Krismeko Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Snart høst Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Gode farger og skarphet, fin stemning i bildet også. Panorama-formatet fungerer greit i mine øyne. Skal jeg komme med forslag til forbedring, så må det være steinen midt i bildet, kompen ville funket bedre med den på venstre side, for å balansere litt mot odden der. Mulig det ikke var mulig å få til, men slik den er plassert nå trekker den for mye oppmerksomhet synes jeg. Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Gode farger og skarphet, fin stemning i bildet også. Panorama-formatet fungerer greit i mine øyne. Skal jeg komme med forslag til forbedring, så må det være steinen midt i bildet, kompen ville funket bedre med den på venstre side, for å balansere litt mot odden der. Mulig det ikke var mulig å få til, men slik den er plassert nå trekker den for mye oppmerksomhet synes jeg. Takk. Den steinen er altfor midtstilt ja, men jeg vet ikke hvordan jeg får til å flytte den... vurderte å bare fjerne den helt men ble bare med tanken. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Synes dette ble veldig behagelig og vakkert å se på først reagerte jeg ikke på steinen, men etter hvert som jeg tok meg tid til å se nermere på bilde, så opplevde jeg den mer og mer forstyrrende. Så jeg "måtte" legge inn bildet ditt i PS og prøve hvordan det ble hvis jeg fjærnet steinen - og det ble faktisk bra. Bildet ble da mer helhetlig og rolig. Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Synes dette ble veldig behagelig og vakkert å se på først reagerte jeg ikke på steinen, men etter hvert som jeg tok meg tid til å se nermere på bilde, så opplevde jeg den mer og mer forstyrrende. Så jeg "måtte" legge inn bildet ditt i PS og prøve hvordan det ble hvis jeg fjærnet steinen - og det ble faktisk bra. Bildet ble da mer helhetlig og rolig. Hei Wasco, takk for det. Den stjeler litt for mye oppmerksomhet den steinen ja, kanskje ikke til å begynne med, men som du sier, mer og mer etterhvert man ser på bildet. Har ikke prøvd å fjerne den jeg, men kan godt tenke meg det ble et bedre og roligere bilde uten den ja Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Gode farger og skarphet, fin stemning i bildet også. Panorama-formatet fungerer greit i mine øyne. Skal jeg komme med forslag til forbedring, så må det være steinen midt i bildet, kompen ville funket bedre med den på venstre side, for å balansere litt mot odden der. Mulig det ikke var mulig å få til, men slik den er plassert nå trekker den for mye oppmerksomhet synes jeg. Takk. Den steinen er altfor midtstilt ja, men jeg vet ikke hvordan jeg får til å flytte den... vurderte å bare fjerne den helt men ble bare med tanken. Jeg tenkte egentlig mest om det var mulig med alternativ komposisjon da, selvsagt mulig å fjerne den i etterbehandlingen også, men blir sjelden perfekt da. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg tenkte egentlig mest om det var mulig med alternativ komposisjon da, selvsagt mulig å fjerne den i etterbehandlingen også, men blir sjelden perfekt da. Det er ingen stor kunst å fjerne den steinen uten at det blir det aller minste spor etter redigeringsarbeidet Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fin speiling og fin stemning. Komposisjonen blir litt vrien . Du ønsker selvfølgelig å ha med hele skogen og speilingen her, det resulterer i en midtdeling. Om du kutter til venstre, kan du trekke steinen lenger fra sentrum, men da mister du samtidig tåken som også er en viktig del av bildet. Kloning av steinen blir kanskje et greit kompromiss? Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fin stemning, et godt landskapsbilde Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Grei formidling av en fin stemning. Flotte speilinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg