tarantell Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei. Ferien er sluttt og meg er her igjen..... Snakka med forbaska folka i microsoft, og etter tellinga ble jeg satt over 7 ganger og jeg måtte ringe 4 numre fordi ingen av dem kunne hjelpe, og til slutt tenkte jeg at hvorfor jeg ikke hadde gått inn på www.dlink.no og bare www.d-link.no..... :o Men til spørsmålet: Jeg ble bedt om å skrive "cmd" på på commandolinja (kjør) og jeg skrev inn adressen, altså start> kjør > CMD > og etter det skrev jeg ping også ipadressen, og dermed kunne jeg se info om den objektet!!!!!! Men så lurte jeg på, altsså åssen kunne jeg komunisere med isdnkabelen?? Jeg vet dette går!! Som mange av dere har sett, så har det kommet masse useriøse svar. DEN som har noe å svare på SOM ____IKKE____ gjelder det vi skal diskutere dere kan rett og slett holde kjeft!!! (jeg beklager at jeg er så uhyggelig) Takker for alle svar som gjelder det vi skal diskutere Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Men så lurte jeg på, altsså åssen kunne jeg komunisere med isdnkabelen?? Jeg vet dette går!! Tja, du kan ikke kommunisere direkte med isdn kabelen, men indirekte (altså at at du får kontakt med "ting" på andre enden av isdn-kabelen). Antar du lurer på om feilen ligger i ISDN kabelen. For å sjekke om den virker, får du kontakt med internett med bruk av ISDN kabelen så virker den og alt er bare bra. Får du ikke kontakt likevel, koble en ISDN telefon på enden av kabelen (isteden for i PC'en, Ruteren, osv). Får du summetone så virker isdn-kabelen. Får du ikke summetone, og du vet at telefonen virker, så har du defekt ISDN kabel. Og har du ikke ISDN telefon, så må du prøve med noe annet ISDN utstyr (f.eks. et annet ISDN-kort/PC), eller få låne deg en ISDN-telefon. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hmm, er det bare meg som datt av her? Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 her skjønte man det dårlig jeg mener at man sender filer osv via den kabelen. Jeg mente den kabelen jeg har enthernet-kortet til modemet.... hvis jeg kobler den til enthernetkortet og det samme med den bærbare, finnes det noen fildelingsprogrammer for sånne??? begge har enthernetkort ledninger er ikke problem Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 her skjønte man det dårlig jeg mener at man sender filer osv via den kabelen. Jeg mente den kabelen jeg har enthernet-kortet til modemet.... hvis jeg kobler den til enthernetkortet og det samme med den bærbare, finnes det noen fildelingsprogrammer for sånne??? begge har enthernetkort ledninger er ikke problem Da må du ha en krysset ethernet-kabel. Og du trenger ikke spesiell "fildelingsprogrammer", da Windows sin SMB-protokoll tar seg av dette gjennom innebygde ting i Explorer. Edit #1: Og VÆR SÅ SNILL: PRØV Å FORKLARE DEG BEDRE! Jeg gjetter meg egentlig bare frem til hva du vil frem til her! Ta deg tid, og skriv sakte og rolig! Edit #2: IKKE PLAG Microsoft med slike ting. Jeg skulle ønske jeg våknet opp i morgen, og Microsoft var fjernet fra jordens overflate, MEN å plage dem med slike ting er helt absurd. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Du skal ha kontakt fra ethernet -> ethernet mellom to PCer? Da trenger du en krysset TP kabel. Står det en switch eller HUB mellom kan du bruke vanlige. Edit: gspr var kjappest Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 her skjønte man det dårlig Tror det i dette tilfellet var avsender som ikke klarte å uttrykke seg korrekt. jeg mener at man sender filer osv via den kabelen. Jeg mente den kabelen jeg har enthernet-kortet til modemet.... hvis jeg kobler den til enthernetkortet og det samme med den bærbare, finnes det noen fildelingsprogrammer for sånne??? begge har enthernetkort ledninger er ikke problem Hvorfor nevnte du kommunisere med ISDN kabel da? Dette du skriver her har jo ingen ting med dette du innledet tråden med!! En ISDN kabel og TP/CAT5-kabel er egentlig to vidt forskjellige ting, selv om vi kan bruke de samme kablene. Det du trenger for å svare deg er en hub eller switch. Deretter setter du opp maskinene i et nettverk. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 beklager, du vet hvor elendig jeg er til å forklare. Her kommer noe jeg håper hjelper. Jeg har leti i 20 min etter et bilde av et slik kabel jeg mener. Jeg har ikke funnet noe. Dette er en plugg som passer med enthernet-plugg, og jeg mener om man har like sider og kobler den ene pluggen til pc1 (herreter kaller vi det) og den andre til pc2. Og der kan man sende filer musikk osv om det finnes noen program som lar oss dele filer på den måten..... ____ |_ _| slik ser begge sider ut.. `´ håper det var litt bedre forklart... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jada, men du må passe på at du har en krysset ethernet-kabel, eller en hub/switch imellom maskinene og en vanlig ethernet-kabel. Og som jeg sa, du trenger IKKE programmer for å dele filer. Det tar Windown... jeg mener Winblows... jeg mener Wintendo... jeg mener WinDOH... jeg mener WinDOS... sorry.. Windows het det... det tar Windows seg av. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 håper det var litt bedre forklart... nope. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 du kobøer opp nettverket og så skriver du : "//ipen.til.andre.pcen" adresse feltet i explorer (min datamaskin). Dersom du har rett kabel og kobfigurert iper rett så dukker de delte mappene opp. en slik kabel er det du skal bruke: Patchkabel, krysset utp, fra komplett du har sannsynligvis en ukrysset, eller en isdn kabel. Krysset og ukrysset ser helt like ut. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 du kobøer opp nettverket og så skriver du : "//ipen.til.andre.pcen" adresse feltet i explorer (min datamaskin).Dersom du har rett kabel og kobfigurert iper rett så dukker de delte mappene opp. Riktig, bortsett fra at // skal være da blir det altså : "ipen.til.den.andre.pcen" Lenke til kommentar
Izex Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 At det går ann, kjenner du ikke no folk som kan hjelpe deg med noe?Hver gang du ber om hjelp her er det dårlig forklart og formulert og du kjefter og smeller både i tråden og private beskjeder... Er dette 3. eller 4. Tråden din om dette? Å ringe Microsoft eller poste her etter hjelp med dine forklaringer og absurde problemer med alt mulig rart bør du jo skjønne snart at ikke funker særlig bra. Du maser om no ISDN greier, Du maser om RAM, Du skal starte no forum og kan ingenting, maser om CPU temp når din temp er helt normal, Du sliter med å formatere en harddisk, nettverkskort installering osv osv osv - Bare kjør søk på tarantell og se... Du virker så forvirra og hjelpesløs at du driver bare å spør om ting du forklarer elendig, tviler på at du har lest NOE for å finne ut ting selv. Etter denne posten er det vel bare for alle å brenne løs med kjefting som om at det gjør noe bedre. Jeg vil ikke ha noen vekk herfra, men se litt på ting selv før du ringer hit og dit og poster. (DEN som har noe å svare på SOM ____IKKE____ gjelder det vi skal diskutere dere kan rett og slett holde kjeft!!! DENNE linja kan du jo ha til signatur) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hmm, er det bare meg som datt av her? Nei, men mulig han meiner kryssa tp! Lenke til kommentar
Calm Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hmm, er det bare meg som datt av her? du nok ikke alene nei. Er egentlig veldig glad for at jeg ikke jobber på en eller annen datasupporttelefon Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg datt godt av her jeg også. Føler det er snakk om 0.3 ting x 4 her. Først så er det snakk om ping, så om microsoft, så om d-link, så om å pinge ip adressen, så om et objekt, så om å komunisere med en isdn kabel? Fatter ikke helt hva som er problemstillingen? Er det noe som ikke virker? Noe som skal settes opp? Prøv å forklar et problem om gangen. Support kan jeg, men dette er ikke support. Dette er vel en nyere form for diktsamling. -Chief- Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 At det går ann, kjenner du ikke no folk som kan hjelpe deg med noe?Hver gang du ber om hjelp her er det dårlig forklart og formulert og du kjefter og smeller både i tråden og private beskjeder... Er dette 3. eller 4. Tråden din om dette? Å ringe Microsoft eller poste her etter hjelp med dine forklaringer og absurde problemer med alt mulig rart bør du jo skjønne snart at ikke funker særlig bra. Du maser om no ISDN greier, Du maser om RAM, Du skal starte no forum og kan ingenting, maser om CPU temp når din temp er helt normal, Du sliter med å formatere en harddisk, nettverkskort installering osv osv osv - Bare kjør søk på tarantell og se... Du virker så forvirra og hjelpesløs at du driver bare å spør om ting du forklarer elendig, tviler på at du har lest NOE for å finne ut ting selv. Etter denne posten er det vel bare for alle å brenne løs med kjefting som om at det gjør noe bedre. Jeg vil ikke ha noen vekk herfra, men se litt på ting selv før du ringer hit og dit og poster. (DEN som har noe å svare på SOM ____IKKE____ gjelder det vi skal diskutere dere kan rett og slett holde kjeft!!! DENNE linja kan du jo ha til signatur) Skulle egentlig til å si noe ala det du nettopp sa her, men jeg var ikke sikker på om jeg burde. Av og til bør man rett og slett ta hintet. Får man ingenting til, er det mest sansylig ikke noe for deg. Nett som de som stryker på teoriprøven på kl.B 3-5 ganger, og et par tre ganger på oppkjøring, bilkjøring er ikke noe for de. Sitter det ikke første gangen burde man bare ha en sjanse til. Som svar til topic: "Ping min maskin": Gjerne, gi meg public ip'en din skal jeg endelig få pinge maskinen din. www.whatsmyip.com er fin til å finne ip adressen sin med. -Chief- Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Alt sammen er nok bullshitt... la oss glemme denne! Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Gud så glad jeg er for at jeg ikke jobber med support mot privat personer, kun bedrifter selv om man møter fra tid til annen en "verdensmester" som ikke burde ha hatt den jobben han har i det hele tatt. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 tarantell: Det er jo en slik kabel vi har snakket om. Kjært barn har mange navn. Anbefaler seriøst at du tar kontakt med noen som kan data slik at de kan ta seg en tur innom deg, for å hjelpe deg og i samme omgang gi deg undervisning på hva er de forskjellige delene på en datamaskin og hva de heter. Eventuelt kjøpe en lærebok om datamaskiner. Får du mer grunnleggende kunnskap om data, så kan jeg og andre hjelpe deg bedre i fremtiden, og du kan forstå hva vi skriver (og hva Microsoft og andre leverandørers helpdesker sier til deg). Og du slipper slike kommentarer som du får nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå