Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

plass til 3 barneseter

Ricaldo

Anbefalte innlegg

Trenger plutselig ny bil.

Må være plass til 3 barneseter. Romslig med bagasjeplass.

Tenker umiddelbart V70, Mondeo, Passat. Superb?

Noen som har innspill? Regner med V70 ligger over de andre i pris, men har vel kanskje noe bedre komfort.. Aller viktigst er det å få plass til 3 barneseter.

Nybil er aktuelt.

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange av setene skal være bakovervendt? Kanskje en Toruan, Mazda5? I Stasjonsvognklassen ville jeg sett på BMW 5 serien, vi har en 535 og Mazda5. God plass med 2 bakovervendte seter og en beltestol.

Han ene er to år mens de andre er helt ferske :)Da blir det minst to bakovervendte, helst tre kanskje.

BMW har alltid vært en favoritt, men har ikke de litt smått med bagasjeplass?

Touran dekker en del krav har jeg sett, men hvordan er det med komfort? Mazda 5 har jeg faktisk ikke tittet på. Mazda 6 derimot ser jeg får en del gode skussmål.

Klarer ikke å få bestemt meg.

Tenker litt sånn at det aller viktigste kravet må være lengden i baksetet. Altså minimumsmålet fra dør til dør. Det som setter begrensningene på hvor store barneseter man får plass til.

Er det ikke ofte litt slik at biler som har masse plass i baksetet ofte går litt på bekostning av plass i bagasjerom og vice versa?

Har sett linket til denne nettsiden flere ganger:

http://www.tryggtrafikk.no/F%C3%A5+biler+for+trebarnsfamilien.b7C_wtDK2D.ips

Dog litt usikker på hvor godt den stemmer? Er det f.eks ikke plass til 3 barneseter i en Passat? Hørtes litt rart ut. Heller ikke i Octavia eller Superb. Mener da å ha lest at andre har fått dette til...

Erfaringer??

Lenke til kommentar

Det er bredden i baksetet det står på. Men det nytter ikke å måle fra dør til dør, da det ofte er setevangene som er problemet når man skal ha inn tre barneseter. Den beste løsningen er rett og slett å prøve selv med dine seter.

Generelt sett, kan jeg si at det ofte blir forholdvis trangt med tre barneseter. Mazda6 hadde vært et godt alternativ, men jeg er nesten helt sikker på at den blir for trang. Superb har imidlertid god plass i både lengde og bredde, og bør svelge unna tre uten de store problemene.

Lengden kan også være en utforind på de litt mindre bilene. Da kan man ende opp med at de foran må sitte ubehagelig langt fremme for å få plass til barnesetene.

Forholdet mellom plass i bagasjerom og baksete er det vanskelig å si noe om på generell basis. Superb har for eksempel et digert bagasjerom, men har samtidig like stor plass som en 7-serie i baksetet. V70 har også gigantisk bagasjerom, men her er bakseteplassen en del mindre. (Misforstå meg rett. Det er fortsatt nok plass i lengden.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...