EirikFoto Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Asdøljuvet 2 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fortsatt sliter du med det mørke - der klipper du noe veldig Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Flott komp og fine farger... Men som det allerede er påpekt... en del mørke klippinger Lenke til kommentar
EirikFoto Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Fortsatt sliter du med det mørke - der klipper du noe veldig Er ikke helt inni dette fotospråket; Når du sier "klipper" med det mørke, hvor f.eks mener du da? Flott komp og fine farger... Men som det allerede er påpekt... en del mørke klippinger Takk for din mening Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg synes det er et flot billede. Jeg synes jo om blødt vand!! Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Liker komposisjonen din her, og sløringen virker velbalansert og fin. Med klipping i det mørke tror jeg de forrige mener at det i det mørke nesten ikke er nyanser å se før det går over i helt svart, se for eks. på skyggesiden av steinene foran fossen. Flere steder her burde det vært informasjon å spore i stedet for at det går rett i svart. Når det er sagt så befinner du deg nede i Asdøla med lite sidelys, det kan selvsagt medvirke til dette. Ellers så viser bildet at objektivet ditt møter noen begrensninger ved denne brennvidden og det kontrastomfanget du har her. Du kan se det på hvordan skarpheten oppfører seg ut mot ytterkantene, og du kan se det på fargebrytningsfeil i kanten på det hvite vannet i fossen - kanten på det hvite blir lilla. Jeg hater å skylde på utstyr, men jeg tror du kan få økt fotoglede ved å anskaffe et bedre vidvinkelobjektiv enn det du har i 18-200 zoomen - i alle fall ser den ut til å møte noen begrensninger ved den type motiv du har her. Som sagt så liker jeg bildet Lenke til kommentar
EirikFoto Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Jeg synes det er et flot billede. Jeg synes jo om blødt vand!! Hehe takk for det Liker komposisjonen din her, og sløringen virker velbalansert og fin. Med klipping i det mørke tror jeg de forrige mener at det i det mørke nesten ikke er nyanser å se før det går over i helt svart, se for eks. på skyggesiden av steinene foran fossen. Flere steder her burde det vært informasjon å spore i stedet for at det går rett i svart. Når det er sagt så befinner du deg nede i Asdøla med lite sidelys, det kan selvsagt medvirke til dette. Ellers så viser bildet at objektivet ditt møter noen begrensninger ved denne brennvidden og det kontrastomfanget du har her. Du kan se det på hvordan skarpheten oppfører seg ut mot ytterkantene, og du kan se det på fargebrytningsfeil i kanten på det hvite vannet i fossen - kanten på det hvite blir lilla. Jeg hater å skylde på utstyr, men jeg tror du kan få økt fotoglede ved å anskaffe et bedre vidvinkelobjektiv enn det du har i 18-200 zoomen - i alle fall ser den ut til å møte noen begrensninger ved den type motiv du har her. Som sagt så liker jeg bildet Åja! Takk for at du forklarte meg det, og ja det kan jeg være enig når jeg tenker over det at det kanskje begrenser meg litt ja Tusen takk! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Synes det er en fin komp! Vanskelig å se detaljer i berget. Virker kanskje noe for uskaprpt/mangler noe på kontrast... Lenke til kommentar
Gry Heubach Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fin sløring av fossen og et fint bilde. Virker litt skarpt i fargene på min skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg