Gå til innhold

ny billig nettbook, minipc. tips?

sissi

Anbefalte innlegg

hei, tenker å kjøpe meg en billig nettbook. 10" eller 11" muligens. den må være billig og ha en akseptabel batterikapasitet. jeg vil ikke bruke mye pener på den da den bare skal brukes til studie, forelesninger. altså for det meste bare skriveprogrammer.

har en annen laptop 15" som jeg bruker til alt mulig annet, synes denne er for stor og tung til å drasse med seg her dag på forelesning.

noen som har noen bra tips? jeg har veldig lite kunnskap om disse små laptoppene. men jeg tenker at batterikapasitet er viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Asusen var jo rimelig overpriset. Atom N450 er en gammel ubrukelig single-core CPU, og oppløsningen er forferdelig. Betale nesten 4000kr for 1024x600 er jo galskap. Kan få like dårlige PCer til under 2000kr nye.

Her har du en billigere Asus som er 2" større, og har bedre oppløsning, mye bedre CPU og grafikkort, fire ganger mer RAM, DDR3 istedenfor DDR2, større harddisk, bedre operativsystem, USB 3.0 osv.

ASUS EEE PC 1215B

10" netbooks med 1024x600 skjerm er egentlig bare tull, skjermen og oppløsningen er så liten at brukergrensesnittet i forskjellige programmer dekker nesten hele skjermen. F.eks når du skal ta forelesningsnotater i Word så dekker menyen oppe og nede nesten hele skjermen og du har minimalt med plass igjen å skrive på. Scrolling sidelengs er heller ingen favoritt.

12" er etter min mening det beste kompromisset mellom ytelse, mobilitet og skjermstørrelse. Ikke noe problem å dra en lett 12" med seg i sekken og tar minimalt mer plass enn en 10".

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg slenger meg på denne tråden. Min samboer har akkurat begynt på høyskolen og trenger en liten pc som hun kan ha med på skolen. Den skal brukes til noe tekstbehandling, internett og fronter tilgang. Jeg mente også at 10" blir litt lite når man skal skrive noe mer slik at jeg tenkte at det kanskje kunne være lurt å kjøpe på en ekstra skjerm og tastatur som kunne kobles til ved større arbeider hjemme. Synes pc en som det står linket til over ser veldig interessant ut mtp størrelse og vekt. Er det mulig å koble til feks en 20-24" skjerm med den pc som det står linket til over og få god oppløsning. Noen som har erfaring med den eller en tilsvarende pc som de kan anbefale...

mvh

Morten

Endret av mortex2008
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...