Gå til innhold

Informerte feil pris, fakturerte en annen

Sk!ppy

Anbefalte innlegg

Hei,

har en "liten diskusjon" med teleleverandøren min.

Jeg har vært på ferie, som med mange andre.

Før ferien bestillte jeg et mobilabb (i tilegg til det jeg hadde). som gir meg 500 mb gratis. "Kjempe" tenkte jeg, uten å få noe annen info enn at etter de 500 mb gjelder vanlige takster igjen.

Klarte for første gang å bruke opp de forrige uke, og får sms med beskjed om å skjekken ettsidene til leverandøren, for videre priser (Er det virkelig lov, å be megb ruke en tjeneste som jeg ikke vet hva koster, for å finne ut hva den koster?). Står med store bokstaver "Maks 10 kr dagen", for sikkerhetsskyld logger jeg inn på minesider og det står det samme.

Nå når jeg har kommet hjem har de fakturert 600 kr, for 4 dager med internett?!

Alt de klarer å svare er "Vi beklager, men maksprisen gjelder dessverre ikke *tileggsabb*." og "Vi beklager at du har opplevd å finne misvisende informasjon på våre nettsider."

Har sett litt, og det er markedsføringsloven §11 jeg mener er nærmest dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å sjekke litt, og regner med at du har Telenor med Mobilsurf.

Det står litt om vilkårene der:

Månedspris 99,- 500 MB inkludert pr mnd.

Pris pr MB etter inkludert bruk 1,50

Makspris pr mnd 599,-

Etter 500 MB koster det 1,50,- per MB inntil du når en makspris på 599,- per mnd

Og etter denne avtalen står det ingen ting om makspris.

Så det vil for mange lønne seg til å skifte til komplett-abonement istedenfor Mobilsurf,

hvis man velger å bruke mer trafikk enn det som er inkludert da.

Men det burde være merket med en advarsel, syntes jeg da.

Uansett, klag. Det har du ingen ting å tape på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du som kunde har også ett visst ansvar, du er ikke automatisk fritatt fra all sunn fornuft, jeg antar også at du har hatt tjenesten Mobilsurf, og her gjelder egne vilkår, som alle andre tilleggstjenester.

Når du i tillegg sier at kundeservice har sagt at etter 500mb, så gjelder vanlige takster, så viser dette at du ikke har gjort noe som helst, for å undersøke priser/vilkår. Prisene du oppgir, 600kr stemmer med maksgrensen til Mobilsurf.

- Mortis

• Liker 2
Lenke til kommentar

Les hva han skriver i stedet for å stemple TS som en person uten fornuft!

Klarte for første gang å bruke opp de forrige uke, og får sms med beskjed om å skjekken ettsidene til leverandøren, for videre priser (Er det virkelig lov, å be megb ruke en tjeneste som jeg ikke vet hva koster, for å finne ut hva den koster?). Står med store bokstaver "Maks 10 kr dagen", for sikkerhetsskyld logger jeg inn på minesider og det står det samme.
Lenke til kommentar

Man må da sjekke under tilleggstjenester, ikke under abonnementet.

Priser for tilleggstjenester har egne vilkår, og en egen side som heter "Mine Tjenester" hos Telenor/Djuice.

- Mortis

for sikkerhetsskyld logger jeg inn på minesider og det står det samme.

Lenke til kommentar

for sikkerhetsskyld logger jeg inn på minesider og det står det samme.

Står ingenting om hva han faktisk har sjekket på Min side. Der kan man få informasjon og priser om eget abonnement, samt om andre abonnement og tjenester som operatøren tilbyr. At han har sjekket Min side trenger ikke nødvendigvis å bety noe som helst.

TS har et abonnement med tjenesten Mobilsurf. Da er det vilkårene for tjenesten Mobilsurf som gjelder. Har han ikke hatt tjenesten Mobilsurf så hadde prisene på abonnementet vært gjeldende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...