Iexo Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei ! Trenger litt hjelp med å finne passende skjermkort til spilling ( mmorpg )på 2560x1440. Er usikker på hvor god jobb tex GTX580 gjør på high ( eller høyere )settings eller om det er bedre å gå for noe rimligere og heller skaffe 2 kort av tex GTX570 ?? Lurer da på om det er nok minne på GTX570 eller om det kanskje er bedre å gå for tex 2st HD 6970 kort ? Skjønner at det selvsagt er bedre med 2st så bra kort som mulig, men føler at jeg trenger litt "bang for the buck" Kan strekke meg til ca 4k for 1 kort. Nytt kort kommer å bli kjørt sammen med intel 2500k cpu. Noen som har noe forslag på skjermkort til dette ?? Takker på forhånd. Iexo. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg kjører selv 6950 2GB Crossfire på en i5-750 og kan fortelle deg at det går veldig bra. Crysis 2, Lost Planet 2, Metro 2033 og The Witcher 2 er de eneste spillene som ikke går å kjøre med alt på full guffe og to av dem er antiAMD-optimalisert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Det er lite som er mer bang for buck enn SLi av 2x GTX560Ti , de får du fra 1500,- stk. og oppover: http://www.dustinhome.no/asus-geforce-gtx-560-dcii-top-1gb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010596121 Neste trinn på stigen er 6950, men da hadde jeg gått for 2GB versjonen, de starter vel på ca. 2000 og oppover. Men husk, det er ikke bare fryd å gammen med SLi/Crossfire. Økt støy, varme og strømforbruk. Samt ofte dårlig utilisering i nye og eldre spill uten driveroppdatering o.l. I tillegg er det ofte en del andre driverproblem + microstuttering må du også regne med. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Jeg ser helt klart problemene som kan dykke opp med sli / x-fire oppsett. Men er som sagt usikker på om kun 1 kort klarer å levere nok frames til nye mmo spill, blir fort mye "gærninger" på skjermen som er på samme plass for å si det sån. Iexo. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Det er en rimelig høy oppløsning du kjører, med andre viktig med mye Vram. Om du vil kjøre alt smooth med mye detaljer og vil legge 4K i ett kort så: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632431 Bedre singelkort enn GTX 580 3GB finnes rett og slett ikke. Endret 18. august 2011 av fflex Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Okei. Så da vill feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634900 være ett dårligere valg ? Har og sett på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540 som et mulig kort, vil det da være et bedre alternativ en et 580 kort med 1.5gb minne ? Skjønner at 1st 6970 kort kanskje ikke er nok til spilling på denne oppløsningen, men prisen sier at det eventuellt er mulig å oppgradere med 1 til i fremtiden... Høres dette helt gærnt ut, eller er det beste alternativet å gå for et kort med 3gb minne ? En viktig del for meg er at kortet er nogenlunde stille og et par Asus kort som jeg har sett på samt de Gigabyte kortene har scoret bra på det, i følge tester i hvertfall. Takker for svar og hjelp så langt. Iexo. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Kjøp 2x HD 6950, så får du akkurat den ytelsen du trenger. Crysis 2, Lost Planet 2 og Metro 2033 er de eneste spillene jeg ikke har klart å kjøre på maks med 2x 6950 på 2560x1440. Det kortet jeg har lenket til har også skåret veldig bra på støynivå, det bråker visstnok mindre enn de fleste mid-range kort, som er veldig godt gjort. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg takker for svar på dette, men jeg kommer nok å skaffe meg 6970 fra 1 eller annen plass når det kommer på lager. Hvis dette ikke er nok til å spille swtor på high / highest setting så skaffer jeg 1 til å kjør crossfire. Tipper at det blir for lite med kun 1 kort, men det får tiden vise. Hvis noen har noen flere innspill så kom med det =) Iexo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå