presjes Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei folkens, Jeg har sett meg ut en plan for hvordan jeg vil ha det hjemme, men jeg vet ikke hva jeg trenger for å få det gjennomført. TV: LG 47" LED Anlegg: Dali Concept Series + Denon/NAD PC: Windows 7 64bit Enterprise i stereobenken Kobling: HDMI kobling av lyd og bilde fra PC til forsterker, og fra forsterker til TV. Utfordringen er at jeg ønsker å styre spesielt musikk fra min mobil telefon, HTC Sensation framfor å benytte tastatur og mus på PCen. Så trenger noe programvare på telefonen og PCen som gjør det mulig å spille av musikk over WiFi fra Spotify på mobilen eller app som kan kontrollere Spotify som går på PCen over WiFi. Filmer/serier som ligger på PCen kunne også vært interessant å styre fra mobilen om det finnes en app som kan gjøre enkle funksjoner som styring av lyd, pause og lignende. Vil ha mest mulig av funksjonene til fjernkontrollene og tastaturet inn på mobilen Det vil også bli benyttet i en litt mer mobil løsning hvor jeg på spillejobber (musikk) vil slippe å sitte i et hjørne isolert fra de andre på dansekveldene. Kunne styre spillelisten fra mobilen framfor å måtte sitte på PCen. Her blir det stort sett mp3 filer med innspill fra Spotify som benyttes. Forslag til hvordan dette enkelt kan gjennomføres fra en HTC Sensation? Kommer selv til å undersøke dette framover og legge ut de tipsene jeg finner og de testene jeg utfører på min vei til et resultat. Mvh Roy Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan prøve appen spotimote fra market gratis. Jeg har prøvd den før og den funka, men funker best med spotify premium (noe jeg ikke har). Unified Remote går også, men er mer universiell og passer til film, da spotimote er lagd for spotify Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå