Harald Gjerholm Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ringerike - Anno 1890 Bildet er fjernet. Beskrivelse: Jeg har prøvd på beste evne å ta denne gamle garden tilbake til 1890 tallet og gi bildet et preg av datidens maler kollorit. Jeg har klonet bort en gammel Volvo, en Reanault og en traktor samt annet moderne husgeråd. En del områder er mettet og tynnet med svamp og enkelte områder etterbelyst for å skape rette stemning og skyggevirkninger. Bildekvaliteten er vel så som så med så mye tull og tøys så dere får ta det med godt humør. Hm..jeg kunne vel tatt litt av himmelen her. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ja, ikke så mye moderne å se her, det må kanskje være et tørkestativ rett til høyre for treet der? Ser ut til å være litt av en jobb du har gjort, bildekvaliteten når man ser på den store utgaven blir litt så som så kanskje. Ellers enig med deg i himmelen, den ble litt grå og uspennende i forhold til resten. Artig å prøve noe nytt! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Liker det maleriske og varme preget du har gitt bildet. Men når du først er i det eksperimentelle hjørnet, kunne du med fordel gitt bildet ditt et annstøk av filteret som heter "Dry Brush" Jeg prøvde dette på bildet ditt, og likte resultatet. Med dette filteret forsvinner også de siste restene av moderne tider. Tenker da på restene etter tørkestativet, og også rammen av en barnevogn som er synlig i storformatet Lenke til kommentar
karoald Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Vart bra dette,fin etterbeh.Litt kutt oppe hadde passa bra.Men fin komp.ellers. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Artig bilde. malerisk er det også. Noe smårusk her og der er det, men pytt, pytt. Det som kanskje dro ned helhetsinntrykket er den kjedelige himmelen og de grå bakfjellene Lenke til kommentar
trondwestby Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 idyllisk og vakkert! Litt mørk kanskje? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Likte dette godt jeg. Du får formidlet en både nostalgisk og varm stemning. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fin jobb du har utført. På den vanlige visningen ser det helt supert ut. Men da jeg åpnet orginalbildet, så viser arbeidet ditt seg. Særlig kantene på trær og hus viser tegn til aktivitet. Mulig du kunne prøvd surface blur i PS for å dempe på dette litt. Fargene i bildet er bare helt supre og passer godt til 1890. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg