vepz Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hei! Jeg har veldig lyst til å dra til Aganhistan, og dermed lurer på hva slags utdanning jeg må gjennom for å komme dit. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Tja, du kan vel begynne med å fortelle litt om hva slags utdanning du allerede har? Fullført førstegangstjeneste kan jeg i alle fall liste opp som minimum. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Først og fremst kan man jo spørre seg hvor gammel du er? Lenke til kommentar
vepz Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 akkurat nå ser jeg framover. Er ikke ferdig med vgs enda, men vil bare få ting klart. Gleder meg sykt til førstegangstjensten og videre utdanning i forsvaret. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) ER ikke noe spesiell utdanning du trenger, men tviler jo nesten litt på om man ikke har trekt seg tilbake innen du får dra til afghanistan. La oss si du har 2 år igjen av VGS da er du ute av skolen i 2013, førstegangstjeneste-> vil si 2014 er du ferdig så har du jo selvsagt treninga opp mot afghanistan og da nærmer du deg fort 2015 og da skal vel Norge være ute av Afghanistan, men frykt ikke det kommer nok alltids en ny krig. Endret 15. august 2011 av Zimmerh 1 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hvis du vil tjenestegjøre i Afghanistan som del av de operative styrkene (eller et hvilket som helst annet fremtidig operasjonsområde), er det et poeng å ha førstegangstjeneste hos en operativ avdeling. Telemark Bataljon, Kystjegerkommandoen, HJK, stormingeniørene (STING), fjernoppklaring etc. er gode alternativer. I tillegg kan du jo også satse på befalsutdanning, dersom du vil gjøre karriere i Forsvaret, det er flust av muligheter så lenge du er villig til å stå på litt, selv når det er litt mørkt, kaldt og vått ute og hjemlengselen begynner å vise seg ;-) Er du ekstremt gira, har god fysikk og er sikker på deg selv, kan du jo også vurdere å prøve deg på tjeneste i en av spesialstyrkene. Lykke til! Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Førstegangstjeneste i TMBN er vel ikke mulig. Tjenest i 2.bn eller PBN er derimot utmerket. I min pulje med nye folk til TMBN, har hele 7 erfaring fra PBN. Ja, selvsagt - forglemmelse fra min side :-) Det var jo riktignok vernepliktige der før, men nå er den vel bestående av 100% vervede. Takk for korreksjon :-) Panser og 2. bat. er utmerket, som du sier. Endret 22. august 2011 av Distressor Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Selvfølgelig også muligheter innenfor CSS i bardufoss eller lignende type arbeid i andre avdelinger. Ikke så vanskelig å få seg stilling i CSS KP1 etter gjennomført førstegangstjeneste, fikk tilbud selv i og med at jeg drev med TMF, noe som veldig få gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå