vhaarr Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hva med GIGABYTE GA-PH67A-UD3-B3? Eller blir den litt "billig"? Nei, kjøp det. Lenke til kommentar
l0ddifyr Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Liten Update: Etter å ha fått gjort litt endringer er maskinen mye mer stabil. Virker som at jeg bare får bsod ved lang idle tid nå.. (som i natt) Dette er oppskrifen jeg brukte for å få den stabil: 1) Oppdater BIOS til siste versjon (evt siste beta) 2) Clear CMOS 3) Last in system default i BIOS 4) Change SATA mode to AHCI, leave hot plugging disabled, set the Vertex 3 as the only boot device and maybe disable all unused devices in BIOS (e.g. serial port, jmicron controller, marvell controller etc.) 4) Skift SATA mode til AHCI, hotswap/hotplug disabled, sett SSD disk som eneste boot devide, fjern alle andre device 5) oppdatere SSD til FW 2.11 med linux update tool/ eventuelt flash på nytt om du allerede har 2.11 6) gjør om igjen steg 2) til 4) 7) Kjør Windows Experience Index engang, deretter reboot Hvis fortsatt utstabilitet: Sjekk at AHCI driver i windows IKKE er intel, med Microsoft. Hvis INTEL, avinstaller driver, reboot, sjekk at det er Microsoft, kjør Windows Experience Index og reboot. Endret 23. august 2011 av l0ddifyr Lenke til kommentar
l0ddifyr Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Pc'n er fortsatt ikke bra, så har vel egentlig bestemt meg for å sende disken tilbake. Hvilken ssd burde jeg skaffe i stedet for? som er mer stabil Hvordan er denne disken? INTEL 320 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/300 MLC 25NM Endret 25. august 2011 av l0ddifyr Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Intel, Samsung eller Crucial er egentlig alle gode valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå