tomnilse Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har nylig kjøpt meg en Maxtor 5000DV ekstern firewire HDD (200 GB). Den er fylt opp med ca 190 GB med data. Når jeg dobbeltklikker på disken i "Min datamaskin" får jeg følgende feilmelding : K:is not accessible The file or directory is corrupted and unreadable. Får ikke kjørt Scandisk eller defrag. OS : WIN'2k med SP3 Disken er ikke synlig i DOS Har analysert disken med Ontrack Easyrecovery som ser ut til å finne alle filene som ligger på driven. Problemet er at jeg ikke har noen HDD å flytte filene til, så jeg lurer på om noen vet om et program som kan rette opp feilen (uten å flytte data til annen disk) ? Noen som kan forklare meg hva som egentlig har skjedd her ? Jeg ser i windows utforsker at disken har mistet label'en jeg ga den . Når jeg prøver å angi ny label , får jeg hele tiden beskjed om at label'en er ugyldig... Har også prøvd Partiton Magic 8 til ingen nytte. Setter stor pris på om noen klarer å hjelpe meg med dette... Lenke til kommentar
ApeacE Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Har du sjekekt om det er no oppdateringer til firewire driverene dine, eventulet kan du teste om disken fungerer hos en venn. Lenke til kommentar
tomnilse Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 har hentet de siste driverene, men samme feil... prøver å putte den i en annen maskin.... tommy Lenke til kommentar
tomnilse Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 har nå prøvd å koble disken til en annen maskin. samme feilmelding............ Lenke til kommentar
tomnilse Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Kan det være FAT'en som er gått til hælv... ? Finnes det et program som kan gjenoppbygge FAT'en ? Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå