diamondshowel Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Hei! Jeg skal bygge en kraftig spillpc som skal kunne kjøre bf3 på MAX, mw3 på MAX, og det meste annet på MAX Har ett budsjett på rundt. 10-20k . Krav: SSD Foretrekker Intel Må være skjerm og OS med i handlelisten. Helst sånn militærstil på kabinettet Minst 2 TB harddisk. Pcen skal brukes til: Skole Internett Krevende og ikke-krevende spill (Blant annet MW3, minecraft, l4d2, CSS osv. Filmer (Blant annet Blu-Ray) Lett videoredigering Vil ikke at det skal være så bra oppsett slik at det er sløsing med penger F.Eks i5 2500k fremfor i7 2600k. Endret 15. august 2011 av diamondshowel Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 120Hz skjerm, GTX570, 2500k, 8GB RAM, 120GB SSD. Eneste som "mangler" er CPU-kjøler om du ikke vil bruke den som følger med. Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Ser bra ut Flere forslag? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Nei altså, hva er det du vil? Alternativt skjermkort? Les selv og finn ut hva du vil betale for. Alternativ skjerm? Isåfall blir den dyrere, og selvsagt bedre. Alternativ PSU? Første feilen folk gjør er å kjøpe en billig PSU. Ville du bygget hus på pappfundament? Alternativ SSD? Du merker ingen forskjell. Les disse: http://www.anandtech.com/bench/Product/306?vs=330 http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-performance-radeon-geforce,2997.html http://www.tomshardware.com/reviews/best-ssd-caching,2966.html Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Mente ikke at ditt oppsett var dårlig, men jeg ville se om noen andre hadde et annet altrnativ, eller om de ville anbefale ditt oppsett. Går aldri for et oppsett som bare 1 har sagt noe om Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Legg merke til at jeg har ikke sagt noen ting om oppsettet. Det kommer sikkert 2-3 folk her og sier "kjøp AMD skjermkort, det er best". Gjør du det da? For jeg gidder ikke å si noe til fordel for Nvidia, selv om jeg alltid kjøper det. Uansett, du må da legge noe arbeid i dette her også. Hva er det som er problemet med det oppsettet jeg laget? Har du lest de lenkene jeg postet? Se der ja, alternativt oppsett: En prisramme på 10-20k er ikke en ramme, det er en vegg. Vær litt mer spesifikk og si hva du faktisk har lyst til å bruke. Endret 16. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Når sa jeg at det var et problem med ditt oppsett? Som sagt så vil jeg se om andre også anbefaler det. Jeg foretrekker også Nvidia fremfor AMD. Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Legg merke til at jeg har ikke sagt noen ting om oppsettet. Det kommer sikkert 2-3 folk her og sier "kjøp AMD skjermkort, det er best". Gjør du det da? For jeg gidder ikke å si noe til fordel for Nvidia, selv om jeg alltid kjøper det. Uansett, du må da legge noe arbeid i dette her også. Hva er det som er problemet med det oppsettet jeg laget? Har du lest de lenkene jeg postet? Se der ja, alternativt oppsett: En prisramme på 10-20k er ikke en ramme, det er en vegg. Vær litt mer spesifikk og si hva du faktisk har lyst til å bruke. Legg til en kraftigere PSU, minst 650. Chieftec Nitro serien eller lignende. Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=963131&su=6CC11A08-BBA1-4009-9115-745CDE779BBF Et alternativ. Det finnes antageligvis billigere sider, men jeg foretrekker å bruke komplett. Er det et must at skjermen er 120Hz? [LINK} Skal du bare spille av blu-ray filmer eller skal du brenne dem? [LINK] Vil virkelig anbefale CPU kjøleren på lista. Jeg har min i5-2500k på 4,7 GHz, og under spilling går den aldri over 60. Endret 16. august 2011 av JewAlmighty Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 120Hz skjerm, GTX570, 2500k, 8GB RAM, 120GB SSD. Eneste som "mangler" er CPU-kjøler om du ikke vil bruke den som følger med. Jeg støtter forslaget til vhaarr fult ut. Meget bra oppsett. Ting du kan bytte ut er ting som går på smak og behag, som kabinett. Du kan jo også gå for en kraftigere gpu, men det koster mer enn det smaker. Så med 570 vil du kunne spille alle spill på medium - high. Og når det går noen generasjoner, så bytter du det ut med et nytt. Så dem pengene du sparer på å ikke gå for et 580 eller 6990/590 nå, bruker du da heller i fremtiden, når du føler behovet for en oppgradering. Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Likte også vhaarr og Jewalmighty sitt oppsett Men hva blir kjappest? 1 6970 eller 2 6870 og 1 gtx 570 eller 2 gtx 560 ti? Har ikke noe bra forhold til vannkjøling http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619585 hva med den vifta? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=962584&su=E145787C-3603-485C-9E03-77776226084B Hva med den pcen? da følger blant annet høytalere osv. Edit: ser at skjermkortet blir for stort, så jeg velger et annet Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt. Endret 16. august 2011 av diamondshowel Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Likte også vhaarr og Jewalmighty sitt oppsett Men hva blir kjappest? 1 6970 eller 2 6870 og 1 gtx 570 eller 2 gtx 560 ti? Har ikke noe bra forhold til vannkjøling http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619585 hva med den vifta? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=962584&su=E145787C-3603-485C-9E03-77776226084B Hva med den pcen? da følger blant annet høytalere osv. Edit: ser at skjermkortet blir for stort, så jeg velger et annet Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt. Det CPU-kjøleren vil antageligvis ikke ha plass pga. minnebrikkene du har valgt. Her er de samme brikkene med lav profil heatsink. Og for guds skyld, bytt SSD til denne. Den er over dobbelt så rask og 40 GB mer plass for en hundrelapp er rett og slett verdt det. Har hørt en del negative ting om kabinette du har valgt, men det er vel smak og behag. Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Kjenner noen som har det kabinettet. Ikke noe galt med det Hvordan bruker jeg vannkjøling? Hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Vannkjøling setter du på på samme måte som vanlig kjøler, bare at du må ha en ledig 120mm vifteslot (normal størrelse) og skru fast selve radiatoren i. Når det gjelder "mye rot" pakka så er det lydkortet der bare waste med mindre du er lydgeek (noe du ikke er om du kjøper høytalersystem til 649,-) Anbefaler heller ikke NZXT sentry, den fikk faktisk viftene mine til å bråke MER etter en mnds bruk, nei ikke høyre rpm de bråkte faktisk mer... Google det. Trenger du virkelig blurayspiller? Windows kan skaffes hos bukta Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Vannkjøling setter du på på samme måte som vanlig kjøler, bare at du må ha en ledig 120mm vifteslot (normal størrelse) og skru fast selve radiatoren i. Nei det gjør du absolutt ikke. Det du tenker på er ikke "vannkjøling", det er bare en CPU-kjøler akkurat som alle andre. Den bare monteres annerledes. Med vannkjøling kommer det timevis med planlegging, bygging og testing. Deretter kommer regelmessig vedlikehold. For ikke å snakke om at det er helt ufattelig dyrt og koster lett like mye som resten av komponentene. Det han tenker på krever ingen av delene, det kan ikke kalles vannkjøling - det er kort og godt bare en CPU-kjøler med en annen type montering. Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt. Vet ikke, men du kan hos netshop.no. Endret 16. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
VelandS Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Dette oppsettet vil nok være mer enn godt nok Spredt utover tre butikker, dustin, komplett, og elkjøp.. Samlet pris (med frakt blir 19 238 kr) Skjekk vedlegget komponentliste Komponentliste PC.docx Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Vannkjøling setter du på på samme måte som vanlig kjøler, bare at du må ha en ledig 120mm vifteslot (normal størrelse) og skru fast selve radiatoren i. Nei det gjør du absolutt ikke. Det du tenker på er ikke "vannkjøling", det er bare en CPU-kjøler akkurat som alle andre. Den bare monteres annerledes. Med vannkjøling kommer det timevis med planlegging, bygging og testing. Deretter kommer regelmessig vedlikehold. For ikke å snakke om at det er helt ufattelig dyrt og koster lett like mye som resten av komponentene. Det han tenker på krever ingen av delene, det kan ikke kalles vannkjøling - det er kort og godt bare en CPU-kjøler med en annen type montering. Kan man bestille i oppkrav på dustinhome? Jeg har ikke sånn internettnr på bankkortet mitt. Vet ikke, men du kan hos netshop.no. Om han kjøper et ferdig sett med vannkjøling, så jo, man setter blokken over CPU og monterer raditatoren i en ledig 120 mm vifteslot. I flere av disse listene så er det listet opp et lukket vannkjølingssystem, så da er det fair å si at det bare er plug and play. Hvem bestemmer om vannkjøling bare skal dekke custom vannkjøling og ikke lukkede systemer? Lukkede systemer er like mye vannkjøling som custom. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hvem bestemmer om vannkjøling bare skal dekke custom vannkjøling og ikke lukkede systemer? Lukkede systemer er like mye vannkjøling som custom. Problemet er at de fleste assosierer ting som bedre ytelse, masse vedlikehold og høyere pris med begrepet "vannkjøling". Akkurat som OP - diamondshowel - gjør her når han spør. Det er et ladet begrep. For han, og 90% (ja, vi har alle en hatt full av statistikker) av andre brukere, så er det ingen forskjell på disse (om man ser bort fra montering) "vannkjølings"-settene og en "vanlig" CPU-kjøler. Så da er det best for alle om begrepet brukes kun på selvbyggede systemer, og at man simpelt refererer til disse ferdigsettene som "CPU-kjøler". Er jeg helt på tur her? For meg gir dette fullstending mening, og vil bare være hjelpsomt for vanlige brukere. 1 Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Jeg trenger ikke mus, tastatur og musmatte. Har en Razer lycosa tastatur Min gaming mus ble ødelagt så komplett sender meg ny g700 en razer musmatte har alt det Lenke til kommentar
diamondshowel Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Hvorfor 2 musematter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå