Anne Øverås Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Anja og Dixie Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Vær så snill og gi kommentar når dere gir poeng 3. Det betyr "nesten der" og jeg vil lære, hva kunne vært bedre. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Dessverre er det slik at de som gir de laveste terningkastene, sjeldent kommenterer... Jeg liker bildet godt fordi jeg synes det er godt eksponert og godt komponert. At du fikk hunden til å "smile" er jo et pluss Det eneste jeg lurer på er hvorfor du har kuttet litt av hode på modellen. Er dette et bevist valg, eller et arbeidsuhell? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fine, lyse toner, naturlig og vakker modell, fin SH-konvertering. I mine øyne mye bra her altså, men jeg henger meg også litt opp i at det blir litt trangt oppe. Ellers tør jeg påstå at man får færre kommentarer etter at karakterene ble gjeninnført, ditt ønske om begrunnet kommentar er nok fåfengt. Hvis du ikke har fulgt med på diskusjonssidene, det kommer snart en mulighet for å reservere seg mot karakterer om du skulle ønske det. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei, Anne. Du har valgt å klippe toppen, jeg synes ikke det gjør noe på denne typen bilder. Jeg vil alltid synes ansiktet er det viktigste og ofte kommer man litt tettere på ved å klippe deler av hodet. Jeg gjør det ofte på bilder av f.eks ungene mine og så lenge man er bevisst på hvor man klipper kommer man som oftest heldig ut. Så vidt jeg er farer er det heller ikke uvanlig innen denne typen bilder (dvs det kommer og går lit som en slags moteting). Det viktigste er at man er bevisst på klippen og den ikke fremstår som tilfeldig. Det finnes vel også en del slags "regler" for hvor man ikke bør klippe og jeg vet at man f.eks bør unngå å klippe i leddene på en person. Altså ikke klippe midt på kneet, albuen osv. Hver av de to modellene dine er såpass klare og et blikkfang at jeg tror at uansett ahvilken av de man oppdager først så går det litt tid før man ser at det er et interessant motiv til., Objekter med høy interesse plassert på gunstig måte i bildeflaten er aldri feil og gjør at man betrakter bildet litt lengre. Jeg ville kanskje lysnet opp den mørke delen helt til venstre da den stjeler litt blikk i og med den er det tredje mørke feltet (de to andre er de to "delmotivene" dine), slik at den ikke stjeler oppmerksomhet. Det er littt pirk, men sånn jeg ser det vil det heve fokuset på hovedmotivene dine. Liker det duse inntrykket og synes fokus og dybdeskarphet sitter. Dersom du har noe å gå på ville jeg kanskje sett om jeg kunne hentet frem noen detaljer i de aller mørkeste partiene av håret da de i hvertfall for meg fremstår som helt sorte. Ikke såååå farlig på skjerm, men jeg vet hvordan heeelt sorte eller heeeelt hvite felter gjerne skiller seg mye tydeligere ut når du får det på utskrift. Lenke til kommentar
trondwestby Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fint bilde! Ser ut som hunden kjeder seg litt Eller er trøtt i varmen. Da er det godt at noen kan bære den. Liker etterbehandlingen. Litt usikker på utsnittet. Kanskje et mer renere høydeformat hadde gjort seg? Enig ang terningkast! Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Så kjekt at noen kunne gi meg ærlige kommentarer, enig eller uenig det spiller ingen rolle. Utsnitt, kutt av hode, vanskelig avveining det synes jeg. Men akkurat her kommer hode litt høyt oppe i selve utsnittet så det kunne nok vært bra her å ha hele hodet. Men litt kutt av hode synes jeg går ofte ann på portetter, men må vurderes fra bilde til bilde. Det til v.det mørke feltet må gjøres noe med, enig. Litt kloning så er det gjort. Håret noe vel mørkt skal jeg se på. Tusen takk folkens:) Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 ...og legger til at dersom det ikke kom klart frem så likte jeg bildet! ;-) Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Oppfattet det Espen:) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Et helt greit bilde, men kanskje litt for lyst etter min smak. Kuttet der oppe synes jeg gjør slike bilder bedre og mer dynamiske enn de "vanlige" .... Pluss for at du fanget hundens "gjesp" og blikket på konfrimanten er underskjønt. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Fornøyelig bilde, virker trøtt denne vofsen. Det virker som du har noe utbrenthet på himmelen, men Anja og Dixie er jo flott eksponert. Hvis du har kuttet håret med vilje, så tror jeg du skulle tatt ørlite mer, rett over på venstre side, der hvor håret bøyer seg. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Obs, enig i at poeng og kommentarer hører sammen Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Takker igjen for kommentarer. Jeg liker lyse toner på bilder smort 1. Å ta mer av hodet, håret Melvin er jeg usikker på. Da synes jeg at øynene kommer for langt opp i bildet. Men fint at det nevnes, liker det. Evt. utbrent i bakgrunnen, slikt synes jeg er helt greit. Mange spennende bilder på nettet der mye er utbrent. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg er enig at et bilde kan godt ha utbrente partier; det er dog ofte lurt å konvertere til monokromt slik du har gjort. Det å bestemem seg hvor en skal kutte kan være vanskelig; men jeg blir ikke fortrolig med hvor du har kuttet her. Jeg ville nok ha kuttet mer eller ikke i det hele tatt. F.eks. kutte rett under panneluggen - du kan eventuellt da også kutte på venstre side for å beholde sideforholdet. Uansett småpirk på et ellers godt bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg