Tjohei Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har satt opp desktopen min med ISDN og ICS og kan komme meg på internett fra bærbar via kryssa kabel til desktopen. Endel strev, men nå funker det. Men jeg ser et lite problem. Når jeg kobler meg på på den bærbare, dukker jo ikonet for oppkobling opp på desktopen, altså hosten. Og det er jo den man skal høyreklikke på for å disconnecte fra internett igjen (legge på). Men det er jo kjipt å måtte tusle bort til desktopen bare for å disconnecte (den kan jo også være opptatt). Er det noen måte å bryte ISDN forbindelsen fra den bærbare? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis du velger egenskaper for nettverkskortet, deling, kryss av for å la andre maskiner kontrollerer tilkoblingen. På din laptop: se i nettverkstilkoblinger om du finner internett tilkoblingen på den andre PCen der. Nettverkstilkoblinger får du enklest opp ved å velge egenskaper for mine nettverkssteder. Der vil du finne mulighet for å koble fra, og sannsynligvis også mulighet for at det kommer et ikon i tray-en når du er tilkoblet! EDIT: linje 1: ikke nettverkskort, men nettverkstilkobling! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis du velger egenskaper for nettverkskortet, deling, kryss av for å la andre maskiner kontrollerer tilkoblingen. På din laptop: se i nettverkstilkoblinger om du finner internett tilkoblingen på den andre PCen der. Nettverkstilkoblinger får du enklest opp ved å velge egenskaper for mine nettverkssteder. Der vil du finne mulighet for å koble fra, og sannsynligvis også mulighet for at det kommer et ikon i tray-en når du er tilkoblet! EDIT: linje 1: ikke nettverkskort, men nettverkstilkobling! Noen som vet hvordan jeg kan få dette til i Windows Server 2003? Jeg vet det ikke er mulig å dele en oppkobling å la andre ta den av og på, men jeg bruker OS'et som klient, og vil koble av og på internettoppkoblingen serveren deler (som ironisk nok kjører WinXP). Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 På din laptop: se i nettverkstilkoblinger om du finner internett tilkoblingen på den andre PCen der. Nettverkstilkoblinger får du enklest opp ved å velge egenskaper for mine nettverkssteder. Der vil du finne mulighet for å koble fra, og sannsynligvis også mulighet for at det kommer et ikon i tray-en når du er tilkoblet! Øhhmm... Laptopen kjører Win98SE. Hvordan får jeg opp nettverkstilkobliner med den? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Øhhmm... Laptopen kjører Win98SE. Hvordan får jeg opp nettverkstilkobliner med den? Prøv å sett inn xp CDen i den og kjør nettverks-veiviseren! Da skulle du få et ikon i trayen for tilkoblingen :smile: edit: hvis du har en xp cd da... hvis ikke vet jeg ikke! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Will do. Tester i kveld... ooohhh.... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Nope, didn't work. Kjørte wizarden fra xp cd'en og alt gikk fint og flott, men jeg fikk ikke noe mer ikon i tray'en... What to do?!? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Det fins vel ikke en liten utility som kan gjøre det her, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå