Gå til innhold

iPad2 vs Samsung Galaxy Tab 10.1


Hvaheterdu

Anbefalte innlegg

Snart kommer forhåpentligvis Samsung Galaxy Tab 10.1 ut i Norge, siden vi ikke er med i EU. Med mindre EØS - avtalen ødelegger noe. Lurte på hva folk syntes om er bedre nettbrett iPad 2 eller Samsung Galaxy Tab 10.1?

 

Vurdere selv å kjøpe nettbrett, derfor jeg lurer.

 

Noen råd/tips hadde vært fint

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel gjøre alle de tingene rimelig bra med begge to, så da kommer det vel mest ann på hva du selv foretrekker.

 

Selv liker jeg Android, med mulighetene til å velge hvilke mediaavspillere du vil, spille av masse forskjellige formater og få opp telefonen/nettbrettet som en disk på PCen fremfor å måtte bruke iTunes.

Om du allerede har mange Apple-produkter er vel neppe det noe problem, men det blir som sagt en smaksak.

 

Spillmessig har nok iPad et fortrinn, men Android har jo vokst veldig på den fronten og fått mye nye spill i det siste.

Lenke til kommentar

Alt kommer vel an på smak og behag. Jeg har tenkt omtrent samme bruksområder, men kanskje ikke så mye spill, men mer surfing... Jeg har en iPod Touch og en android-telefon fra før, og dersom jeg skulle velge en oppblåst versjon av en av dem, så måtte det bli android-en. Et stort poeng for meg er widgets på android, som har litt mer for seg i forhold til de statiske skjermene på iOS.

 

Edit: Kan legge til at det er lettere å finne gode apps til iPad, pga regimet til Apple, mens på android kan mange apps se rare ut i stort format... Og iOS er visstnok mer stabilt. Har lest flere steder at enkelte applikasjoner kræsjer nå og da på android.

Endret av jahnkare
Lenke til kommentar

Bruksområde mitt er spill, film, kjapp tur innom facebook, god musikkspiller, etc :)

 

Jeg har selv iPad 2, så vil sterkt anbefale den, men henger seg ofte opp og blir ubrukelig, kanskje litt pga JB, men, men...

 

Kan ikke si noe om Galaxy Tab imed at jeg aldri har vært nær en, men det meget positive med iPad er at det er så ufattelig mange forskjellige bra apps :thumbup:

 

men det negative er at det er velidg få filformater som f.eks. mov. og avi. den ikke kan spille av :thumbdown:

 

 

men ikke lurt å kjøpte ipad 2 nå, kommer vel en 3'er elr en forbedra 2'er snart

Endret av jaricho
Lenke til kommentar

Vurdere å vente til amobil.no har testet Samsung Gaaxy Tab 10.1, den har jo fått et halvveis klartsignal for å starte salget i Europa.

 

Har hatt iPhone 4, var fornøyd med den. Liker Apple og App Store bedre enn Android, men liker det at Android støtter Flash og en del andre ting, + at den har litt bedre skjerm.

 

Men jeg har hørt noe om at det kommer ut en iPad 2 Plus iår? Noen som vet noe mer enn meg?

Lenke til kommentar

Jeg sitter å leker meg litt med galaxy taben om dagen, og den er uten tvil fantastisk bra! Nå er jeg android-fan fremfor Ios, så jeg foretrekker den foran iPadene. Responsen på skjermen og hvor kjapt den opererer gjør jo denne til en solid iPad utfordrer.

 

iPad 3 eller iPad pluss eller hva den kommer til å hete kommer nok ikke ut før til neste år. Apple har enda ikke fått en testmodell klar, så det vil nok ta litt tid. Om man går for ipad eller gt'en er litt hipp som happ i forhold til hva du foretrekker av os, men det er liten tvil om at android er mer imøtekommende med forskjellige formater, og app'storen begynner jo å komme seg skikkelig nå.

Endret av Fjernstyrt
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Galaxy Tab 10.1 i forrige uke, og førsteinntrykket er veldig bra. Den er responsiv (utenom den første timen, av en eller annen grunn hadde den mye å tenke på da), fin skjerm, tynn og lett, og ganske bra batteritid.

 

De appene som er tilpasset nettbrett fungerer veldig bra. De andre er helt OK, ser litt rart ut med så stor skjerm når de er laget for en mindre skjerm, men det funker jo uansett.

Har ikke hatt problemer med Force Close på noen apps. Det er OK utvalg av spill, TegraZone er tilgjengelig på GT og har spill med bra kvalitet. De koster ikke allverden heller.

 

Personlig liker jeg at jeg kan gjøre det jeg selv har lyst til i Android, samt mulighet for et "skrivebord" med widgets og snarveier jeg setter opp selv. Er heller ikke spesielt glad i å bruke iTunes til alt, så derfor var valget mitt mellom Android og iPad enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...