noe slikt, så det er ikke sikkert det hadde utgjort så mye forkjell Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Synes motivet er vakkert og skarpheten og fargene sitter som et skudd Men jeg ville nok gått for en større blenderåpning i et forsøk på å legge bakgrunden litt mer ut av fokus. Nå vet jeg ikke hvilke type objektiv du bruker her, men et 18 mm objektiv har vel en maks åpning på f/3.5 eller noe slikt, så det er ikke sikkert det hadde utgjort så mye forkjell Hei Wasco, alltid hyggelig å få dine synspunkter. Her har jeg vel brukt kitobjektivet som var med kamera, dvs 18-55mm og jeg synes bildene blir skarpest i område f/9-16, mulig det bare er innbildning. Hvis sola dukker opp igjen skal jeg prøve å ta et med større blender... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei Wasco, alltid hyggelig å få dine synspunkter. Her har jeg vel brukt kitobjektivet som var med kamera, dvs 18-55mm og jeg synes bildene blir skarpest i område f/9-16, mulig det bare er innbildning. Hvis sola dukker opp igjen skal jeg prøve å ta et med større blender... Neida, det er nok ikke innbildning Det er ingen tvil om at dette objektivet har store svakheter ved så kort brennvidde og større blenderåpninger, så i dette tilfelle valgte du rett Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg ser ingen feil her, heller tvert imot..godt fanget og veldig vakkert motiv . Lenke til kommentar
Randi Høvik Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Et fint og fargerikt bilde av geiteramsen. Du får fram noe av denne blomstens spesialitet, nemlig mangfoldet. Det er nydelig med hele jordet dekket av denne flotte fargen. Du hadde et fantastisk navn på den, Rallarrose. Har aldri hørt det før, men skjønner hvorfor navnet er kommet til. Den vokser jo i mengder langs veier og jernbaner over hele landet. Lekkert. :) Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Skikkelig smell i fargene. Ville brukt en større blender, for å få isolert blomsten fra bakgrunn. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ble nok en litt for vanskelig komp for meg dette! Får liksom ikke taket på hverken det ene eller det andre her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg