Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Det har du all rett til å være. Det blir som sagt et etisk dilemma det ikke finnes ett rett svar på.

Det er godt mulig han hadde dårlige intensjoner da han giftet seg eller på et senere tidspunkt, og isåfall har han gjort noe galt. Likevel synes jeg ikke det rettferdiggjør utroskap av denne sorten. Hvis mannen er lat, uengasjert og likegyldig, er IKKE responsen å gå bak hans rygg. Da synker man ned på hans nivå (og kanskje under), og da hjelper det ikke lenger å klage på ham!

Dette har jo nå trådstarter innsett, og jeg tror at hun vil si det og at hun deler mitt syn på hva det riktige er å gjøre, men prøver å finne unnskyldninger for å ikke gjøre det. Og jeg klandrer henne ikke! Mennesket vil av natur strebe etter nytelse/lykke og unngå smerte. Desverre er det ikke slik at man alltid kan få i pose og sekk og nettop derfor er jeg av den oppfatning at handlingens intensjon er det viktigste. Jeg føler meg bedre hvis jeg får smerte for noe jeg gjorde med god intensjon, enn lykke for noe med dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke si noe på at det er mange dømmende mennesker her, og jeg er muligens dømmende selv, men det er irrelevant i forhold til punktet vi er uenige om. Denne saken handler i og for seg ikke om mannen, den handler om henne. Hun har latt forholdene legge seg til rette for utroskap, og det er feil. Riv ruskende galt er det. Da hun giftet seg og fikk barn, og likevel ikke kuttet ut denne vennen, da har hun vært alt for passiv, alt for feig og alt for slem. Så passiv, feig og slem at gråsonene blir ubetydelige. Verden er ikke svart-hvitt, men i denne saken er det null tvil. Det er ingen gråsoner, det er ikke en tosidig sak. Med mindre mannen har gjort noe tilsvarende ovenfor henne er det ingen tvil om at henne er syndebukken. Og ut fra innleggene hennes har han ikke det.

Denne saken handler om både mannen og kvinnen. Som noen har nevnt her tidligere: man må være to for å holde og vedlikeholde et forhold. Da holder det det ikke å si at "alt er kvinnens feil", noe som kommer tydelig frem i innlegget ditt. Verden er ikke svart-hvitt, som du selv nevner, men allikevel sier du at denne saken er svart-hvitt?

Som trådstarter selv skriver, så kommer det frem at mannen ganske "slapp" i forholdet. Kan ikke det ha noen betydning for utfallet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skrev du innlegget? Kanskje for å skryte? Tror du vet meget godt selv at det du gjør er umoralsk. Du trenger ikke vår mening om dette. Er jo ikke akkurat et komplisert moralsk dilemma vi har med å gjøre her.

For å skryte?? Unnskyld meg, men hva skulle jeg skryte av? At jeg er en drittsekk? Nei, fordi jeg trenger å lufte tanker i forhold til noe som stadig presser på, men som jeg skyver foran meg. Bare derfor.

Postet av anonym: 1f3f1fa2f7bb1468e65505904352df96

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar og meninger. Jeg har famlet meg et museskritt videre. Har snakket med nr 2 om en ukes tenkepause, og aldri mer sex. Han sier ikke noe på det, og forstår meg godt. Hadde ikke ventet noe annet heller. Likevel, dette løser jo ingenting foreløpig. Må bare gå forsiktig frem og føle på hva som kjennes mest riktig. Mest av alt ønsker jeg meg anger, redsel og vet-ikke-hva. Føler jeg fortjener å føle på kroppen lenge hva jeg gjør, men foreløpig kjenner jeg jo ingenting :-(

Postet av anonym: 1f3f1fa2f7bb1468e65505904352df96

Lenke til kommentar
Likevel synes jeg ikke det rettferdiggjør utroskap av denne sorten.

Utroskap er feil måte å gjøre det på ja, men likevel bør man som sagt ha en viss forståelse for at man er forskjellig - dette er den enkle veien, istedet for å ta tak i utfordringene som kan være vanskelige å gjøre noe med ... man har grodd fast i et mønster mange ganger og det er ikke bare bare å endre det.

Det er så mange ting som spiller inn at det nesten er umulig å si noe konkret uten å kjenne de og vite hvordan det egentlig er syns jeg. (noen innlegg på et forum kommer litt kort)

Må bare gå forsiktig frem og føle på hva som kjennes mest riktig. Mest av alt ønsker jeg meg anger, redsel og vet-ikke-hva.

Du føler jo at du har lyst til å grine når din mann legger seg og bare sier natta.

Du føler jo når du tenker på å ikke få noe kontakt med nr2.

Joda, utifra hva du har sagt her, så føler du.

Du har nå fått noen tips på hva du kan prøve på og du får føle på det, men jeg syns ikke du skal 'spille for galleriet' hjemme med å være blid og morsom hvis du ikke føler ting ikke er helt bra hjemme. Da gir du feil signaler og enkelte menn er helt elendig til å skjønne (falske)signaler - personlig tror jeg din mann er det.

Forøvrig kan du gjøre det på PM også hvis du ikke vil brette ut her. (jeg vet ikke om man da må være registrert)

Lenke til kommentar

Forøvrig kan du gjøre det på PM også hvis du ikke vil brette ut her. (jeg vet ikke om man da må være registrert)

Jo, det må man desverre. Man kan ikke sende anonymiserte PM. Men dersom man har et slikt behov går det an å kontakte en vennlig admin og spørre om lov til å lage en egen bruker til det formålet, hvis man ikke ønsker at det knyttes til den vanlige. Vi kan endre den så den ikke har posterettigheter, men kan sende PM.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe på at det er mange dømmende mennesker her, og jeg er muligens dømmende selv, men det er irrelevant i forhold til punktet vi er uenige om. Denne saken handler i og for seg ikke om mannen, den handler om henne. Hun har latt forholdene legge seg til rette for utroskap, og det er feil. Riv ruskende galt er det. Da hun giftet seg og fikk barn, og likevel ikke kuttet ut denne vennen, da har hun vært alt for passiv, alt for feig og alt for slem. Så passiv, feig og slem at gråsonene blir ubetydelige. Verden er ikke svart-hvitt, men i denne saken er det null tvil. Det er ingen gråsoner, det er ikke en tosidig sak. Med mindre mannen har gjort noe tilsvarende ovenfor henne er det ingen tvil om at henne er syndebukken. Og ut fra innleggene hennes har han ikke det.

Denne saken handler om både mannen og kvinnen. Som noen har nevnt her tidligere: man må være to for å holde og vedlikeholde et forhold. Da holder det det ikke å si at "alt er kvinnens feil", noe som kommer tydelig frem i innlegget ditt. Verden er ikke svart-hvitt, som du selv nevner, men allikevel sier du at denne saken er svart-hvitt?

Som trådstarter selv skriver, så kommer det frem at mannen ganske "slapp" i forholdet. Kan ikke det ha noen betydning for utfallet?

Joda, mannen har helt sikkert hatt en betydning for utfallet, og dersom han hadde vært den kjekkeste, snilleste drømmemannen for henne hadde hun nok heller ikke vært utro. Men hvorfor giftet hun seg da med ham? Det er der det startet. Hadde hun ikke vært sammen med typen og ikke hatt barn, men fortsatt hatt sex med nr. 2 hadde det ikke vært så galt. Når hun har giftet seg med en mann hun egentlig ikke liker, og fått barn med samme mann, da blir utroskap så mye mye verre. Hun godtok mannens oppførsel, og responderte på en helt feil måte. Poenget er at uansett hvor slapp mannen er, er det helt feil å svare på den oppførselen ved å være utro over 7 år. Hvis han er en tulling bør man slå opp og finne noen andre, ikke ha en annen på deltid og gå bak partnerens rygg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...