fflex Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg hadde tidligere ett GF 3 ti 200, og bestemte meg for å oppgradere til FX 5900, men nå virker pc'n mer ustabil og henger seg i blant, det gjorde den ikke før.... Kan CPU være for liten, er det noe spess med inst. av skjermkortet som jeg har oversett?? (har bare kobla inn en strømledning, og lagt inn drivere 44.03... Setter stor pris på noen ordentlige svar Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Vært kjekt og sagt ka slags os du har, og annet hardware, har du nyste bios til hk ditt?? Installa dx 9.0b?? Nyste Via 4-1 in drivere hvis du har et VIA chipsett på hk ditt. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 kanskje det hjelper å sette opp AGP voltagen til 1,6. Man gjør dette i biosen. og om du kunne fortelle mer om pcen din, så kan jeg/vi hjlepe deg bedre. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 har ett MSI K7N2G nf2 hk.....har ikke instalellert de nyeste driverene til BIOS eller ingenting, men har selvfølegelig installert driverene til HK. har win xp pro.... Pc'n min har alltid vært stabil, har forresten 512 mb ddr... Ved å stille AGP voltage oppnår man hva?? Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ved å sette opp AGP voltage til 1.6, (det er det jeg har den på,den var på 1.5 før) , så gjør man at kortet blir mer stabilt(har jeg da hørt) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 AGP volyage kan hjelpe om den ikke får nok strøm Du har koblet på strøm direkte til gfx kortet regner jeg med. Hvor stor PSU har du, og hvor mange enheter er koblet på? http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 jeg har koblet strøm direkte til kortet ja, jeg har bare 250 w strømforsyning, det burde vel holde...har ikke noen andre pci kort eller noe som trenger strøm, har bare et isdn kort koblet til "ekstra"... men jeg kan jo prøve å skru opp agp voltagen... den nyeste directx 9.0b...den burde vel følge med i de driverene som fulgte med skjermkortet?? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 har koblet til en cd brenner og en harddisk, og skjermkortet.....det er alle enhetene som er koblet til med strømledningene..... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Avinstallerte du gamle drivere før nye? (Bør ikke bety allverden når det var nVidia -> nVidia) 250W kan være i minste laget til den PCen? Når skjer rebootene? Når som helst, eller er det i spill? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 det skjer i f.eks i diablo 2, leggger ned spillet og skal sette på musikk...da kommer jeg meg ikke inn igjen for da henger den seg... kanskje jeg burde investere i en ny strømfosyning?? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Er ikke en konflikt mellom lyd og grafikkort da? Jeg mener, om dette skjer hver gang du forsøker dette? Har du evt forsøkt å sette på musikk først, så starte Diablo 2? Er det alltid under "alt-tab" det skjer? (Sorry, krøkkete måte å bedrive hjelp LOL) PSUen kan godt være OK den. Har du et program som kan sjekke spenningene? Slik at du kan finne ut om noen av dem faller mye? (Type Motherboard monitor e.l.) Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 det er nok strømforsyningen din som er problemet. kjøpe en med 350W hvertfall! Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 jeg har koblet strøm direkte til kortet ja, jeg har bare 250 w strømforsyning, det burde vel holde...har ikke noen andre pci kort eller noe som trenger strøm, har bare et isdn kort koblet til "ekstra"...men jeg kan jo prøve å skru opp agp voltagen... den nyeste directx 9.0b...den burde vel følge med i de driverene som fulgte med skjermkortet?? Nå vet jeg ikke hvor mange HDD, vifter etc. du har? Men nesten helt sikker på at problemet ditt skyldes PSU. Jeg har FX5800U og 360W er ikke mer enn at det holder. :wink: btw: regner med at det er XP2100, ikke XP2001 som det står i headingen Lenke til kommentar
GTS Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg tror også at det er PSUen din... GeForce FX trekker nok en del mer strøm enn GF3.. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 den nyeste directx 9.0b...den burde vel følge med i de driverene som fulgte med skjermkortet?? Nope. Direct X er eget API fra Microsoft. GF-FX støtter DX i hardware, og driverne støtter det, men du trenger DX 9.0b installert fordet. Driverne bruker bare API'en fra MS - kanskje litt dårlig forklart - men du må (bør - bl.a. pga sikkerhetsproblem med alle tidligere DX versjoner) installere DX90b også. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 vedder en tier på at det er h.kort eller psu Lenke til kommentar
Sitron Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 jeg har koblet strøm direkte til kortet ja, jeg har bare 250 w strømforsyning, det burde vel holde... Nå har jeg et GeForce FX 5900 Ultra, og den krever minimum en 350W PSU, så jeg tror nok du burde i allefall teste med en større PSU. Lenke til kommentar
smoke Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har denne stromfr.: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=HPC360202 Burde det funke på et geforcefx5900 Ultra? har 4vifter,2hd 1cd rom stasjon kobla til? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Denne regner med MAX loads, så det bør holde. (Tror det ble 376 eller.no) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 jeg har koblet strøm direkte til kortet ja, jeg har bare 250 w strømforsyning, det burde vel holde... Nå har jeg et GeForce FX 5900 Ultra, og den krever minimum en 350W PSU, så jeg tror nok du burde i allefall teste med en større PSU. haha, ingen grafikkort bruker 350watt strøm! det er forskjell på strømforsyninger, er du uheldig så får pcen din akkurat for lite strøm ifra PSU, men jeg tror ikke det er problemet. software som måler voltage er ikke til å stole på, bruk multimeter hvis du tror voltage har skylda. jeg synes ikke dette høres ut som strømforsyningsproblem, da tror jeg pcen ville klikket på helt tilfeldige steder og kanskje selv om den var idle. hvis pcen klarer og spille diablo2 og andre spill fint bare han ikke trykker på alt-tab eller har på musikk så høres det veldig rart ut at det skal være noe som helt galt med grafikkortet... da ville jeg prøvd drivere til blant annet lydkort samt formatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå